Concessie Fryslân (2025-2034)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ben niet heel bekend met de precieze eisen wat betreft materieel op de eilanden maar kan het zijn dat op de eilanden 100% ZE verplicht is? En hebben de Ebusco's in DMG niet een kachel die op diesel werkt? Wellicht zou het dan daarmee te maken kunnen hebben omdat dat dan geen 100% ZE materieel is.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik vraag me eerder af waarom ze een probleembus naar dat eiland sturen. Die dingen staan regelmatig stil.Nicketick schreef: ↑vr 14 feb 2025, 21:36Hoe kunnen ze in GD 2 missen als er volgens Busposities 6 al een tijdje langs de kant staan en er nu al elke keer dieselbussen nodig zijn op de Q-link lijnen (die verplicht ZE zijn)? Zijn er zoveel minder nodig in de kleine vakantiedienstregeling?JeroenSpock schreef: ↑vr 14 feb 2025, 20:04Er zijn volgens zeggen nu 2 penaionado's onderweg met beide een Huiliez naar Ameland, Ebusco's gaan weer mee naar vast land.
Breng dan een VDL die kant op
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Alleen de Qlink groen VDL 3470-3480 zijn 100% elektrisch. De rest heeft allemaal een diesel standkachel aan boord.Michael schreef: ↑za 15 feb 2025, 13:36Ben niet heel bekend met de precieze eisen wat betreft materieel op de eilanden maar kan het zijn dat op de eilanden 100% ZE verplicht is? En hebben de Ebusco's in DMG niet een kachel die op diesel werkt? Wellicht zou het dan daarmee te maken kunnen hebben omdat dat dan geen 100% ZE materieel is.
-
- Berichten: 877
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Diepenbeek (BE)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Inmiddels rijden ze ook niet, want de pantograaf komt niet hoog genoeg voor de snellader en de langzaamlader verbreekt na 15 seconden de verbinding.JeroenSpock schreef: ↑za 15 feb 2025, 17:34Ik vraag me eerder af waarom ze een probleembus naar dat eiland sturen. Die dingen staan regelmatig stil.Nicketick schreef: ↑vr 14 feb 2025, 21:36Hoe kunnen ze in GD 2 missen als er volgens Busposities 6 al een tijdje langs de kant staan en er nu al elke keer dieselbussen nodig zijn op de Q-link lijnen (die verplicht ZE zijn)? Zijn er zoveel minder nodig in de kleine vakantiedienstregeling?JeroenSpock schreef: ↑vr 14 feb 2025, 20:04Er zijn volgens zeggen nu 2 penaionado's onderweg met beide een Huiliez naar Ameland, Ebusco's gaan weer mee naar vast land.
Breng dan een VDL die kant op

Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Wanneer is die bodemprocedure van Arriva?
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ook daar heeft Qbuzz al ervaring mee. Huiliez op lijn 1 in Zuidhorn moest altijd met de luchtvering volledig omhoog gezet worden zodat de pantograaf verbinding kan maken, onder dezelfde laadkap heeft een VDL geen probleem dus ja er zal hoogteverschil zijn.Maurice Hooikammer schreef: ↑za 15 feb 2025, 21:42Inmiddels rijden ze ook niet, want de pantograaf komt niet hoog genoeg voor de snellader en de langzaamlader verbreekt na 15 seconden de verbinding.
Maar er was in ieder geval een soort van oplossing voor.
Ik vond die Huiliez altijd moeilijk laden. Aan de Koningsweg 's nachts ook altijd overal groene lampjes van bussen die niet goed laden of er mee stoppen. Materieel verzorger kon dat weer bussen wisselenen onder kappen die wel werkten, altijd gezeik met die dingen. En de VDL had daar eigenlijk nooit ruzie met de laadkap.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
In Buitenpost is een buschauffeur onwel geworden en tegen een boom gebotst. Deze (chauffeur, niet de boom) is gewond naar het ziekenhuis gebracht. Geen van de reizigers zijn gewond geraakt.
Bron: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/80467/ ... npost.html
Bron: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/80467/ ... npost.html
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 02 dec 2024, 17:53
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Heuliez 7449 is (tijdelijk?) actief op Terschelling
https://busposities.nl/voertuig/qbz_heu ... edenritten
https://busposities.nl/voertuig/qbz_heu ... edenritten
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
zijn er ook foto van om te checken
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
De 7449 is weer op het vasteland
https://busposities.nl/voertuig/qbz_heu ... edenritten
https://busposities.nl/voertuig/qbz_heu ... edenritten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten