Afsplitsen naar een nieuw draadje wellichtZipperZapper schreef:De Provincie Fryslân heeft de snelheid erin en is al bezig met de concessie van 2020, voor wie dat interessant vindt: Voorbereiding aanbesteden openbaar vervoer in Fryslân van start
Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Iepenbier ferfier. Zou dat lekker zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Lijn 113 Noordwolde-Steenwijk rijdt op zaterdag met een taxibusje. Zoveel reizigers zijn er nou ook weer niet op zaterdag met deze lijn.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
_O- <3Suus schreef:Iepenbier ferfier. Zou dat lekker zijn?
🍉
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
dus niet lelijk blauw met ogen, zoals het PvE voorschreef?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Die zijn voor Limburg toch?Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Dat zou natuurlijk ook kunnen. De meeste Citea's beginnen hun leven in Heerenveen.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Het duurt nog 3 maanden voor de concessie in gaat. Ik kan me voorstellen dat je als busbouwer de bussen gewoon aflevert en dat Arriva daarna wel eens gaat kijken hoe en waarmee ze beplakt gaan worden.CamilleKreemers schreef:dus niet lelijk blauw met ogen, zoals het PvE voorschreef?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ik heb foto's gezien van blauwe bussen met donkerblauwe gezichttegeltjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
De nummering zegt genoeg. 90xx is voor Limburg, als er een leeuw op zit.ov'tje schreef:Die zijn voor Limburg toch?Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Arriva wil eerst de bussen voor Limburg hebben lijkt me, gewoonweg omdat de concessie meer waard is. Voor Zuidoost Friesland hoeven veel minder bussen te komen en ook een deel van de nieuw mercedes bussen werden overgenomen van Qbuzz, dacht ik. Ik heb al wel een uitgebreid lijnennet voor Limburg gezien, maar nog niets voor de nieuwe concessie in Friesland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
oke, ik lees hier:
- "
- Extra ritten op de HOV-lijnen
- Nieuwe HOV-verbinding van Drachten naar Oosterwolde
- HOV-lijnen max. 100 km/per uur
- Meer ritten op de 'dikke' lijnen
- Rechtstreekse verbinding van Drachten naar Dokkum
- Meer ritten op de dunnere lijnen, in de avond en weekend Belbus
- Drachten Transferium Oost wordt belangrijk schakelpunt"
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Het gaat soms ook om het gevoel van de reiziger T-100 is dan wel erg aan te bevelen.
Door te investeren in dikke lijnen kunnen de dunne lijnen soms ook groeien en worden ze weer aantrekkelijk.
En .... wat is beter een erg dunne lijn met 1 of 2 passagiers schrappen en een extra rit op een dikke lijn die weer tig extra reizigers oplevert.
Door te investeren in dikke lijnen kunnen de dunne lijnen soms ook groeien en worden ze weer aantrekkelijk.
En .... wat is beter een erg dunne lijn met 1 of 2 passagiers schrappen en een extra rit op een dikke lijn die weer tig extra reizigers oplevert.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Mag best, maar voor de reizigers lijkt het een stuk sneller te gaan. Tussen Leeuwarden en Drachten ga je zelfs even snel als de andere auto's wat de bus een stuk aantrekkelijker maakt.isadora schreef:Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Deze concessie is toch al definitief gegund nu?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
en als daar nu veel extra reizigers door aangetrokken wordt? Dat is de doelstelling toch van de concessie?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Extra reizigers.........door gevoel.......yeah right.
Ben benieuwd of daar studies naar zijn.
Ben benieuwd of daar studies naar zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Als het qua gevoel veel sneller gaat, dan zijn mensen vaak best bereid daar voor te betalen. Je moest eens weten hoe goed de 'commercie' inspeelt op gevoel, soms zelfs bespeelt in hun voordeel.isadora schreef:Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
🍉
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Op mijn opleiding leer ik juist dat de beleving een grote rol speelt in het verkeer. Een weg kan bijvoorbeeld aan alle veiligheidseisen voldoen, maar als mensen zich toch onveilig voelen schiet je niks op. Hetzelfde geldt voor wanneer je op de snelweg in de bus zit en je wordt door alles en iedereen ingehaald. Dan komt de reis al gauw een stuk minder snel over dan wanneer de bus andere voertuigen in kan halen. Op die manier kan de verbinding dus zeker wel aantrekkelijker zijn wanneer de bus 100 kan i.p.v. 80.
Basislijn
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
ach de 350 wordt ook met t 100 bussen gereden, meestal staat de cruise control bij mij op 85-90km/h. zolang je de sluizen op de afsluitdijk niet tegen hebt heb je tijd zat.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ach, als de provincie dit een belangrijk (bonus)punt vindt dan moet je dit als inschrijver aanbieden.isadora schreef:Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten