Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het Qbuzz tender-team waren, volgende de mythe, de beste mensen van CXX die zijn overgelopen naar Qbuzz.
Op moment dat die wegvallen en je gaat zoals ik de brief van Timo Hughes nu Qbuzz adequaat inbedden in de NS organisatie op het vlak van cultuur en compliance, lees ik dat je alle waarden waarom Abellio/Qbuzz (en dat was niet alleen valspelen/fraude) succesvol was de nek om gaat draaien.
EBS is marginaal en op Haarlem hebben ze ook het slechte bod geboden.
Op moment dat die wegvallen en je gaat zoals ik de brief van Timo Hughes nu Qbuzz adequaat inbedden in de NS organisatie op het vlak van cultuur en compliance, lees ik dat je alle waarden waarom Abellio/Qbuzz (en dat was niet alleen valspelen/fraude) succesvol was de nek om gaat draaien.
EBS is marginaal en op Haarlem hebben ze ook het slechte bod geboden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zou daarbij toch vooral denken aan waarden en compliance. Want die zijn dik in orde bij andere onderdelen bij NS, het is alleen de uitwerking die door een historische erfenis soms nog wat sputtert. Maar dat is een proces wat op EBS en Qbuzz (tot nu toe) na elke busvervoerder in Nederland heeft meegemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
EBS zit nu zijn tijd uit en zal dan waarschijnlijk ook van de markt verdwijnen.
Ik verwacht niet dat we in GD veel last zullen krijgen van de situatie in Limboland. Het OVbureau is aardig tevreden met Qbuzz (anders waren ze niet van plan nog twee jaar aan de huidige concessie aan te plakken) en ze zullen vast wel ergens een maas vinden om met Qbuzz door te kunnen gaan.
Ik verwacht niet dat we in GD veel last zullen krijgen van de situatie in Limboland. Het OVbureau is aardig tevreden met Qbuzz (anders waren ze niet van plan nog twee jaar aan de huidige concessie aan te plakken) en ze zullen vast wel ergens een maas vinden om met Qbuzz door te kunnen gaan.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vergeet niet dat Qbuzz 100% eigendom is van Abellio, wat 100% eigendom is van de NS dat eigendom is van de Staat.CamilleKreemers schreef:De bestuurders vervangen is toch ook het probleem oplossen?
Dijsselbloem wordt dan ook aangekeken op deze problemen en de Tweede Kamer heeft fel gereageerd. Zo wordt er flink geroepen dat de NS schijnbaar geen greep heeft op haar dochterbedrijven en dat daar iets moet veranderen. NOS.
Dus ja, ik geloof best dat dit het einde kan betekenen voor Qbuzz als de NS zich hier niet kundig genoeg onderuit weet te lullen. Alhoewel gebleken is dat ook hun directie gewoon op de hoogte was van de gang van zaken. Hoe dan ook zou het zonde zijn natuurlijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nogmaals: nee, ik heb absoluut geen inside-informatie. Gelukkig niet zeg, ik hoop namelijk nog een goede baan te vinden, en daar ben ik al een tijdje mee bezig. Puur toeval dus.
Het gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor de concessies van Qbuzz. Uiteindelijk vermoed ik toch dat de Staat/NS onder druk van de Tweede Kamer Qbuzz/Abellio moet verkopen. In GD is de verlenging in opspraak en in Limburg dus de fraude. Je krijgt nogal een erfenis. Ik kan me niet voorstellen dat een partij dit wil kopen. Uiteindelijk zal dat leiden tot opheffing. Gebeurt dat voor einde concessie GD en BRU, heb je natuurlijk een acuut probleem.
Dat denk ik niet, want dit bedrijf (inderdaad bestuurd door deze mensen, maar wel dit bedrijf op dit moment) heeft valsgespeeld. NS is enigst aandeelhouder en de Staat is enigst aandeelhouder in de NS. Indirect pleegt de staat daarmee fraude. Die bestuurders zijn daarmee strafbaar. Dus die zullen/moeten inderdaad sowieso vervangen worden. En als ik de berichtgeving zo volg lijkt het ministerie ook niet helemaal vrijuit te gaan in deze.CamilleKreemers schreef:Ik hoop het niet dat dit het einde van Qbuzz is. Daarnaast kan je toch vervanging vinden voor de bestuurders? In Limburg wordt al gesproken over de definitieve verbod van de inschrijvingen van Abellio en een hergunning van alle concessies. De bestuurders vervangen is toch ook het probleem oplossen?
Het gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor de concessies van Qbuzz. Uiteindelijk vermoed ik toch dat de Staat/NS onder druk van de Tweede Kamer Qbuzz/Abellio moet verkopen. In GD is de verlenging in opspraak en in Limburg dus de fraude. Je krijgt nogal een erfenis. Ik kan me niet voorstellen dat een partij dit wil kopen. Uiteindelijk zal dat leiden tot opheffing. Gebeurt dat voor einde concessie GD en BRU, heb je natuurlijk een acuut probleem.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Welk bedrijf heeft nu officieel valsgespeeld? Abellio of Qbuzz. Qbuzz voert tot nu toe alle werkzaamheden in Utrecht en Groningen tot tevredenheid uit en ik vermoed hierbij dat de NS meer gedaan heeft dan ze nu toegeven. Qbuzz is zeer capabel in het winnen van concessies en een zeer goed offer neerleggen.
Is de verlenging van Qbuzz of OVB. Ik meen OVB's besluit en Qbuzz moest aangeven wat ze hierdoor konden besparen.
Is de verlenging van Qbuzz of OVB. Ik meen OVB's besluit en Qbuzz moest aangeven wat ze hierdoor konden besparen.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vandaag is de voorpagina van de Leeuwarder Courant één groot Qbuzz-artikel/foto.
Daarin wordt ook aangegeven dat de NS een onderzoek gaat instellen naar ALLE concessies van de maatschappij. Provincie Fryslân is door de NS op de hoogte gebracht van het onderzoek, dat zal in Groningen niet anders zijn.
Ziet er niet rooskleurig uit, wat mij betreft.
Daarin wordt ook aangegeven dat de NS een onderzoek gaat instellen naar ALLE concessies van de maatschappij. Provincie Fryslân is door de NS op de hoogte gebracht van het onderzoek, dat zal in Groningen niet anders zijn.
Ziet er niet rooskleurig uit, wat mij betreft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nou lekker dan.ZipperZapper schreef:Vandaag is de voorpagina van de Leeuwarder Courant één groot Qbuzz-artikel/foto.
Daarin wordt ook aangegeven dat de NS een onderzoek gaat instellen naar ALLE concessies van de maatschappij. Provincie Fryslân is door de NS op de hoogte gebracht van het onderzoek, dat zal in Groningen niet anders zijn.
Ziet er niet rooskleurig uit, wat mij betreft.
Als ze dat in BRU ook gaan doen, dan is het daar helemaal een zooitje. Was al zo'n gezeik bij totstandkoming daarvan, was jaar uitstel wegens alle bezwaren enzo.
En dan nu dit.
En: Nee Kevster heeft geen inside-information en werkt ook niet bij Veolia
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Uit de krant blijkt verder dat Qbuzz de desbetreffende persoon van Veolia als consultant voor een adviesbureau genaamd PTRM liet werken.
Die stuurde vervolgens een factuur van twee ton naar Qbuzz, voor "een softwaremodule voor kleinschalig vervoer". Juist ja..
Hier het voorpagina stuk van de LC in Blendle.
En hier 'The Abellio Way', een commentaarstuk uit dezelfde krant met een paar rake woorden.
Die stuurde vervolgens een factuur van twee ton naar Qbuzz, voor "een softwaremodule voor kleinschalig vervoer". Juist ja..
Hier het voorpagina stuk van de LC in Blendle.
En hier 'The Abellio Way', een commentaarstuk uit dezelfde krant met een paar rake woorden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Abellio is het bedrijf maar in Nederland zou het busdeel uitgevoerd worden door Qbuzz met het Qbuzz-team als leiding. Als er onderzoeken komen naar gunningen en de NS schorst eigen bestuurders, dan is er toch wel iets aan de hand denk ik. En als dat consequenties zou hebben dan zou dat jammer zijn omdat ik vind dat Qbuzz het busvervoer hier in Groningen toch wel goed doet.CamilleKreemers schreef:Welk bedrijf heeft nu officieel valsgespeeld? Abellio of Qbuzz. Qbuzz voert tot nu toe alle werkzaamheden in Utrecht en Groningen tot tevredenheid uit en ik vermoed hierbij dat de NS meer gedaan heeft dan ze nu toegeven. Qbuzz is zeer capabel in het winnen van concessies en een zeer goed offer neerleggen.
Is de verlenging van Qbuzz of OVB. Ik meen OVB's besluit en Qbuzz moest aangeven wat ze hierdoor konden besparen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De verlenging van de concessie GD zal nu ook wel onder druk komen te staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het is nog veel te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.Ezra schreef:De verlenging van de concessie GD zal nu ook wel onder druk komen te staan.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3400 heeft gisteren op Zernike een aanrijding gehad met een auto. Bestuurder van de auto is zwaargewond geraakt en een andere inzittende lichtgewond. De 3400 heeft enige schade opgelopen
http://www.oogtv.nl/2015/05/zwaargewond ... t-lijnbus/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nEbP-XfHO1Q[/youtube]
http://www.oogtv.nl/2015/05/zwaargewond ... t-lijnbus/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nEbP-XfHO1Q[/youtube]
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Moest er ook een keer van komen daar, of een kruispunt verder. Het verbaast me echt dat het niet vaker fout gaat.
Wel bijzonder dat de bestuurder zwaarder gewond is dan de bijrijder, waar de bus zo te zien naar binnen is gekomen.
Toch blij dat ik in een dikke Volvo rijd als je zo'n winkelkarretje tegen een bus of boom ziet staan.
Wel bijzonder dat de bestuurder zwaarder gewond is dan de bijrijder, waar de bus zo te zien naar binnen is gekomen.
Toch blij dat ik in een dikke Volvo rijd als je zo'n winkelkarretje tegen een bus of boom ziet staan.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Voor zover ik begrepen heb is de bijrijder zwaargewond en de bestuurder lichtgewond. De hoek van de bijrijder is ook gevouwen.
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat dacht ik ook bij het zien van de foto's
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op Twitter (@Lijn65GD) lees ik 300 reizigers totaal en 75 gemiddeld per rit. Dat zou echt enorm vol zijn. De kosten zijn daarmee wel gedekt . Volgend jaar wordt dat vast wel 2x/uur.TheRoy-t schreef:Het was de hele nacht druk, alleen de ritten voor 1 uur zat niet stampvol. Lijn 461 heeft niet alleen reizigers die normaal met lijn 61 reizen, maar ook reizigers van de trein uit Bedum, de trein uit Winsum en lijn 65. dat zijn dus 4 reismogelijkheden per uur naar Groningen, en maar een terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er stond gisteren een CItaro van Qbuzz defect op station Ommen. Distributieriem was finaal aan gort. Chauffeur heeft er van 16:00 tot tenminste 18:20 gestaan tot er TD was en de boel gerepareerd was.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf wat voor Volvo je rijdt.JeroenSpock schreef:Toch blij dat ik in een dikke Volvo rijd als je zo'n winkelkarretje tegen een bus of boom ziet staan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs[/youtube]
🍉
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En daarna even een moderne Volvo tegen een Renault (Createur de Problematique) van 20 jaar oud ;)
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom moest het er een keer van komen dan? Het is nou niet bepaald zo dat de situatie daar onoverzichtelijk is. Alles is daar kaal. Of mis ik wat?JeroenSpock schreef:Moest er ook een keer van komen daar, of een kruispunt verder. Het verbaast me echt dat het niet vaker fout gaat.
Wel bijzonder dat de bestuurder zwaarder gewond is dan de bijrijder, waar de bus zo te zien naar binnen is gekomen.
Toch blij dat ik in een dikke Volvo rijd als je zo'n winkelkarretje tegen een bus of boom ziet staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vorig jaar was het ook twee keer per uur, om een of andere reden heeft men daar dit jaar een keer per uur van gemaakt. De bussen waren ook stampvol, de rit van 3:18 heeft mensen moeten laten staan.gebruiker77 schreef:Op Twitter (@Lijn65GD) lees ik 300 reizigers totaal en 75 gemiddeld per rit. Dat zou echt enorm vol zijn. De kosten zijn daarmee wel gedekt . Volgend jaar wordt dat vast wel 2x/uur.TheRoy-t schreef:Het was de hele nacht druk, alleen de ritten voor 1 uur zat niet stampvol. Lijn 461 heeft niet alleen reizigers die normaal met lijn 61 reizen, maar ook reizigers van de trein uit Bedum, de trein uit Winsum en lijn 65. dat zijn dus 4 reismogelijkheden per uur naar Groningen, en maar een terug.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat overzicht laat wel zien dat 402 en 461 de minste passagiers vervoerden, maar uitgezet tegen aantal bussen is het heel prima. Gek dat de 461 geen ritten om 5.18 en 6.18 had.
Lijn 402 was drukker dan vorig jaar, ondanks de helft van het aantal bussen. (En vorig jaar reed lijn 2 nog de hele avond 2x per uur naar Groningen HS)
Volgend jaar rond 3 uur gewoon beide lijnen 2x per uur, rest 1x per uur.
Lijn 402 was drukker dan vorig jaar, ondanks de helft van het aantal bussen. (En vorig jaar reed lijn 2 nog de hele avond 2x per uur naar Groningen HS)
Volgend jaar rond 3 uur gewoon beide lijnen 2x per uur, rest 1x per uur.
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Multiriem zeker? Distributieriem ter plekke herstellen is wat moeilijker, omdat de kans groot is dat de zuigers en kleppen ruzie krijgen en elkaar aan gort slaan. Dan start de motor nooit weer zonder iets meer onderdelen dan die riem :)marvinkok schreef:Er stond gisteren een CItaro van Qbuzz defect op station Ommen. Distributieriem was finaal aan gort. Chauffeur heeft er van 16:00 tot tenminste 18:20 gestaan tot er TD was en de boel gerepareerd was.
Dit is de multiriem. 2 jaar geleden of zo, vast gelopen airco compressor (bovenin) die heet werd. Kon de riem nog net zien breken toen ik de motorkap open trok.
Ja dat wel, maar auto's willen er vaak even snel voor langs en doen dat ook wel eens. Tijdje terug toch ook bij het Hereplein net zo een geval?ZipperZapper schreef:Waarom moest het er een keer van komen dan? Het is nou niet bepaald zo dat de situatie daar onoverzichtelijk is. Alles is daar kaal. Of mis ik wat?JeroenSpock schreef:Moest er ook een keer van komen daar, of een kruispunt verder. Het verbaast me echt dat het niet vaker fout gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Multiriem inderdaad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten