Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Eigenlijk gebeurt er niks in Friesland.
En dat terwijl je zou denken, dat er in de zomermaanden juist heel veel te doen is met het dubbele aantal inwoners aan toeristen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Afgelopen zaterdag zag ik Ambassador 8028 op lijn 54 Leeuwarden rijden. Je zou toch verwachten dat er op zaterdag genoeg reserve is om niet zo'n oude bus in te hoeven zetten... Verder reed aardgas-gelede 251 op een pendeldienst vanaf het station.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Die gasploffers hebben last van tochtende deuren. De chauffeurs zitten dan op de tocht, dat is de voornaamste klacht. Wat is er gisterochtend gebeurd met lijn 304 van 7:46 van transferium oost. De 7167 ging terug naar de stalling en wat voor heen reed op lijn 13 vanuit Surhuisterveen de 7507 reed daarna met 15 minuten vertraging op dezelfde rit (304). Wat bys1 zegt over de citea's verschrikkelijke bussen zijn komt voornamelijk, omdat arriva verkeerde citea's heeft besteld. De light low entry variant, hier is bespaard op isolatie, dikte van het materiaal en de grote van de wielen. Deze wielen zijn echt klein als je het vergelijkt met een citaro, zelfs andere varianten van de citea hebben grotere banden.
Waarom ging de 7167 terug naar de stalling dan? En wat moet de 7507 op de 13.
Deels door de kleine wielen, deels doordat het gewoon stofzuigerbussen zijn. De nieuwe Citea's zijn ook LLE's maar vind ik stukken fijner rijden. Motorgeluid is hier ook beter. Maar wat jij zegt geldt ook voor de ALE 106 die in 2013 nog is ingestroomd. Die vind ik nog erger en hebben een nog vreselijker geluid. Je voelt ze gewoon trillen als ze harder dan 70 rijden.
Ik zag overigens laatst weer een melkpak rijden (552 of 553) op de groningerstraatweg bij Tytsjerk met de tekst GERESERVEERD.
Er rijden wel vaker qliners op lijn 13. De reden hiervan is mogelijk materiaal te kort. De rit die ik meestal pak is om 7:27 een speciale spits bus die Begint in Surhuisterveen. De bussen moeten van de stalling komen in Drachten of voor service reden. Gek genoeg hebben die citaro's in GD ook voith versnellingsbakken dezelfde als in die stofzuigers in Friesland, maar daar hoor je geen stofzuigergeluid.
Omdat dit topic bedoeld is voor de alledaagse gebeurtenissen (ongelukken, afwijkende materieelinzet etcetera) en het andere topic voor de grote lijnen, dus wijzigingen in de dienstregeling etcetera. In de praktijk loopt het echter een beetje door elkaar momenteel.
Ik heb laatst, maar vandaag ook, twee Wright Commanders zien staan bij de hoofdkazerne van de brandweer te Leeuwarden. Ze zijn goed te zien vanaf het parkeerterrein van de AH XL. Ze hadden de nummers 6228 en 6248 en waren niet meer helemaal heel. De tijdelijke 'Frysk Ferfier' logo's zitten er nog op. Ik weet niet hoelang ze er al staan, zag ze vorige week woensdag voor het eerst.