Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier
Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.
Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
Sowieso zit er ook een stukje onderhoud in. Alle treinstellen komen minimaal tweemaal per maand naar Leeuwarden voor onderhoud. Het is gebruikelijk dat zo'n stel vlak voor of na zo'n beurt opduikt op de lijn Leeuwarden - Groningen. Dat is de meest efficiënte manier van het inzetten van de stellen.
De kans dat zo'n Wiederlinestel op de diensten naar Sneek/Stavoren of Harlingen rijdt is zeer klein, tenzij er een verstoring geweest is en dat stel het eerste is dat voorhanden is.
De kans dat je treinstel 303 in Stavoren ziet lijkt mij zeer klein. Ik zie voor Stavoren gisteren 7 keer 3 bakken en 11 keer 2 bakken. In de zomermaanden is er met een 3tje naar Harlingen Haven niets mis mee.
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier
Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.
Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:
Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
Uitstapjes buiten het reguliere inzetgebied worden al sinds jaar en dag gemaakt. Dat maakt het juist het fenomeen treinen interessanter. Als je zoiets ziet, maak er dan een foto van!
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier
Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.
Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:
Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
En? Het enige dat belangrijk is, is dat een Duitslandstel in de dienst naar Leer ingezet wordt. Voor de rest maakt het niet uit waar de rest ingezet wordt. Dat is het mooie. Je moet altijd afwachten wat er langs komt :D
Sterker nog, er is maar een stel dat van buiten ook bestickerd is. De overige stellen die geschikt zijn voor de dienst naar Duitslang hebben alleen wat kleine stickers aan de binnenkant van de trein.
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier
Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.
Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:
Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
En? Het enige dat belangrijk is, is dat een Duitslandstel in de dienst naar Leer ingezet wordt. Voor de rest maakt het niet uit waar de rest ingezet wordt. Dat is het mooie. Je moet altijd afwachten wat er langs komt :D
Nee dat is dus niet waar. Voor de treinspotter een feest. Marketing technisch een dwaling. Details zijn in het geval je een lijn een naam geeft. Site voor maakt etc. Heel belangrijk. Als je maar wat rond gooid met materieel vind ik dit een slechte zaak. Doe dan ook niet alsof je een speciale lijn hebt naar Duitsland.
Daar gelaten of materieel in Leeuwarden is voor onderhoud. Na het oonderhoud zsm terug naar Groningen. En niet op de lijn naar stavoren.
Ik vind het persoonlijk heel storend. Bij een Marketing formule is stap 1 het aan de formule houden lijkt mij als leek.
Uit een oogpunt van marketing is het inderdaad een knoeiboel, zo verkoop je geen duidelijk product.
Het is net zoiets als Qliners op gewone buslijnen inzetten of gewone bussen als Qliner.
Ik vind dat wel meevallen. Het enige is dat ze op Groningen-Leer eerder WiFi hadden aan boord dan op Leeuwarden-Sneek-Stavoren. Het is natuurlijk wel dodelijk voor je reputatie om een reclame te maken voor een dienst (gratis WiFi) en die dan vervolgens niet aan te bieden ;)
Dat probleem is dus nu verholpen nu je WiFi op het hele Arriva netwerk hebt. Van Duitstalige posters in de trein lig ik niet zo wakker. Net zo leesbaar als het Fries
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jaaaa Jij bent een Groninger uh. Wat mij betreft kunnen Friestalige omroepen en treinposters prima in treinen die de provinciegrens niet oversteken. Zulke treinen horen dan natuurlijk niet in Duitsland op de duiken en andersom.
Het doet me denken aan een mooie scene in de "TV draait door".
interviewer: Leuk, al die ballonnen die jullie gaan oplaten, maar wat als zo'n ballon nou in Frankrijk terecht komt?
kind: Daarom staat op het kaartje de tekst niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels en het Duits.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik zag trouwens de dienstregeling van/naar Veendam in de avond en op zondag een kwartier wordt verschoven zodat er dan samen met de treinen richting Winschoten een halfuurdienst ontstaat op Groningen-Zuidbroek.
Vorig jaar december was als proef het Niedersachsenticket (een dagkaart voor hoofdzakelijk lokale treinverbindingen in Niedersachsen, Hamburg en Bremen) ook geldig op het traject Groningen-Weener(-Leer). Leuk voor bijvoorbeeld Nederlanders die eens met de trein naar een Duitse kerstmarkt wilden gaan. Weet iemand of het Niedersachsenticket ook dit jaar in december weer vanaf Groningen gebruikt kan worden? In de media heb ik er nog niets over gehoord...
njoy schreef:Vorig jaar december was als proef het Niedersachsenticket (een dagkaart voor hoofdzakelijk lokale treinverbindingen in Niedersachsen, Hamburg en Bremen) ook geldig op het traject Groningen-Weener(-Leer). Leuk voor bijvoorbeeld Nederlanders die eens met de trein naar een Duitse kerstmarkt wilden gaan. Weet iemand of het Niedersachsenticket ook dit jaar in december weer vanaf Groningen gebruikt kan worden? In de media heb ik er nog niets over gehoord...
Opmerkelijk: boeken via de website van DB BAHN laat het
NDS-Tarief (Niedersachsentarif) alléén zien (kies voor vervoersmiddel "alleen streekvervoer") ,
wanneer je vertrekt vanaf een Duits station... (€18 + €4 per persoon)
De NDS kaart mag slechts tot Nieuweschans Grens worden gebruikt en is op dit moment niet verder geldig. Ik heb wel iets vernomen dat er in de nieuwe dienstregeling een soort NDS plus kaart kwam. Maar hoe dat zit weer ik niet precies. Ik verwacht dat deze morgen in Bremen wordt gepresenteerd.
Ik heb even gekeken op de website en lees: "Uiteindelijk moet het mogelijk worden om binnen anderhalf uur van Groningen naar Bremen te reizen." Ik weet dat men het traject wil upgraden, maar ik ben verbaasd dat men over 1h30 spreekt - Gn - Leer duurt immers al 1h12. Is dit realistisch of weer eens wat wensdenken van provinciale bobos?