Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Plaatje van de nieuwe reservebus:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, dat was een paar berichten eerder ook al gezegd. Tegenwoordig is dat toch ook helemaal niet meer zo bijzonder? Qbuzz zet wel vaker materieel in op lijnen waar het niet voor bedoeld is.groningen schreef:De 3512 als lijn 5 naar Annen bij het UMCG in Groningen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op de schaal van Richter. (A)gebruiker77 schreef:Lijn 5 gaf ook een beetje vreemde cijfers weer in de lijntekst 33352345.23523324.2343 ofzoiets (in een bus richting Europapark en eentje richting Haren)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
dan is de ivu box blijven hangen want als de bus word opgestart komt het namelijk altijd kort tevoorschijngebruiker77 schreef:Lijn 5 gaf ook een beetje vreemde cijfers weer in de lijntekst 33352345.23523324.2343 ofzoiets (in een bus richting Europapark en eentje richting Haren)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is volgens mij het serie of type nummer van de lijnfilm
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hebben de Citaro's geen tweede serie dimlichten? Bij de Amba's kun je die handmatig inschakelen, bij de Citea's gaat het zelfs vanzelf als er een lamp in de eerste serie defect is.JeroenSpock schreef:Niet gewoon een lampje stuk? Die vervangen ze wel vaker op station/buffer als de bus pas laat naar binnen gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De Ambassadors en Citea's zijn volgens mij vrijwel de enige bussen die een tweede serie dimlichten heeft.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee, die is ook een stuk korter. Lijkt wel wat op een IP adres, en begint met iets van 143. nogwat of zo?Kevster schreef:Dat is volgens mij het serie of type nummer van de lijnfilm
Citaro's hebben maar 2 keer dimlicht, ook genoeg. Valt me wel op dat de C2 vaker met kapotte dimlichten rond rijdt dan de oude series. Zitten ook andere lampjes in vanwege de reflector, waar de oude met een projector werkt. Maar in de Integro zit ook een reflector, en die lampjes zijn bijna nooit stuk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hebben Citaro's niet nee. En dat automatisch is erg leuk als de draad gebroken is maar af en toe nog wel contact maakt, dan verspringt ie telkens van eerste naar 2e serie, alsof je telkens aan het seinen bent..dennistd schreef:Hebben de Citaro's geen tweede serie dimlichten? Bij de Amba's kun je die handmatig inschakelen, bij de Citea's gaat het zelfs vanzelf als er een lamp in de eerste serie defect is.JeroenSpock schreef:Niet gewoon een lampje stuk? Die vervangen ze wel vaker op station/buffer als de bus pas laat naar binnen gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gaat er niet op lijken dat de andere vervoerders zonder gevecht akkoord gaan met nog een verlenging van het contract met Qbuzz: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/busbedr ... -concessie
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik vind de argumenten die Arthur Kamminga bovendien gaf heel plausibel:
- als vervoerders van tevoren hadden geweten dat de concessie langer zou duren, dan had men een ander bedrag bij de aanbesteding kunnen bieden
- bij de toenmalige aanbesteding kwamen er nieuwe bussen voor die prijs, terwijl men nu doorrijdt met dezelfde prijs.
Van mij mag Qbuzz best blijven, maar als je regels opstelt, dan moet je je daar toch wel aan houden.
In de PS Drenthe sprak men over meer tijd die nodig was om de nieuwe aanbesteding goed te regelen. Dat vind ik flauwekul, dan kan men beter zeggen dat ze gewoon te laat zijn begonnen met het hele proces.
- als vervoerders van tevoren hadden geweten dat de concessie langer zou duren, dan had men een ander bedrag bij de aanbesteding kunnen bieden
- bij de toenmalige aanbesteding kwamen er nieuwe bussen voor die prijs, terwijl men nu doorrijdt met dezelfde prijs.
Van mij mag Qbuzz best blijven, maar als je regels opstelt, dan moet je je daar toch wel aan houden.
In de PS Drenthe sprak men over meer tijd die nodig was om de nieuwe aanbesteding goed te regelen. Dat vind ik flauwekul, dan kan men beter zeggen dat ze gewoon te laat zijn begonnen met het hele proces.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar men rijdt niet door voor dezelfde prijs, dat was juist een reden om te verlengen, er hoefden dan de eerstkomende jaren geen bezuinigingen te worden doorgevoerd.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, daar heb je gelijk in (misschien had dat nog minder gekund). Ik snap de andere vervoerders wel, al betwijfel ik of het een groot verschil had gemaakt bij de keuze van de vervoerder bij de toenmalige aanbesteding als deze toen al voor langer zou worden vastgesteld? De reiziger moet gewoon voorop staan, en ik vind dat Qbuzz daar op zich goed in slaagt. Goede communicatie; zaterdag reed Qbuzz al wel met de sneeuw, en bij Arriva niet.
Kort stukje met Kamminga:
http://t.co/9qmWcQ08Sr
Kort stukje met Kamminga:
http://t.co/9qmWcQ08Sr
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
wat een argument :')Volgens de Drenste gedeputeerde Henk Brink is tot de verlenging besloten omdat het financiële voordelen oplevert en omdat er in de regio Assen-Groningen veel werkzaamheden aankomen, die vragen om een ervaren vervoerder.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als je de precieze werkzaamheden kent is dat zeker een argument.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zeker, denk aan de ombouw van ring-zuid waarbij het de bedoeling is dat mensen het OV als alternatief gaan gebruiken, en de FlorijnAs en bijbehorende verbouwing van (bus)station Assen.
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zeker mooi nieuws natuurlijk! Ik had ook ergens vernomen dat ze een vierde spoor neerleggen bij Europapark.
Maar ik blijf me intussen wel verbazen hoe dat zo in korte tijd weer opnieuw verbouwd gaat worden. Eerst was er die verbouwing met dat grote plein met daaronder de fietsenstalling en hadden ze in het midden een gelijkvloerse passage gemaakt waardoor het op één spoor na allemaal kopsporen werden, nu gaan ze die weer doorbreken met onder het station een tunnel. Maar wel een mooie tunnel, inclusief een voor fietsers, een verbinding aan de zuidzijde en meer ruimte aan de noordzijde :Y .
Maar ik blijf me intussen wel verbazen hoe dat zo in korte tijd weer opnieuw verbouwd gaat worden. Eerst was er die verbouwing met dat grote plein met daaronder de fietsenstalling en hadden ze in het midden een gelijkvloerse passage gemaakt waardoor het op één spoor na allemaal kopsporen werden, nu gaan ze die weer doorbreken met onder het station een tunnel. Maar wel een mooie tunnel, inclusief een voor fietsers, een verbinding aan de zuidzijde en meer ruimte aan de noordzijde :Y .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In de Meppeler Courant van vandaag stond dat de gemeente Meppel een eigen vervoersbedrijf wil gaan oprichten om lijn 1 te kunnen exploiteren vanaf 2016. Helaas zal de lijn daardoor wel met vrijwilligers gereden moeten worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom zal dat dan moeten?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De vrijwilligers? De gemeente heeft geen geld om betaalde medewerkers in te huren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja of de gemeente betaalt het OV Bureau gewoon een slordige ton meer en de bus kan gewoon door Qbuzz gereden blijven worden. Dat zal de gemeente denk ik ook wel kwijt zijn als ze een busdienst in eigen beheer opzet.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De bus wordt nu door Connexxion gereden... Het ov-bureau wil de lijn niet meer beheren met eigen geld.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3509 reed vanmiddag over de Hoendiep (waarschijnlijk van Zernike) als lijn 54 met passagiers en mededeling "sorry geen dienst". Om even later vanaf het busstation van Groningen als de werkelijke lijn 54 naar Gieten te vertrekken.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Fototje van gisteren: De Qliner die ik mee had moeten nemen was in stront gereden door een collega, dus kreeg ik een gewoon busje mee maar ook die zou problemen hebben. Nummertje 3145
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten