Goed punt, was die invalshoek even vergeten. Er had vanmiddag wel in ieder geval iets kunnen rijden inderdaad gezien de hoofdwegen (en daarmee vaak de busroutes) aan de schone kant waren. Zulke omvangrijke besluiten over het wel of niet laten rijden van bussen zijn natuurlijk nooit makkelijk voor wie dan ook.Pim-AllianceB95 schreef:Nee, lui die gisteravond ergens heen zijn gegaan omdat ze vanochtend vroeg ergens moesten zijn en nu graag weer naar huis willen, zitten ook niet te wachten op een schone weg waar de hele dag geen bus overheen rijdt.Nicketick schreef:Wat hier misschien ook meespeelt is het probleem dat je de reizigers wel heen kan vervoeren, maar niet meer terug door veranderende omstandigheden. Denk dat niemand daar op zit te wachten.
Dat is natuurlijk makkelijk praten, maar ik kan me voorstellen dat zoiets ook wel te ondervangen valt met een duidelijke mededeling als 'Houdt u er rekening mee dat we vanwege veranderende weersomstandigheden niet kunnen garanderen dat wij u tot einde dienstregeling van dienst kunnen zijn vandaag'. Dan is iedereen gewaarschuwd om vooral niet weg te gaan als het niet nodig is én heeft een ieder de kans om ergens op de dag daar te komen waar hij of zij de volgende nacht graag door wil brengen.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die rijden al volgens http://www.regiohoogeveen.nl/nieuws/artikel/37075 Gezien de melding over de kaartjes lijkt het om exact de in dat artikel genoemde lijnen te gaan.Milco schreef:Per toeval stuit op de website van Connexxion(!) op de lijnen 1 en 2 in Hoogeveen, die vanaf 24 januari 2016 gaan rijden. Weet iemand hier meer van; onder welke concessie ze exact vallen, en door welk bus-/taxibedrijf ze uitgevoerd gaan worden? Ik ben hier niet in thuis en voordat ik ze eventueel toevoeg op de wiki, wil ik wel even meer duidelijkheid hierover. Alvast bedankt. :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die zit heel officieel volgens mij onder de concessie kleinschalig, maar is nu qua status eigenlijk geen ov meer. Connexxion heeft kleinschalig in dat gebied.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Aan het nummer van het busje te zien is 't trouwens CTS dat 'm rijdt (die hebben vijfcijferige parknummers).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Top, bedankt voor de info. Heb 'm inmiddels toegevoegd, alleen ik ben totaal niet bekend met de wijkindeling van Hoogeveen, dus als iemand daar voor mij naar zou kunnen kijken, bedankt. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Levert die frequentie halvering in de spits geen problemen op in Hoogeveen?
1 euro voor die bus is trouwens totaal geen geld. Zullen wel veel wmo gelden inzitten.
Oh en wordt dat stadsbusprojectje van Meppel dan ook op de wiki gezet?
1 euro voor die bus is trouwens totaal geen geld. Zullen wel veel wmo gelden inzitten.
Oh en wordt dat stadsbusprojectje van Meppel dan ook op de wiki gezet?
Ik heb geen onderschrift
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In de spits gaat toch ieder half uur een bus? Alleen niet door Krakeel.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
lijn 1 gaat van 2 naar 1 keer per uur en lijn 2 gaat van 4 naar 2 keer per uur (en daarnaast ging deze in het dal en op zaterdag 2 keer per uur wat nu 1 keer per uur is)
Ik heb geen onderschrift
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er zit toch bijna niemand in de bus. Dat zeggen tenminste mijn grootouders, die direct aan lijn 2 wonen. Dat was met de oude lijnen niet anders...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
bizar dan dat die lijn zo lang 4x per uur bleef rijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wel vreemd dat de stadsbus van Meppel dan niet op de site van Connexxion staat aangezien die ook door CTS wordt gereden...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
IC-stad he? Oh nee, wacht even.......sirvinniei schreef:bizar dan dat die lijn zo lang 4x per uur bleef rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoogeveen zou dan nog steeds een IC-dorp zijn, want het heeft geen stadsrechten...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wel een beetje groots blijven denken alstublieft, dankjewel.
En on topic maar weer.
En on topic maar weer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In het licht van mijn berichten van gisteren, is het zeker complimentwaardig hoe men nu met het weer 'dealt': de situatie wordt per lijn bekeken.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Geen enkele plaats heeft nog stadsrechten, want die stadsrechten zijn afgeschaft en vervangen door de rechtstaat.CX1000 schreef:Hoogeveen zou dan nog steeds een IC-dorp zijn, want het heeft geen stadsrechten...
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nog in het kader van de stadsbussen in de kleinere steden/dorpen: ook Assen heeft een servicebus gekregen zoals in Meppel en Hoogeveen, de cityline (ik weet niet of het al genoemd was, kon het zo snel niet vinden). De Cityline wordt gereden door VMNN en verschilt niet zo gek veel van oude lijnen 7 en 8, de OV-chipkaart is echter niet meer geldig en net als in Meppel en Hoogeveen is de lijn deels gecombineerd met het WMO-vervoer. Ik heb lijnpagina's aan de wiki toegevoegd.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
3443 reed versterking op vooral lijn 15, 34xx C2 op lijn 5 naar Annen, 3060 en 3097 op lijn 4, 340x CapCity met oranje stickers op 11, LE op lijn 9..
We gaan weer een beetje de kant op van Arriva. Pak maar een bus en rijden met dat ding, dat maakt het leuk voor de fotografen net als 'vroeger' een Dennis op lijn 300, of een Integro op 73.
Maar over het algemeen rijden bi Qbuzz wel de juiste bussen op hun eigen lijnen.
We gaan weer een beetje de kant op van Arriva. Pak maar een bus en rijden met dat ding, dat maakt het leuk voor de fotografen net als 'vroeger' een Dennis op lijn 300, of een Integro op 73.
Maar over het algemeen rijden bi Qbuzz wel de juiste bussen op hun eigen lijnen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3434 reed op lijn 5. Er reed ook nog een gelede stadsbus op 300.
Ik hoorde dat veel materieel schade had opgelopen afgelopen dagen en dat daarom de boel een beetje door elkaar heen reed.
Ik hoorde dat veel materieel schade had opgelopen afgelopen dagen en dat daarom de boel een beetje door elkaar heen reed.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3432 reed zonder kenteken rond en heeft in ieder geval een versterkingsrit gedaan op lijn 15.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Door het weer de afgelopen dagen mochten er ook geen gevaarlijke stoffen de weg op, en laat diesel daar nou ook onder vallen.
Vanmorgen stond er een vrachtwagen voor de deur met 20.000 liter diesel, konden we voor het uitrijden even door de tankstraat :D Had ook niet langer moeten duren
Vanmorgen stond er een vrachtwagen voor de deur met 20.000 liter diesel, konden we voor het uitrijden even door de tankstraat :D Had ook niet langer moeten duren
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Mwa, stad op streek en andersom zie ik, voornamelijk bij gelede wagens, regelmatig gebeuren. Met Q-links en Qliners gaat het inderdaad een stuk beter, hoewel er zelfs planmatig Qliners op 39 en niet-Q-links op 11 rijden. Waar Qbuzz zich overigens echt in onderscheidt ten opzichte van Arriva is de inzet van een gelede bus op een gelede omloop, i.t.t. bij Arriva kom ik op de streek maar heel zelden een standaardbus tegen als er eigenlijk een gelede moet rijden.JeroenSpock schreef:3443 reed versterking op vooral lijn 15, 34xx C2 op lijn 5 naar Annen, 3060 en 3097 op lijn 4, 340x CapCity met oranje stickers op 11, LE op lijn 9..
We gaan weer een beetje de kant op van Arriva. Pak maar een bus en rijden met dat ding, dat maakt het leuk voor de fotografen net als 'vroeger' een Dennis op lijn 300, of een Integro op 73.
Maar over het algemeen rijden bi Qbuzz wel de juiste bussen op hun eigen lijnen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De bushalte Walstraat voor lijn 5 vervalt. Bovendien worden de haltes Korenstraat en Brouwerstraat samengevoegd als ik de storingen van Qbuzz mag geloven. Zal men dan ook in beide richtingen over het Boterdiep gaan rijden?
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De haltes Brouwerstraat en Korenstraat zijn samengevoegd tot één halte: Pijpstraat. Per 31 januari staat deze in de drgl verwerkt.
Die nieuwe halte in de andere richting is volgens mij bedoeld om inderdaad 2-richtingen over het Boterdiep te rijden. Lijn 1(1) gaat toch via UMCG-knoop naar Europapark?
Die nieuwe halte in de andere richting is volgens mij bedoeld om inderdaad 2-richtingen over het Boterdiep te rijden. Lijn 1(1) gaat toch via UMCG-knoop naar Europapark?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat was volgens mij wel de bedoeling icm nieuwe busbaan Kolendrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten