Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maurice Hooikammer schreef:Er rijden een groot aantal Citaro's rond met 'wijselijke spreuken' op de zijruiten/achterruit viel vandaag te constateren:
- Mijn bus haalt vaak de file rechts in
- Onderweg tijd voor facebook
- Lekker met de bus, kan mijn man ook eens met de auto
- Alle tijd om te kletsen met mijn vrienden
- Heerlijk een tukje doen
- Zo, even lekker ontspannen
- Hier kan ik mijn e-mail checken
- Nog even de vergadering voorbereiden
- Twitter doe ik in de bus
- Na 9 uur reis ik voor €10 door heel Groningen en Drenthe
- Vorig jaar hier mijn vriendje ontmoet
Deze zitten geplakt van op een 12m stadsbus tot een LE en van op een gelede stadsbus tot op een gelede streekbus.
Wat een kansloos iets weer. En dan lijnen schrappen en bezuinigen, maar wel geld aan dit soort onzin verspillen.
Die onzin maakt een busrit niet leuker en zal toch maar weinig mensen op het idee brengen: Goh laat ik eens de bus nemen
Maurice Hooikammer schreef:Er rijden een groot aantal Citaro's rond met 'wijselijke spreuken' op de zijruiten/achterruit viel vandaag te constateren:
- Na 9 uur reis ik voor €10 door heel Groningen en Drenthe
Deze zitten geplakt van op een 12m stadsbus tot een LE en van op een gelede stadsbus tot op een gelede streekbus.
Gelezen op oa de rechterzijde van mijn Facebookpagina, het hele weekeinde gratis reizen met de trein en door de weeks als kortingskaart met 40% korting in de daluren voor 29 euro per maand.
Volgens mij kost het niet heel veel en levert het niet heel veel extra reizigers op. Voor het imago lijkt het me wel goed.
Voor extra reizigers zal ik als Qbuzz veel meer gaan adverteren met boodschappen als 'rechtstreekse verbinding Roden naar het Centrum', Kardinge, geen parkeergeldkosten etcetera. Velen hebben volgens mij geen idee welke route hun bus eigenlijk rijdt.
Daarnaast denk ik dat het misschien juist nog voordeliger is om reclame toe te staan op de bussen, zodat er meer inkomsten komen, en dus meer buslijnen/frequenties mogelijk zijn --> meer reizigers. Het verbaast mij dat dat nergens zichtbaar is, of mag dat niet?
Wordt volgende week vrijdag trouwens de definitieve hoofdlijnen van de dienstregeling bekend? Tot ongeveer nu konden organisaties/reizigers hun commentaar op deze dienstregeling voor 2015 geven.
gebruiker77 schreef:Volgens mij kost het niet heel veel en levert het niet heel veel extra reizigers op. Voor het imago lijkt het me wel goed.
Voor extra reizigers zal ik als Qbuzz veel meer gaan adverteren met boodschappen als 'rechtstreekse verbinding Roden naar het Centrum', Kardinge, geen parkeergeldkosten etcetera. Velen hebben volgens mij geen idee welke route hun bus eigenlijk rijdt.
Daarnaast denk ik dat het misschien juist nog voordeliger is om reclame toe te staan op de bussen, zodat er meer inkomsten komen, en dus meer buslijnen/frequenties mogelijk zijn --> meer reizigers. Het verbaast mij dat dat nergens zichtbaar is, of mag dat niet?
Wordt volgende week vrijdag trouwens de definitieve hoofdlijnen van de dienstregeling bekend? Tot ongeveer nu konden organisaties/reizigers hun commentaar op deze dienstregeling voor 2015 geven.
Kijk daar ben ik het eens, dat juist er toe doende informatie wel reizigers kan trekken. Zoiets als raast langs de file en is sneller in hartje Stad vanuit Ommeland.
OV-bureau heeft er voor gekozen alles in ene kleur zonder opzichtige reclames. Destijds bij ZWN werd er wel op de bus geadverteerd, maar konden ze al snel geen adverteerders meer vinden. Maar het is de moeite waard, en best leuk wanneer er weer Lila pausebussen gaan rijden, discovery channel haaien enzovoort en levert nog geld op ook
Persoonlijk vind ik de bussen in Groningen best wel mooi. Juist door de eenheid. Maar goed, ik heb liever dat een bus nog een late rit extra rijdt (om maar iets te noemen), dus van mij mag er best wel reclame komen op de bussen. Zolang er maar niet op elke bus reclame zit.
WillemGN schreef:In een enquete heeft "De Reiziger", aangegeven reclame niet te zien zitten.
Is die vraag zo gesteld? Of ook nog dat de reiziger daar voordelen voor terug krijgt, zoals idd een extra die of een lager tarief. Misschien liggen de zaken dan wel heel anders!
Ik zag vandaag de 3406 rijden met oranje troep achter het stuur en een chauffeur achter het stuur met een oranje hoed op en WK-kleding aan. Op de oranje lijn dus... hoe toepasselijk. Ik herinner me echter nog wel dat Qbuzz er tijdens eerdere EK's/WK's niet zo blij mee was als chauffeurs dit deden...
Kevster schreef:Ik zag vandaag de 3406 rijden met oranje troep achter het stuur en een chauffeur achter het stuur met een oranje hoed op en WK-kleding aan. Op de oranje lijn dus... hoe toepasselijk. Ik herinner me echter nog wel dat Qbuzz er tijdens eerdere EK's/WK's niet zo blij mee was als chauffeurs dit deden...
De witte ex-hermes bus die dagelijks op Appingedam staat is ook van voor tot achter versierd. Door de hele bus vlagjes, op dashboard en onder filmbak slingers en vlagjes. Die zijn dus helemaal los gegaan.
De amba Connexxion bus reed daarnet door Scheemda. En zoals paar maanden terug nog steeds onveranderd met connexxion stickers enzovoort zoals hijdestijds in Zuid Holland reed. :Y
Laatst gewijzigd door marcel.nl op ma 16 jun 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat was die tijdelijke route dan vraag ik mij af... Veel eenrichtingsverkeer daar. Richting hoofdstation Fredrikstraat en Oosterweg neem ik aan. Maar hoe moet dat richting Coendersborg?
Ik vermoed Hereweg, onder de ringweg door en dan direct linksaf naar Kempkensberg. Wat dan op de Helperzoom ook de eerste halte zal zijn. Bij het cruiseschip (als je weet wat ik bedoel).
Nee, de omleiding verliep richting CS via de 'oude route' van vroeger, via de Oosterweg dus. Ri. Martini Ziekenhuis via Griffeweg, Europaweg, Ringweg en Kempkensberg.
Wat dus een gigantische omweg is. Of 800 meter over de Hereweg of 2700 meter over de ringweg en je komt op hetzelfde punt weer uit. Alleen maar om de halte Trompstraat te bedienen; je moet maar durven als vervoerder.
^^ Inderdaad, opvallende omweg die daar werd gemaakt. Was in dat opzicht nog logischer geweest als er dan via de parallelweg van de Europaweg werd gereden en vervolgens de Meeuwerderbaan op, met een tijdelijke halte op de Meeuwerderbaan. Maar via de Hereweg was simpelweg het meest logisch geweest.
Een tijdelijke halte aan de Meeuwerderbaan was niet nodig geweest, daar staat de vaste halte tegenwoordig, naast het speeltuingebouwtje en tegenover de halte ri. Hoogkerk. De route via de Europaweg en Meeuwerderbaan was eerdere jaren overigens ook gebruikelijk.
Kreeg vanochtend 6 mailtjes over restitutieverzoeken. Heb de afgelopen dagen geen verzoeken ingediend en de verzoeken die ik had gedaan waren al verwerkt. Vreemd