NS past dienstregeling aan om storm

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Justin »

Ah ik zie dat de s16000 nu ook is opgeheven tussen Ut en Gdm...

Nou, het gaat mij benieuwen wat het vanavond wordt in de avondspits. Ik ga voor de zekerheid met een stuk eerder weg naar huis...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door julsteren »

De plan V had idd geen zin om te rijden, dus dan maar een SGMm-2.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Michael »

Geert schreef:Momenteel 14 storingsberichten tegelijk. Dat is denk ik wel een record...

Kort overzicht:

Geen treinen rondom Amsterdam, Hilversum, 's-Hertogenbosch, Leeuwarden, tussen Leiden-Haarlem, Leiden-Schiphol-Amsterdam, Schiedam-Delft, Zwolle-Emmen, Ede-Wageniningen - Arnhem, Uitgeest-Zaandam en Heerhugowaard-Hoorn.
Minder treinen op het traject Weesp-Almere.

De spoorkaart van NS is errug rood...
Rondom 's-Hertogenbosch heeft het treinverkeer maar heel kort stilgelegen. Daar rijdt het alweer een tijdje.
jorikke
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 09:52
Locatie: Duiven

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door jorikke »

Ik moest van Utrecht naar Arnhem, heb besloten om via Tiel te reizen. Ben van de NS sprinter overgestapt in Tiel overgestapt op de Arriva naar Arnhem. Normaal lijkt mij dat de Arriva uit Arnhem in Tiel op zichzelf keert maar nu kwam er een Arriva uit de richting Passewaaij met al passagiers er in. Iemand enig idee waar deze Arriva vandaan kwam? Een verdwaalde uit Dordrecht? De machinist wist zogenaamd van niks...
Spoorkaart Nederland: http://my-ct.nl/dump/spoornetwerk-big.png
Vertragingstatistieken Nederland [beta]: http://my-ct.nl/ns/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Meltrain »

Ik zag rond 14:30 dat de s2600 ook niet reed bij Rotterdam Blaak.
Ik ben benieuwd of de s1900 wel rijdt, anders rijden maar 2 treinen per uur tussen Rtd en Ddr.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door microshit »

jorikke schreef:Ik moest van Utrecht naar Arnhem, heb besloten om via Tiel te reizen. Ben van de NS sprinter overgestapt in Tiel overgestapt op de Arriva naar Arnhem. Normaal lijkt mij dat de Arriva uit Arnhem in Tiel op zichzelf keert maar nu kwam er een Arriva uit de richting Passewaaij met al passagiers er in. Iemand enig idee waar deze Arriva vandaan kwam? Een verdwaalde uit Dordrecht? De machinist wist zogenaamd van niks...
MCN uit Ddr lijkt me niet, die komt net na Tl zonder bvl te zitten. Weet je zeker dat deze echt vanaf Tpsw kwam, en niet van puntje perron? Bij lange kering wordt ie nog wel eens een eind weg gezet.
jorikke
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 09:52
Locatie: Duiven

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door jorikke »

microshit schreef:
jorikke schreef:Ik moest van Utrecht naar Arnhem, heb besloten om via Tiel te reizen. Ben van de NS sprinter overgestapt in Tiel overgestapt op de Arriva naar Arnhem. Normaal lijkt mij dat de Arriva uit Arnhem in Tiel op zichzelf keert maar nu kwam er een Arriva uit de richting Passewaaij met al passagiers er in. Iemand enig idee waar deze Arriva vandaan kwam? Een verdwaalde uit Dordrecht? De machinist wist zogenaamd van niks...
MCN uit Ddr lijkt me niet, die komt net na Tl zonder bvl te zitten. Weet je zeker dat deze echt vanaf Tpsw kwam, en niet van puntje perron? Bij lange kering wordt ie nog wel eens een eind weg gezet.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet zeker weet nee, maar toch dacht ik m wel vanuit de verte te hebben zien aankomen, hoe onwaarschijnlijk ook..
Spoorkaart Nederland: http://my-ct.nl/dump/spoornetwerk-big.png
Vertragingstatistieken Nederland [beta]: http://my-ct.nl/ns/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Thom91 »

Ben al vanaf half 3 op een trein aan het wachten, om 17:50 vertrokken vanaf Asd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Daniel »

Het traject Utrecht - Amersfoort is zo te zien gespaard door de windrichting: onderweg diverse omgewaaide bomen zien liggen, maar die lagen parallel aan het spoor zodat de treinen er geen last van hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Wubbo »

Ik was begonnen om het aantal omgevallen bomen te tellen, maar ben de tel kwijtgeraakt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Suus »

Rond half elf gingen ze letterlijk met bossen tegelijk.

Ik moet zeggen dat de treindienst vanochtend voor mijn gevoel goed liep. Extra lange treinen in de s3500 dus dat ging goed, wel wat drukte op andere perrons in Utrecht. In Utrecht zelf niet zo heel veel meegekregen van de storm eigenlijk, behalve dat het de hele dag rustig bleef op de burelen. 's Middags was het uiteraard even hopeloos, uiteindelijk met de 100858 van Utrecht naar Duivendrecht kunnen reizen. De eerste trein in uren zover ik weet maar gelukkig met 12 bakken VIRM, ging allemaal moeiteloos mee :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Z2N »

In het kader van vorige week hadden we ook al hoge plussen: ICE t129 is zojuist vanuit Ht vertrokken, en zal volgens de AV met +142 in Ah aankomen! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door VIRM »

Vandmiddag om 14:00 de NS-bus genomen van Zaandam naar Sloterdijk. Ik kwam daarachter door het opgetrommelde servicepersoneel, want op internet stond het niet en het werd ook neit omgeroepen.
Op de terugweg de s1500 van 18:15 niet ingekomen (enkel stelletje DDZ...), maar wel die van 18:45 (reed met ICM). De s1500 rijdt nu als Stoptrein naar Enkhuizen.

Wat ik niet snap: als er een verstoring is tussen Zaandam en Uitgeest en Zaandam en Hoorn, dan kun je toch wel met een enkel pendeltje pendelen tussen Zaandam en Sloterdijk? Dan rijdt er ten minste iets, want vanmiddag heeft er een aantal uren helemaal niks gereden behalve NS-bussen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Suus »

Je kan niet keren op Sloterdijk en was sowieso toch weer ergens anders vastgelopen. Treinen reden er niet, trams ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door flipje »

1 groot drama vanmiddag in Zwolle iets met een kastje en een muur :X
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Je kan niet keren op Sloterdijk en was sowieso toch weer ergens anders vastgelopen. Treinen reden er niet, trams ook niet.
Richting Zaandam? Even voorbij de inrijder voor de tegenrichting, stoppen, rijweg instellen en karren met die handel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Je kan niet keren op Sloterdijk en was sowieso toch weer ergens anders vastgelopen. Treinen reden er niet, trams ook niet.
Je kan keren op de Hemboog.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Klaasje »

Ook nog ja.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door VIRM »

Als ze dat hadden gedaan, had dat wellicht weer wat bussen gescheeld. Volgensmij waren een aantal treinen vanmiddag op Zaandam gewoon uit hun neus aan het peuteren, tenzij er tussen Zaandam en Sloterdijk iets loos was, wat de meldingen niet heeft gehaald?

Volgens de NS-website en de nieuwsberichten zal de dienstregeling morgen min of meer normaal zijn. Al zijn er wel kleinere treinen en ander materieel nodig.
Toch wel leuk om te zien hoe de correspondent van de NOS kennis nam van het werkwoord 'verbussen'. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Z2N »

Na het VK en Nederland krijgt Denemarken nu de volle laag van de storm: Boven Aarhus verloopt het treinverkeer nog enigszins normaal, maar ten zuiden van Aarhus is het treinverkeer compleet stilgelegd, treinen die nog onderweg waren zijn simpelweg stilgezet, reizigers aan boord moeten wachten tot de storm compleet is gaan liggen voordat ze de trein uit mogen. Ook de S-Bahn van Kopenhagen is compleet stilgelegd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Citaro »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Je kan niet keren op Sloterdijk en was sowieso toch weer ergens anders vastgelopen. Treinen reden er niet, trams ook niet.
Je kan keren op de Hemboog.
Is via de Hemboog niet erg omslachtig? Je keert dan immers op de drukke westtak, die gisteren weliswaar niet echt druk was natuurlijk, maar over het algemeen toch niet echt wenselijk lijkt me. Was terugsteken via aansluiting naar Rietlanden en onderlangs naar spoor 3 anders nog een optie?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Karl »

Zaandam - Sloterdijk hoeft toch niet via de Westtak? Je komt uit de tunnel, gaat richting de Hemboog en daarna weer terug.
Het is een spectrum.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Citaro »

Karl schreef:Zaandam - Sloterdijk hoeft toch niet via de Westtak? Je komt uit de tunnel, gaat richting de Hemboog en daarna weer terug.
Oeps, ff het eilandperron in de Hemboog over het hoofd gezien :oops:
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door renevisscher »

Wat reed er eigenlijk nog over de Westtak dan? op de s3300 na rijden alle treinen in de normale dienst naar Amsterdam Centraal, een station wat helemaal plat lag. Ik dacht dat de s3300 ook niet reed, dus volgens mij reed er dan niets. Een pendel Hoofddorp - Zaandam had dus heel mooi gekund. (Mits daar ook geen obstakels waren op het spoor uiteraard).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Suus »

Op de westtak kon niet gereden worden door twee bomen op het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten