Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Tom024 »

Station Rilland-Bath en de halte Rilland, Statuonsbuurt zijn niet gekoppeld. Is dat te corrigeren?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vraag me af of hier nog issues doorgeven nog zin heeft? Degene die over de app gaat reageert al een hele tijd niet meer. Ook de iOS-app is meer dan een geleden geupdate. En ook op bijvoorbeeld Twitter geen reactie meer. :cry:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Maar de dienstregeling wordt nog wel altijd netjes ingeladen. Dus is er nog altijd iemand met de app bezig. En dat ze niet reageren hoeft nog niet te betekenen dat ze het niet lezen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dnmw2705 »

Beide Nightjets van OBB hebben nog steeds geen plaatje en de informatie vanaf Koblenz is onduidelijk. Dat ze niet live tracebaar zijn is niet anders
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Z2N »

Dat laatste ligt aan NS zelf, diens brondata is incompleet. En het plaatje zelf zal niet snel duidelijk genoeg zijn, gegeven de verschillende vervoerders, rijtuigsoorten en eindbestemmingen van de verschillende rijtuigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Als je via "Lijnen" naar "Waterbus" gaat staan daar nog de oude lijnen (uiteraard zonder actuele informatie) in plaats van de huidige (die nu nog onder Qbuzz staan).
Bij de haltes worden alle lijnnummers daardoor ook dubbel vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door hauptbahnhof »

cassie127 schreef: ma 22 nov 2021, 15:00 Maar de dienstregeling wordt nog wel altijd netjes ingeladen. Dus is er nog altijd iemand met de app bezig. En dat ze niet reageren hoeft nog niet te betekenen dat ze het niet lezen.
Gaat dat niet automatisch? Het inladen van dienstregelingen?

De vraag is dus of alles wat gemeld is de laatste tijd wel opgepakt zijn.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Lijn 45 »

Mijn melding van de tram- en bushaltes in Utrecht (begin vorige pagina) is in ieder geval niet opgepakt.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door TLP »

Na een mislukte melding in het Doorgeefluik post ik deze oude achtergebleven melding in de OVinfo-app maar hier. Zie onderstaande afbeelding. De melding blijft hangen omdat de parameter Eindtijd op Onbekend staat op de stations van Den Haag Centraal en Schiphol Airport.
Afbeelding

Andere meldingen die naar aanleiding hiervan zijn binnengekomen: sinds 4/1 een staat er een defecte trein tussen Utrecht-Rotterdam (bij Bodegraven). Bij Utrecht Centraal zijn er werkzaamheden Schiphol-Utrecht (begindatum onbekend maar zeker al een aantal weken), een defecte trein Hoofddorp-Almere Oostvaarders (sinds 17/12) en logistieke beperkingen Hengelo-Bielefeld (ook sinds 17/12). In Maastricht is een aanrijding op de Maaslijn op 8 januari blijven haken in de data van OVinfo.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

Ik heb dezelfde melding ook gemeld via Twitter bij de NS en @OVinfoapp, staat ook bij Rotterdam Centraal vermeld. Nul reactie -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Lijn 45 »

Misschien helpt dit:
Somoht schreef: Hoi
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Ik heb 'm al een e-mail gestuurd, wellicht werkt dat.
🍉
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Dit is ook een mooie: om een of andere reden is het treinstation Leiden Centraal gekoppeld aan een aantal busperrons (D en H, de uitstaphalte, zo te zien). De app probeert nu een aantal bussen te laden als treinen. Met deze als toch wel een van de meest bijzondere:
Afbeelding
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik zou niet waar ik dat beter kan melden dan hier maar het volgende: al sinds gisteren al vroeg in de ochtend doet ovzoeker.nl het helemaal niet. Als ik de site aanklik is het helemaal grijs of zegt ie: "Deze site is niet bereikbaar". Weet een van jullie hoe dit komt en wie de maker is van ovzoeker.nl zodat ik met hem/haar contact op kan nemen als dit blijft aanhouden?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door nvdw »

Dat is Alexander Overvoorde, mail alexander (apenstaart) ovzoeker.nl
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Jultar »

Dat zal niet werken, want de domeinnaam heeft momenteel geen MX record (net als dat er geen A/AAAA records zijn aangemaakt in de DNS server, vandaar dat de domeinnaam niet resolved), dus mail zal niet afgeleverd kunnen worden.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door iamthedutchdude »

Bij mij laadt ovzoeker wel, alleen de openstreetmap op de achtergrond opent niet. Alle iconen van de bussen en treinen laden wel, net als de zoekbalk.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Kalil Nieuw »

Dat had ik vanochtend ook en vanmiddag was ie weer helemaal defect. Maar zojuist doet heel de site het weer. :pos:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Meltrain »

Sinds 10 november wordt al een stremming cq. omleiding weergegeven bij de Rotterdamse tramlijn 25.
Kan dat bericht verwijderd worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 854
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door IIVQ »

Er zijn kennelijk twee aparte haltes Schiphol Knooppunt Zuid, een voor de 340 en een voor de 181/180. Volgens een collega is dat afgelopen woensdag aangepast. Maar in OVinfo zie ik dat nog niet (kan niet links/rechts swipen voor de andere halte).
Hoe lang duurt dit normaliter om in de OVinfo-app te komen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Dat is niet aangepast, het waren altijd al twee aparte haltes. De ringlijn slaat namelijk af net voor de halte van 340.
Die haltes hebben ook elk aparte DRIPs met alleen de lijnen van het betreffende perron erop, dus aparte haltenummers zullen ze al gehad hebben. OVinfo splitst in die gevallen doorgaans niet de halte op als die ook hetzelfde heet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Meltrain »

Bij Maashaven (in Rotterdam) kan ik heel eenvoudig schakelen tussen het metrostation en de tramhalte. Er is dus een soort "koppeling".
Bij Knooppunt Schiphol Zuid lukt dat niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Ik las het als dat IIVQ de splitsing nog niet zag in OVinfo, maar die blijkt er nu ik zelf kijk daar dus juist wel te zijn.
Nog niet eerder zoiets gezien met twee bushaltes met dezelfde naam trouwens, zoiets splitsen ligt meer voor de hand bij verschillende busstations (zoals op Utrecht CS) of jouw voorbeeld van een tramhalte en metrostation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 854
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door IIVQ »

Vandaar dat ik het aan mijn collega heb doorgegeven. Ik zat in de 340 (en kwam van de personeelshalte voor de stalling Rozenburg en kon de reis niet met 9292 plannen) en dacht op OVInfo wel naar de 180/1 te kunnen doorklikken.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door DDietzen »

Bij reserveerRRReis-ritten in (tenminste) IJssel-Vecht staat in OVinfo niet meer de melding dat je moet reserveren. De ritten zijn daarmee niet te onderscheiden van 'reguliere' ritten van dezelfde lijnen (bijvoorbeeld overdag) waarvoor je niet hoeft te reserveren.

Positieve keerzijde is dat de reserveerritten tenminste niet meer als een aparte lijn worden getoond naast de 'reguliere' ritten van die lijn. Ik heb vaak genoeg de verkeerde '16 Woudhuis' aangetikt als ik die lijn wilde opzoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten