Concessie Fryslân (2025-2034)

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Michael
Berichten: 12016
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door Michael »

Ben niet heel bekend met de precieze eisen wat betreft materieel op de eilanden maar kan het zijn dat op de eilanden 100% ZE verplicht is? En hebben de Ebusco's in DMG niet een kachel die op diesel werkt? Wellicht zou het dan daarmee te maken kunnen hebben omdat dat dan geen 100% ZE materieel is.
JeroenSpock
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door JeroenSpock »

Nicketick schreef: vr 14 feb 2025, 21:36
JeroenSpock schreef: vr 14 feb 2025, 20:04
ArrivaBas schreef: vr 14 feb 2025, 13:54Volgens Busposities gaan er twee tijdelijk op Ameland rijden, de 6110 en 6136.
Er zijn volgens zeggen nu 2 penaionado's onderweg met beide een Huiliez naar Ameland, Ebusco's gaan weer mee naar vast land.
Hoe kunnen ze in GD 2 missen als er volgens Busposities 6 al een tijdje langs de kant staan en er nu al elke keer dieselbussen nodig zijn op de Q-link lijnen (die verplicht ZE zijn)? Zijn er zoveel minder nodig in de kleine vakantiedienstregeling?
Ik vraag me eerder af waarom ze een probleembus naar dat eiland sturen. Die dingen staan regelmatig stil.
Breng dan een VDL die kant op
JeroenSpock
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door JeroenSpock »

Michael schreef: za 15 feb 2025, 13:36Ben niet heel bekend met de precieze eisen wat betreft materieel op de eilanden maar kan het zijn dat op de eilanden 100% ZE verplicht is? En hebben de Ebusco's in DMG niet een kachel die op diesel werkt? Wellicht zou het dan daarmee te maken kunnen hebben omdat dat dan geen 100% ZE materieel is.
Alleen de Qlink groen VDL 3470-3480 zijn 100% elektrisch. De rest heeft allemaal een diesel standkachel aan boord.
Maurice Hooikammer
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Diepenbeek (BE)

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door Maurice Hooikammer »

JeroenSpock schreef: za 15 feb 2025, 17:34
Nicketick schreef: vr 14 feb 2025, 21:36
JeroenSpock schreef: vr 14 feb 2025, 20:04
ArrivaBas schreef: vr 14 feb 2025, 13:54Volgens Busposities gaan er twee tijdelijk op Ameland rijden, de 6110 en 6136.
Er zijn volgens zeggen nu 2 penaionado's onderweg met beide een Huiliez naar Ameland, Ebusco's gaan weer mee naar vast land.
Hoe kunnen ze in GD 2 missen als er volgens Busposities 6 al een tijdje langs de kant staan en er nu al elke keer dieselbussen nodig zijn op de Q-link lijnen (die verplicht ZE zijn)? Zijn er zoveel minder nodig in de kleine vakantiedienstregeling?
Ik vraag me eerder af waarom ze een probleembus naar dat eiland sturen. Die dingen staan regelmatig stil.
Breng dan een VDL die kant op
Inmiddels rijden ze ook niet, want de pantograaf komt niet hoog genoeg voor de snellader en de langzaamlader verbreekt na 15 seconden de verbinding. :')
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)

Berichten op persoonlijke titel
Wilco78
Berichten: 12
Lid geworden op: di 12 sep 2023, 09:21

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door Wilco78 »

Wanneer is die bodemprocedure van Arriva?
JeroenSpock
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door JeroenSpock »

Maurice Hooikammer schreef: za 15 feb 2025, 21:42Inmiddels rijden ze ook niet, want de pantograaf komt niet hoog genoeg voor de snellader en de langzaamlader verbreekt na 15 seconden de verbinding. :')
Ook daar heeft Qbuzz al ervaring mee. Huiliez op lijn 1 in Zuidhorn moest altijd met de luchtvering volledig omhoog gezet worden zodat de pantograaf verbinding kan maken, onder dezelfde laadkap heeft een VDL geen probleem dus ja er zal hoogteverschil zijn.
Maar er was in ieder geval een soort van oplossing voor.
Ik vond die Huiliez altijd moeilijk laden. Aan de Koningsweg 's nachts ook altijd overal groene lampjes van bussen die niet goed laden of er mee stoppen. Materieel verzorger kon dat weer bussen wisselenen onder kappen die wel werkten, altijd gezeik met die dingen. En de VDL had daar eigenlijk nooit ruzie met de laadkap.
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door Fris44 »

In Buitenpost is een buschauffeur onwel geworden en tegen een boom gebotst. Deze (chauffeur, niet de boom) is gewond naar het ziekenhuis gebracht. Geen van de reizigers zijn gewond geraakt.

Bron: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/80467/ ... npost.html
OVTripPictures
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 dec 2024, 17:53
Contacteer:

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door OVTripPictures »

Heuliez 7449 is (tijdelijk?) actief op Terschelling
https://busposities.nl/voertuig/qbz_heu ... edenritten
miron
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 28 okt 2024, 19:52

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door miron »

zijn er ook foto van om te checken
miron
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 28 okt 2024, 19:52

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Bericht door miron »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten