Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Nouja, als Arriva nog kosten wil besparen... las op een ander forum dat ze matritten Groningen - Emmeloord gaan rijden, terwijl ze in Emmeloord ook een stalling gaan inrichten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Deze matritten rijden nu ook. M.n. voor de 325.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Het zal te maken hebben met de studentenverspitsing op vrijdag en zondag.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Maar ook op donderdagmiddag/avond en maandagochtend.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Veel studenten reizen op maandagochtend, dus dat je dan extra ritten inzet is op zich nog wel logisch. Donderdagmiddag kan ik wat minder goed verklaren met studenten.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Donderdagavond is toch studentenavond? *O*
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Daar heb je wel gelijk in ja.Klaasje schreef:Donderdagavond is toch studentenavond? *O*
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Foto's van de ex-Connexxion Volvo's in hun uiteindelijke gedaante ben ik vandaag tegengekomen op OV in Boskoop: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... pbrandsma/
De stoelen hebben dus alleen een nieuw stofje gekregen en de bussen hebben geen airco. Ik ben benieuwd welke reacties dit gaat opleveren.
De stoelen hebben dus alleen een nieuw stofje gekregen en de bussen hebben geen airco. Ik ben benieuwd welke reacties dit gaat opleveren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Een leuk detail is ook nog dat de brandstoftank van deze bussen te klein is om een hele dag op 315 te rijden. Er komt daarom een speciale dienst in Groningen die met de bussen heen en weer rijdt van station naar garage om te tanken
Edit: interieurplaatje, staat leuk die blauwe stoelen met connexxiongroene stangen.
Edit: interieurplaatje, staat leuk die blauwe stoelen met connexxiongroene stangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Handig... dan te bedenken dat GVB bussen niet eens een brandstofmeter hebben. In Griekenland eens met een super de luxe touringcar lijnbus (met chauffeur en conducteur, efficient!) voor een prikje gereist. Toen gingen we tijdens de dienst ook tanken, gewoon bij een pompstationetje langs de route *O*
immer kwaliteits posts
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Geen airco.. :N Vooral de lange ritten zoals de 315 lijkt me dat toch wel een must..
Hoogwaardig Openbaar Vervoer?? -o-
Maar wat gaat Connexxion doen met de MAN's??
Hoogwaardig Openbaar Vervoer?? -o-
Maar wat gaat Connexxion doen met de MAN's??
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
De MAN's staan te koop.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Geen Airco hoeft geen probleem te zijn wanneer de ventilatie en de dakluiken goed gebruikt worden bij deze bussen. Zeker op de snelweg lucht het behoorlijk goed door bij deze bussen. Er is wel een voorwaarde: De verwarming moet wel uitgezet kunnen worden. :')
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Waarom neemt Arriva die MAN's dan niet over?? En met aanvulling van eigen Integro's moet het voldoende zijn en je biedt kwaliteit met het materieel. Een paar oude Volvo's ombouwen tot qliners vind ik nou niet comfort uitstralen voor een HOV-lijn.. & zijn die 8700's al storings vrij?? Ken de verhalen dat er continu problemen mee waren.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Is die Setra er uiteindelijk ook gekomen en zo nee, gebeurt dat nog?Daniel schreef:Er komen ook nog wat Integro's van Touring naar die lijn en las ook nog wat over een Setra van Drenthe Tours.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Het antwoord is nee, vanmiddag kwam bij de 5501 het bekende Volvo 8700 euvel alweer naar voren. Op Lemmer Busstation begon er iets bij de achterdeur te piepen, er bleek geen lucht meer op de deuren te zitten. Na een reset konden we na 5 minuten weer verder.flipje schreef: & zijn die 8700's al storings vrij?? Ken de verhalen dat er continu problemen mee waren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
@ Meltrain: nee, die bleek niet te voldoen. Is als ik me niet vrgis een ex-TCR Integro voor in de plaats gekomen.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Dat is een typisch Volvo-VPR probleempje?Roelof88 schreef:Het antwoord is nee, vanmiddag kwam bij de 5501 het bekende Volvo 8700 euvel alweer naar voren. Op Lemmer Busstation begon er iets bij de achterdeur te piepen, er bleek geen lucht meer op de deuren te zitten. Na een reset konden we na 5 minuten weer verder.flipje schreef: & zijn die 8700's al storings vrij?? Ken de verhalen dat er continu problemen mee waren.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Nou, die bussen zijn niet de oude qliner volvo's maar de "gewone" connexxion volvo's. Ik zit regelmatig in zo'n ding en dat is niet uit te houden. De bus is te groot om te ventileren met 2 luiken en de ventilatie is ook niet al te best maar ja. dan ben ik er weer van af op mijn streek lijntjeKlaasje schreef:Geen Airco hoeft geen probleem te zijn wanneer de ventilatie en de dakluiken goed gebruikt worden bij deze bussen. Zeker op de snelweg lucht het behoorlijk goed door bij deze bussen. Er is wel een voorwaarde: De verwarming moet wel uitgezet kunnen worden. :')
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Tja, had je iets anders verwacht van DE budgetvervoerder
Je had iig niet nieuwe bussen hoeven te verwachten en als er geen airco bij de voertuigeisen stond was ook dat niet te verwachten (maar is het wel goedkoper). Ten opzichte van de bussen van Connexxion zal het wellicht een achteruitgang zijn maar het is maar tijdelijk totdat de trein rijdt.
Je had iig niet nieuwe bussen hoeven te verwachten en als er geen airco bij de voertuigeisen stond was ook dat niet te verwachten (maar is het wel goedkoper). Ten opzichte van de bussen van Connexxion zal het wellicht een achteruitgang zijn maar het is maar tijdelijk totdat de trein rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Nouja, ik zag vanmiddag in Groningen wel dat de vertrekstaten van de 315 in kleur uitgevoerd zijn... daar is het geld dus aan opgegaan (waren bij Arriva vooralsnog altijd gewoon zwart/wit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Bedoel je deze
[Mobiele post]
[Mobiele post]
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Nee er stond geen rood kruisje op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
sorry, Deze:Daniel schreef:Nee er stond geen rood kruisje op
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Die vertrektijden lijken mij niet juist.
De dienstregeling geeft wat anders aan ....
http://www.arriva.nl/acties-en-nieuws/n ... 25-en-335/
De dienstregeling geeft wat anders aan ....
http://www.arriva.nl/acties-en-nieuws/n ... 25-en-335/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten