Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door diederickx »

Het schijnt dat OVInfo niet geladen kan worden op de nieuwste versie van Android. Is daar iets aan te doen, anders dan het er op na houden van een oudere telefoon?
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb het idee dat er niks meer met de app gedaan wordt. De laatste iOS-versie is van 2 jaar geleden. Heel jammer.

Eventueel is https://drgl.nl ook te gebruiken
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

diederickx schreef: di 20 jun 2023, 15:09 Het schijnt dat OVInfo niet geladen kan worden op de nieuwste versie van Android. Is daar iets aan te doen, anders dan het er op na houden van een oudere telefoon?
Ik heb Android 13 en bij mij werkt OVinfo gewoon
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door diederickx »

Ik krijg hem niet geïnstalleerd op Android 13. Maar wellicht was OVInfo bij jou al geïnstalleerd onder een lagere versie van Android?
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Wellicht een poging waard, wat gebeurt er als u deze link bezoekt op een computer en langs deze weg probeert te installeren?
https://play.google.com/store/apps/deta ... ave.ovinfo

Het kan zijn dat u moet inloggen met uw Google account...
Verder wijst het redelijk zichzelf.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

diederickx schreef: wo 21 jun 2023, 13:03 Ik krijg hem niet geïnstalleerd op Android 13. Maar wellicht was OVInfo bij jou al geïnstalleerd onder een lagere versie van Android?
OVinfo stond al op mijn telefoon voordat de update naar Android 13 kwam inderdaad
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Milco »

Komende nacht zijn er weer treinen en bussen die om 2:59 uur vanaf een halte kunnen vertrekken en om 2:00 uur op de volgende halte kunnen arriveren. Alles staat keurig netjes verwerkt in de ovinfo-app! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Dionysusnu »

Alleen staat het dan weer niet zo duidelijk aangegeven dat de twee bussen van 02:59 niet tegelijkertijd vertrekken. Of als er maar 1 is, dan kan je niet weten of die om de eerste of tweede 02:59 vertrekt.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door IIVQ »

Kijk naar de volgende halte. Als die op of na 2:59 ligt, is het de tweede (of is het (meer dan) een uur rijden tot de volgende halte) , als die tussen 2:00 en 2:58 ligt, is het de eerste (of meer dan 23 uur rijden tot de volgende halte)
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Dionysusnu »

Mijn fout, slecht voorbeeld. Bij een rit van 02:20 die maar een half uur duurt kan je het nog steeds niet zien.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door IIVQ »

Zijn er veel tweeuursdiensten in de nacht van za op zo?
En waar ze zijn, verwacht ik dat je het aan het patroon van de opvolgende ritten kan zien.

Een groter probleem (en dat heeft niets met OVinfo te maken) is dat de site van Transdev na middernacht de drgl van de net afgelopen dag niet meer toont. Inclusief avond- en nachtritten die nog moeten beginnen.
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Dionysusnu »

IIVQ schreef: za 28 okt 2023, 11:34 Zijn er veel tweeuursdiensten in de nacht van za op zo?
En waar ze zijn, verwacht ik dat je het aan het patroon van de opvolgende ritten kan zien.
Maar dan haal je mijn theoretische op-papier-niet-perfect klacht onderuit -0-
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door IIVQ »

Ik ben een keer om 2:45 de bar in gelopen en om 2:15 eruit gestommeld. De bar sloot officieel om 3 uur en de barman had kennelijk geen zin om ons tot de 2e 3:00 van drank te voorzien. (Of we hebben bijna 23½ uur (of 22½ uur) in de bar gezeten :geek: )
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Dionysusnu schreef: za 28 okt 2023, 11:31 Mijn fout, slecht voorbeeld. Bij een rit van 02:20 die maar een half uur duurt kan je het nog steeds niet zien.
Aan het ritnummer kun je het alsnog afleiden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

De laatste weken zie ik in elk geval bij Keolis-lijnen dat het statusbericht "Onderweg tussen X en Y" bovenaan de details van een rit precies één halte achter loopt t.o.v. de positie van de bus op de kaart (die wel klopt).
Is dat nou een bugje aan de kant van Keolis, of gaat dat bij meer vervoerders mis momenteel?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Milco »

Ik denk puur bij Keolis. Almere heeft er ook last van bij veel bussen. Bij andere vervoerders ben ik het nog niet tegengekomen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Bemined »

De OVInfo app lijkt consequent verkeerde vertrektijden te tonen voor buslijn 31 in Capelle a/d IJssel. De app toont tijden die enkele minuten na de werkelijke vertrektijd liggen, maar als de bus vervolgens vertrokken is wordt dit wel als 'op tijd' geregistreerd. Dus om 10:04 verschijnt in de app dat de bus van 10:06 op tijd vertrokken is.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door ZO6176 »

De ovinfo-app zegt voor de Eindhovense stadsdienst voor de lijnen dat er geen ritten meer zijn. Bij de ritten van Arriva in Tilburg geeft deze pas de eerstvolgende rit op 7 januari. Is de nieuwe dienstregeling wel ingeladen?
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Philip »

De complete dienst van Veluwe-Zuid mist ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Sterker nog: o.b.v. een snelle steekproef mist heel Transdev. Bij Arriva mist het complete Bravo gebied, dat zal wel een gevalletje zijn van vergeten de geldigheid van de huidige dienstregeling tot 6 januari te verlengen.
Edit: Arriva ZHN staat er ook niet in. Op ovzoeker.nl zijn in al die concessies wel bussen onderweg met GPS maar zonder gekoppelde ritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Philip »

Philip schreef: zo 10 dec 2023, 08:24 De complete dienst van Veluwe-Zuid mist ook.
Inmiddels toegevoegd!
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Daniel schreef: zo 10 dec 2023, 09:34 Sterker nog: o.b.v. een snelle steekproef mist heel Transdev. Bij Arriva mist het complete Bravo gebied, dat zal wel een gevalletje zijn van vergeten de geldigheid van de huidige dienstregeling tot 6 januari te verlengen.
Edit: Arriva ZHN staat er ook niet in. Op ovzoeker.nl zijn in al die concessies wel bussen onderweg met GPS maar zonder gekoppelde ritten.
Zat volgens mij een fout in de Android app. Want een vriend van mij kon met zijn apple ipad wel alles tussen nu en 7 januari zien terwijk ik dat met mijn Samsung telefoon dus niet kon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Gezien ovzoeker.nl ook geen ritinformatie had bij de genoemde concessies lijkt me het een fout in de data geweest. Wat ondertussen hersteld is trouwens, want ik zie nu in de betreffende gebieden weer info in OVinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door AnderzamNL »

Pas vandaag zag ik bij de Breng-lijnen in OVinfo dat de achtergrond van het Breng-logo blauw of roze kan zijn, voor respectievelijk Arnhem of Nijmegen. Extreem leuk detail.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door VIRM »

In de routelint van de Blauwnettrein van Zwolle naar Kampen, zie je bij Zwolle Stadshagen dat je aan de linkerkant moet uitstappen. Dit moet de rechterkant zijn. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten