Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 7182 op lijn 40 van Appingedam naar Groningen vanochtend.
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Beetje druk op het terrein
Alle 9 CapCity's in één foto
En de boosdoener: de grote loods is verbouwd, feestje voor 7 jarig bestaan van Qbuzz
Alle 9 CapCity's in één foto
En de boosdoener: de grote loods is verbouwd, feestje voor 7 jarig bestaan van Qbuzz
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Overigens is dat feest alleen bedoeld voor personeel en hun familie. ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En opvallend genoeg (zie www.qbuzzfestival.nl) wordt het alleen in Groningen en Utrecht gehouden, maar niet in Qbuzz' oudste concessie in Friesland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
friesland tegelijk met groningen
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom doen ze een 7-jarig feestje en niet een 10-jarige?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Misschien denken ze de tien jaar niet te halen
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Utrecht toch wel?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lijn 6 in Groningen ontbreekt in de reisplanner; rijdt natuurlijk wel volgens Qbuzz.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat zet men in Groningen eigenlijk in tijdens Koningsnacht voor bussen? Ik neem aan op de lijnen 433 en 444 gewoon de Q-link bussen?
Er werden wel ontzettend veel bussen ingezet, op de meeste lijnen wel 1 tot 3 keer per uur. Al reden volgens mij vorig jaar alle buslijnen om het halfuur (en toen was er ook nog een bus naar Emmen geloof ik)
Er werden wel ontzettend veel bussen ingezet, op de meeste lijnen wel 1 tot 3 keer per uur. Al reden volgens mij vorig jaar alle buslijnen om het halfuur (en toen was er ook nog een bus naar Emmen geloof ik)
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het kan zijn dat vorig jaar de bussen overdreven druk waren en er eigenlijk ook met staanplaatsen gereden moest worden. Dat willen ze misschien nu tegengaan door een iets hogere frequentie toe te passen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik bedoelde: vorig jaar minstens om het halfuur. Oeps..
Maar Assen en Drachten inderdaad wel vaak. Om de 20 minuten.
Maar Assen en Drachten inderdaad wel vaak. Om de 20 minuten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er reden vannacht minder bussen dan vorig jaar. Lijn 402 en 461 reden vorig jaar elk half uur, dit jaar elk uur. Lijn 419 reed vorig jaar elk kwartier, dit jaar elke 20 minuten. Lijn 404 was de enige lijn die vaker reed dan vorig jaar (3 keer per uur ipv 2 keer per uur). Het was dit jaar wel veel drukker dan vorig jaar. In combinatie met een tekort aan personeel en een verkeerde materieelplanning zorgde dat voor overvolle bussen en een onrustige sfeer.
Op lijn 433 en 444 reden Q-link bussen, op lijn 419 en 404 reden Qliners en standaard streekbussen en op de overige lijnen alleen standaard streekbussen. Heb verder geen gelede bussen gezien en dat is jammer want daarmee had je al een heleboel mensen meer mee kunnen vervoeren. De kostendekking van afgelopen nacht zal hierdoor waarschijnlijk ook wel rond de 200% liggen.
Op lijn 433 en 444 reden Q-link bussen, op lijn 419 en 404 reden Qliners en standaard streekbussen en op de overige lijnen alleen standaard streekbussen. Heb verder geen gelede bussen gezien en dat is jammer want daarmee had je al een heleboel mensen meer mee kunnen vervoeren. De kostendekking van afgelopen nacht zal hierdoor waarschijnlijk ook wel rond de 200% liggen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
402 en 461 reden inderdaad 1x/uur, maar dit is toch gelijk aan de frequentie van 2 en 61 die de reizigers vervoerden naar Koningsnacht. Volgens mij hebben ze dat met de meeste lijnen gedaan. Al zou er vast een concentratie reizigers zijn geweest rondom bepaalde tijdstippen, misschien kunnen ze dit meenemen en volgend jaar nog beter afstemmen. Dus niet per se de hele nacht 3x/uur, maar variërend van 2 tot 4, en voor lijn 402 en 461 tussen de 1 en 2x/uur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het was de hele nacht druk, alleen de ritten voor 1 uur zat niet stampvol. Lijn 461 heeft niet alleen reizigers die normaal met lijn 61 reizen, maar ook reizigers van de trein uit Bedum, de trein uit Winsum en lijn 65. dat zijn dus 4 reismogelijkheden per uur naar Groningen, en maar een terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Misschien worden jouw woorden nog waarheid ook :@Kevster schreef:Misschien denken ze de tien jaar niet te halen
Zie debacle Limburg. Waarschijnlijk geen Qlink-achtige outfits daar, althans niet van Qbuzz
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik benadruk voor de zekerheid nog maar even dat het een grapje was, voordat mensen die hier meelezen bepaalde dingen gaan denken ;)
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kevster, je hebt toch geen inside informatie? Limburg is een ramp geworden voor ze.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mwah ik vermoed dat dit wel het einde is van Qbuzz, niet zozeer omdat ze Limburg verloren hebben nu maar omdat dit het einde is van hun huidige (tot nu tot successvolle) tenderteam en NS nu Qbuzz onder de "compliancy en cultuur van NS" gaan brengen oftewel één grote bureacratische clusterfuck. DIe verlenging in GD is ook licht omstreden en in 2025 loopt BRU af
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zo zonde dit. Eindelijk een vervoerder die de reiziger/proces serieus nam, krijg je zoiets.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja erg jammer, nu stevenen we definitief af op een duopolie Transdev (CXX) vs DB (Arriva)...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Je vergeet Syntus...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Keolis (Syntus) is de zielige derde ja ;) Schrijven altijd nét fout in (en heb persoonlijk nogal wat moeite met de verscheidene keuzes en prestaties die ze leveren qua reisinformatie-IT). Ik probeer ze expres te vergeten...
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik hoop het niet dat dit het einde van Qbuzz is. Daarnaast kan je toch vervanging vinden voor de bestuurders? In Limburg wordt al gesproken over de definitieve verbod van de inschrijvingen van Abellio en een hergunning van alle concessies. De bestuurders vervangen is toch ook het probleem oplossen?
Officieel rijdt ook nog ergens een vervoerder genaamd EBS trouwens.
Officieel rijdt ook nog ergens een vervoerder genaamd EBS trouwens.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten