Dat zou inderdaad heel slim zijn om dan direct poortjes te installeren. En iedereen die dan achter iemand anders aanhobbelt kun je direct apart nemen.
Als ik het bovenstaande kaartje mag geloven zal de trein deels het oude tracé gaan volgen tot Ter Apel (vanuit Musselkanaal) en dan wellicht een gezamenlijke brug met de N366 over de Weerdingermond en dan ergens parallel aan de N391 te komen rijden zodat je ergens in Emmen Noord kunt aantakken weer op het voormalige tracé.
Ik heb wel eens begrepen dat NS en Prorail erg traag zijn met het verkopen van gronden bij voormalige spoorlijnen (grootgrondbezitters), dus wellicht dat er iig tot Ter Apel weinig problemen zullen zijn.
Trein Veendam - Stadskanaal
-
Re: Trein Veendam - Stadskanaal
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-

- Z2N
- Donateur
Dat is niet wat er staat. 

- Vinny
Check je sarcasmemeter
Ik vond het gewoon heel opzienbarend dat het 'strengste asielbeleid ooit'-kabinet zo'n spoorlijn voorstelt in de voorjaarsnota.

Ik vond het gewoon heel opzienbarend dat het 'strengste asielbeleid ooit'-kabinet zo'n spoorlijn voorstelt in de voorjaarsnota.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- trolly
Vast. Naast dat het natuurlijk zonde zou zijn een post te plaatsen waar niet iets negatiefs over asielzoekers staat 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Vgs mij ligt de voormalige spoorlijn zelfs exact tussen dorp en AZC in, mooi meegenomen qua bereikbaarheid.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Of juist een extra fysieke barrière, het is maar net hoe je het bekijkt.
-
Tot Ter Apel het voormalige tracé gebruiken zou inderdaad wel eens behoorlijk kunnen schelen in de eventuele uitkoop: Tot Musselkanaal is het voormalige tracé min of meer onaangeroerd en tussen Musselkanaal en Ter Apel ligt er een klein industriegebied op met voornamelijk bedrijfsloodsen (dus niet locatiegebonden: kunnen ook vrij eenvoudig naar een andere bedrijfsloods elders verhuizen) en enkele zandwegen (wegbeheerder: de gemeente).
Vervolgens ten zuiden van Ter Apel een ligging parallel aan de N391 (kan er direct naast, maar ook er iets verder vanaf) en dan ten zuiden van Weerdinge weer aan het oude tracé bij Emmen aansluiten (ligt momenteel een fietspad/bosweg op). Het lastigste zou dan zijn waar je de N391 kruist: nabij "knooppunt Ter Apel" (met dan dus de spoorlijn ten noordwesten van de N391, tussen Nieuw-Weerdinge en de N391) of juist pas vlakbij Emmen (met dan de spoorlijn grotendeels ten zuidoosten van de N391 en vlak langs geluidsportcentrum en energiepark Pottendijk).
En om nog op die asielzoekers terug te komen: Ik schat zo in dat de beveiliging van een nieuwbouwstation een stuk eenvoudiger is dan het beveiligen van enkele busverbindingen tussen Emmen en Ter Apel (zelfs als één van deze bussen op slechts twee haltes stopt: Station Emmen en AZC Ter Apel), aangezien je op het nieuwbouwstation hier met de fysieke inrichting al rekening mee kunt houden (o.a. de al genoemde poortjes). Het effect van de fysieke barrière zie ik niet zo: ik ga er niet vanuit dat enkele viaducten/tunnels de asielzoekers tegen gaat houden...
Vervolgens ten zuiden van Ter Apel een ligging parallel aan de N391 (kan er direct naast, maar ook er iets verder vanaf) en dan ten zuiden van Weerdinge weer aan het oude tracé bij Emmen aansluiten (ligt momenteel een fietspad/bosweg op). Het lastigste zou dan zijn waar je de N391 kruist: nabij "knooppunt Ter Apel" (met dan dus de spoorlijn ten noordwesten van de N391, tussen Nieuw-Weerdinge en de N391) of juist pas vlakbij Emmen (met dan de spoorlijn grotendeels ten zuidoosten van de N391 en vlak langs geluidsportcentrum en energiepark Pottendijk).
En om nog op die asielzoekers terug te komen: Ik schat zo in dat de beveiliging van een nieuwbouwstation een stuk eenvoudiger is dan het beveiligen van enkele busverbindingen tussen Emmen en Ter Apel (zelfs als één van deze bussen op slechts twee haltes stopt: Station Emmen en AZC Ter Apel), aangezien je op het nieuwbouwstation hier met de fysieke inrichting al rekening mee kunt houden (o.a. de al genoemde poortjes). Het effect van de fysieke barrière zie ik niet zo: ik ga er niet vanuit dat enkele viaducten/tunnels de asielzoekers tegen gaat houden...