Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Geplaatst op: dinsdag 11 september 2012 08:37
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 september 2012 09:17
Arriva heeft plannen om opnieuw een treinstation in Adorp, op de lijn van Groningen naar Roodeschool, te openen. Dat maakte het vervoersbedrijf maandag bekend.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva
Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Het zou me niets verbazen als Adorp nu even het meest gegooglede woord wordt van de gebruikers van OVinNL.
Ow, wacht: Adorp ligt dus tussen Groningen Noord en Sauwerd. Dan is het dus de spoorlijn Groningen - Roodeschool/Delfzijl.
Ow, wacht: Adorp ligt dus tussen Groningen Noord en Sauwerd. Dan is het dus de spoorlijn Groningen - Roodeschool/Delfzijl.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Ja Adorp ligt inderdaad tussen Gnn en Swd , maar als ze daar ook al een station bouwen is de hogere baanvaksnelheid van 120 km/h helemaal voor niets. Maar begrijp ik uit dit artikel dat ze station alleen willen bedienen door de treinen van/naar Rd ?'
Ik denk eigenlijk ook dat het erg krap wordt, aankomst nu is .57/.27 en .06/.36 vertrek. Aankomst wordt dan minimaal 2 minuten later en vertrek zal door het enkelsporig traject waarschijnlijk ook 2 minuten eerder moeten worden. Dan zitten alleen de treinen van/naar Dz in de weg. Die zal dan dus ook 2 min. naar voren moeten. Dan komt de nieuwe IC knoop in Gn toch in gevaar? Misschien dat kort volgen hier nog kan? Ik vermoed dat ze de stoptrein Gn - Rd willen laten halteren in Adorp i.p.v. Sauwerd. Dan is het vrij makkelijk(en goedkoop) in te plannen.
Ik denk eigenlijk ook dat het erg krap wordt, aankomst nu is .57/.27 en .06/.36 vertrek. Aankomst wordt dan minimaal 2 minuten later en vertrek zal door het enkelsporig traject waarschijnlijk ook 2 minuten eerder moeten worden. Dan zitten alleen de treinen van/naar Dz in de weg. Die zal dan dus ook 2 min. naar voren moeten. Dan komt de nieuwe IC knoop in Gn toch in gevaar? Misschien dat kort volgen hier nog kan? Ik vermoed dat ze de stoptrein Gn - Rd willen laten halteren in Adorp i.p.v. Sauwerd. Dan is het vrij makkelijk(en goedkoop) in te plannen.
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Adorp een station? Daar wonen vijfhonderd mensen, een paar honderd koeien en misschien nog een halve paardenkop :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Ik wou net zeggen ja :')
Heb het met de sattelietfoto eens vergeleken met de andere plaatsen langs Gn-Roodeschool/Delfzijl, en alleen Roodeschool is (ietsjes) kleiner geloof ik.. Bovendien ligt Adorp vrij dicht bij Sauwerd, dat is toch wel te fietsen als de Adorpers per se van de trein gebruik willen maken.
Heb het met de sattelietfoto eens vergeleken met de andere plaatsen langs Gn-Roodeschool/Delfzijl, en alleen Roodeschool is (ietsjes) kleiner geloof ik.. Bovendien ligt Adorp vrij dicht bij Sauwerd, dat is toch wel te fietsen als de Adorpers per se van de trein gebruik willen maken.
Ik doe ook maar wat
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Ik kan alleen tegen Arriva zeggen; leg eerst het station in Hoogkerk aan. Dat ligt midden in het dorp en Adorp ligt alles ten westen van het mogelijke toekomstige station. En Hoogkerk heeft tegen de 15.000 be/inwoners. Dat tegenover de 500 van Adorp is voor mij de keuze snel gemaakt.
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Laat ik even een onderzoeksrapportje voor ze opstellen:
Aanname:
Laten we aannemen dat 10% van die 500 mensen de trein neemt, dan maken 50 reizigers per dag een rit vanaf station Adorp.
Onderzoek:
Die reizigers zijn dan zo'n 15 minuten sneller dan met de bus, oftewel totaal 750 minuten tijdwinst.
Alle circa 4.000 doorgaande reizigers zijn 2 minuten per rit langer onderweg, oftewel totaal 8.000 minuten tijdverlies.
Conclusie:
Voor de reiziger is een station Adorp verre van gewenst.
Onderzoek afgerond.
Aanname:
Laten we aannemen dat 10% van die 500 mensen de trein neemt, dan maken 50 reizigers per dag een rit vanaf station Adorp.
Onderzoek:
Die reizigers zijn dan zo'n 15 minuten sneller dan met de bus, oftewel totaal 750 minuten tijdwinst.
Alle circa 4.000 doorgaande reizigers zijn 2 minuten per rit langer onderweg, oftewel totaal 8.000 minuten tijdverlies.
Conclusie:
Voor de reiziger is een station Adorp verre van gewenst.
Onderzoek afgerond.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Arriva onderzoekt heropening treinstation Adorp
Roodeschool is zelfs groter dan Adorp. Roodeschool heeft 1300 inwoners. Misschien is dit bedoeld om straks te kunnen schrijven dat het onmogelijk is tenzij de baanvaksnelheid Gn -Rd verhoogd word. Dit plan ligt er al, maar zal dan nog belangrijker worden voor de provincie.
EDIT: 5 min geleden langs Adorp gereden met 120km/h. Goed gevoel joh
EDIT: 5 min geleden langs Adorp gereden met 120km/h. Goed gevoel joh
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten