Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Is er meer materieel dat vanuit GD naar Friesland moet gaan?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Weet iemand waarom al die betrekkelijk nieuwe 7500 Citaro G. bussen bij Arriva Bornholmstraat staan?
Gaan die naar Qbuzz Friesland iav elektrobussen of zoiets? Of gaat dat alleen om de 34 serie?
Vindt het wel apart dat ze juist bij Arriva staan opgesteld, die Qbuzz bussen
BRON https://busposities.nl/foto/191094
Gaan die naar Qbuzz Friesland iav elektrobussen of zoiets? Of gaat dat alleen om de 34 serie?
Vindt het wel apart dat ze juist bij Arriva staan opgesteld, die Qbuzz bussen
BRON https://busposities.nl/foto/191094
Een deel gaat naar Fryslan, de rest naar een handelaar.
-
Gaat er niks tijdelijk naar ZHN, aangezien er in het begin een groot tekort is aan R-NET en SnelBuzz-bussen?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Bijzonder dat Qbuzz zoveel geleed gaat rijden in Friesland, terwijl het gewone streekvervoer van Arriva nu grotendeels 12 meter is. Of gaan de geledes naar de scholierenlijnen in Leeuwarden en de eilanden om de gelede VDL’s van Arriva te vervangen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
De laatste berichten die ik voorbij heb zien komen, waren dat de 75xx'en die niet meer nodig zijn in GD vanwege de instroom van de eCitaro allemaal verkocht gaan worden via een Duitse handelaar(wat de sticker op oa de 7519 ook bevestigd). https://busposities.nl/foto/191123 (staman linkt door naar buswelt omnibusse)
De 34xx'en die in GD weggaan gaan wel ingezet worden in Friesland.
De 34xx'en die in GD weggaan gaan wel ingezet worden in Friesland.
Grt. Stefan
-
-
Op de luchtfoto's zie ik bij Wensink Bornholmstraat niet van die betonplaten liggen, terwijl bij Arriva Bornholmstraat die platen er wel liggen...
-
Ooh.. Zou ook nog een ander terrein kunnen zijn, stuk verder richting Sontweg. Daar stond ook altijd het nodige materieel.
En dan heeft Qbuzz aan de andere kant van het water nog een grote loods met een aantal bussen waar de telematica mannen hun ding doen.
En dan heeft Qbuzz aan de andere kant van het water nog een grote loods met een aantal bussen waar de telematica mannen hun ding doen.
De fotograaf meldde bij de foto's dat ze bij Arriva staan, dus daarom mijn vraag
Arriva (touring) bornholm was/is ook van wensink, dat terrein heeft ruimte voor bussen dus waarschijnlijk staan ze daarom daar
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Ah op die fiets. Dankjewel voor de toelichting
Ik zag net een van de nieuwe q-link ECitaro’s rijden, die had de lijnfilm aan en die film is dus volledig gekleurd.
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Opvallend is dat de inzet van de 3100/3200/3300 uit 2009 nog steeds hoog is, terwijl die waterstofploffers van Van Hool goeddeels stil staan ...
Zijn daarnaast de stadscitea's 7029-7032 buiten dienst?
Zijn daarnaast de stadscitea's 7029-7032 buiten dienst?
-
7032 tijdje terug nog mee gereden, met die irritante vertekende voorruit.
En als de waterstofbussen steeds uitvallen moet je ze toch ergens mee opvangen.
En als de waterstofbussen steeds uitvallen moet je ze toch ergens mee opvangen.
Grappig, ik vind het juist wel mooi en veel beter leesbaar dan verwacht. Sowieso beter leesbaar dan in Almere. Misschien iets minder goed leesbaar dan een klassieke lijnfilm, maar zeker niet slecht leesbaar. Het is een slimme manier om de lijnkleur extra zichtbaar te maken.
Basislijn
-
Maar ik snap sowieso niet dat ze de hele Q-Link formule hebben gesloopt. Er staat nu op de zijkant van de bus alleen P+R, maar niet waar hij langskomt... Ik snap op zich wel dat de bussen dan flexibeler inzetbaar zij. Maar toch, het lijkt me niet dat als alle bussen er zijn dat alle bussen op alle lijnen gaan rijden, met uitzondering van lijn 15 vanwege de vier deuren.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Qlink is natuurlijk al een heel stuk uitgebreider dan ooit bij de start het idee was. Toen was het idee dat de Qlink vooral het centrum met de P+R tereinen rondom de stad zouden verbinden, en niet dat de Qlink helemaal door zou gaan naar Leek, Delfzijl, Annen etc.. En uiteraard blijven de meeste lijnen voorlopig nog wel met de "vaste" bustypes rijden (1/2=VDL, 3/4/5=Heuliez, 6=(nu nog) Mercedes, straks Ebusco en 15=Mercedes), maar als ze ideeën zouden hebben voor bijvoorbeeld andere doorkoppelingen op CS, maakt niet lijngebonden voertuigen de uitvoering van dat soort ideeën een stuk makkelijker (naast dat bij defecten of lege accu's etc. het niet echt meer uitmaakt welke vervangende Qlink ingezet wordt).
Grt. Stefan
Je ziet nu al vrij veel Heuliez rijden op bijvoorbeeld 1/2/11 of lijn 6. Vind dat de afbraak van Q-link niet zo zeer in de productformule zit (behalve dan dat Qbuzz de uitstapdisplays nauwelijks gebruikt terwijl daar enorm veel potentie in zit) maar meer in de afbraak van het netwerk. Geen lijn 2 in het weekend was tijdens de buitendienststelling van Groningen - Groningen Europapark behoorlijk jammer. Maar ook in het algemeen zorgen de verlaagde frequenties voor een verslechtering van de netwerkfunctie die Q-link ooit zo sterk maakte. Door het verlagen van de frequenties is overstappen lastiger geworden en zitten er een paar vervelende overstappen in het netwerk. Het is helaas steeds vaker nodig om te puzzelen met de reisplanner of een beetje netwerkkennis te hebben.
Als je het over productformules hebt vallen vooral Stad en Streek op, die zijn in de markt gezet maar daarna is er nooit meer wat mee gedaan. In tegenstelling tot Q-liner en Q-link (gepositioneerd als HOV-formules) hebben Stad en Streek nooit een eigen "gezicht" gekregen. Volgens mij had daar marketingtechnisch ook wel meer in gezeten. Wel zie je natuurlijk dat Stad en Streek qua voorzieningenniveau dichter op (voornamelijk) Q-link zijn gaan zitten door de introductie van airco, USB en Wifi in de nieuwe concessie.
Als je het over productformules hebt vallen vooral Stad en Streek op, die zijn in de markt gezet maar daarna is er nooit meer wat mee gedaan. In tegenstelling tot Q-liner en Q-link (gepositioneerd als HOV-formules) hebben Stad en Streek nooit een eigen "gezicht" gekregen. Volgens mij had daar marketingtechnisch ook wel meer in gezeten. Wel zie je natuurlijk dat Stad en Streek qua voorzieningenniveau dichter op (voornamelijk) Q-link zijn gaan zitten door de introductie van airco, USB en Wifi in de nieuwe concessie.
-
U-OV Citaro G op Groningen CS voor instructie. Zijn nog 2 van, nunmers geen idee.
3504, 3509, 3515.
-
Ja klopt, zie net een foto waar ze alle 3 op staan.
Zijn GD bussen die in een U-OV jasje gehesen waren en nu kennelijk weer teruggekeerd