Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hans schreef: ↑di 19 nov 2024, 14:47
Er is in de dienstregeling module nog geen complete dienstregeling per lijn op te vragen.
Ik zie überhaupt geen dienstregelingmodule op de Friese Qbuzz site, maar bij Qbuzz is het gebruikelijk (in DMG en Utrecht althans) dat de dienstregeling vanaf 28 dagen van tevoren begint te verschijnen dag voor dag en eronder een linkje "download dienstregeling" staat wat een PDF voor alle dagen van de week opent.
Via https://fryslan.qbuzz.nl/?_gl=1*g0yf7e* ... QuMC4wLjA. kun je je reisplannen en dienstregelingen opvragen. Die werkt.
Onder het VAN - NAAR blok is een blok met "Zoeken in dienstregeling" . Je kunt daar elk Qbuzz Fryslan lijnnummer (ook Opstappers) invullen, alleen dan krijg je dat er geen dienstregeling gevonden is op de gekozen datum. Het selecteren van een datum vanaf 15 december geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb ook het idee dat die pagina niks doet als je de datum verandert van vandaag naar de gewenste datum na ingang nieuwe dienstregeling. Op de laptop zie ik 't blok inderdaad wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
huibf schreef: ↑di 19 nov 2024, 06:45
Lijn 52 door bovengenoemde plaatsen is een aantal jaren geleden drastisch beperkt. Tja je kunt dat dan nu een verbetering noemen, met veel triomf maar dat is voor de buhne en te laten zien dat 'ze' goed zijn.
Dat valt op zich best mee: de grootste beperking was dat lijn 52 grotendeels lijntaxi werd in coronatijd. Later is inderdaad de route fors ingeperkt, maar de vrijgekomen DRU's werden voor extra ritten gebruikt. Immers is lijn 52 vroeger altijd een spitsbus geweest, met een route die ongeveer een uur duurde. De nieuwe route werd zo'n 40 minuten, maar lijn 552 ging wel de hele dag rijden tot 19:00. Eanjum en Moarre bleven bediend door lijn 155 die in de afgelopen jaren steeds meer ritten heeft gekregen. Verder zijn alleen de bediening van Ljussens, Wierum en Oostmahorn vervallen; die eerste twee dorpen krijgen nu (terecht) hun bus terug, en in Oostmahorn stapt toch nooit iemand in of uit.
Oostmahorn bestaat uit een aantal vakantieparken. Blijkbaar is er ook een historische dorpskern, maar daar wonen maar 80 mensen. Niet heel verwonderlijk dat er bijna niemand in- of uitstapt. Je zou wel verwachten dat er in het hoogseizoen iets van openbaar vervoer is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ook de reisplanner op www.qbuzz.nl werkt weer.
Er is in de dienstregeling module nog geen complete dienstregeling per lijn op te vragen.
Die reisplanner van Qbuzz lijkt 1 op 1 die van 9292 te gebruiken. Tot nu toe zijn ze beide waardeloos omdat te korte overstappen niet lijken te lukken.
Ik maak mij wel zorgen om die revolutionaire overstap in Wijckel; deze is is beide richtingen slechts één minuut en je moet de weg oversteken. Bussen kunnen moeilijk even wachten daar lijkt mij want dat blokkeert alle overige verkeer.
Ook de reisplanner op www.qbuzz.nl werkt weer.
Die reisplanner van Qbuzz lijkt 1 op 1 die van 9292 te gebruiken. Tot nu toe zijn ze beide waardeloos omdat te korte overstappen niet lijken te lukken.
Ik maak mij wel zorgen om die revolutionaire overstap in Wijckel; deze is is beide richtingen slechts één minuut en je moet de weg oversteken. Bussen kunnen moeilijk even wachten daar lijkt mij want dat blokkeert alle overige verkeer.
Inmiddels zijn de dienstregelingstabellen voor de eerste paar dagen te zien op fryslan.qbuzz.nl. Ook leuk voor de hobbyisten die de bussen graag precies op een zonegrens of op een brug op de foto willen zetten: alle zonegrenzen en brugdummy's zijn ook zichtbaar (inclusief tijden)
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op wo 20 nov 2024, 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
iamthedutchdude schreef: ↑wo 20 nov 2024, 15:05
Inmiddels zijn de dienstregelingstabellen voor de eerste paar dagen te zien op https://fryslan.qbuzz.nl. Ook leuk voor de hobbyisten die de bussen graag precies op een zonegrens of op een brug op de foto willen zetten: alle zonegrenzen en brugdummy's zijn ook zichtbaar (inclusief tijden)
Link gefixt
Op de mobiele versie krijg ik het lijnzoekvak normaal niet, maar wel als ik tegen mijn telefoon zeg om de desktopversie van de website op te vragen.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op wo 20 nov 2024, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf schreef: ↑di 19 nov 2024, 06:45
Lijn 52 door bovengenoemde plaatsen is een aantal jaren geleden drastisch beperkt. Tja je kunt dat dan nu een verbetering noemen, met veel triomf maar dat is voor de buhne en te laten zien dat 'ze' goed zijn.
Dat valt op zich best mee: de grootste beperking was dat lijn 52 grotendeels lijntaxi werd in coronatijd. Later is inderdaad de route fors ingeperkt, maar de vrijgekomen DRU's werden voor extra ritten gebruikt. Immers is lijn 52 vroeger altijd een spitsbus geweest, met een route die ongeveer een uur duurde. De nieuwe route werd zo'n 40 minuten, maar lijn 552 ging wel de hele dag rijden tot 19:00. Eanjum en Moarre bleven bediend door lijn 155 die in de afgelopen jaren steeds meer ritten heeft gekregen. Verder zijn alleen de bediening van Ljussens, Wierum en Oostmahorn vervallen; die eerste twee dorpen krijgen nu (terecht) hun bus terug, en in Oostmahorn stapt toch nooit iemand in of uit.
Oostmahorn bestaat uit een aantal vakantieparken. Blijkbaar is er ook een historische dorpskern, maar daar wonen maar 80 mensen. Niet heel verwonderlijk dat er bijna niemand in- of uitstapt. Je zou wel verwachten dat er in het hoogseizoen iets van openbaar vervoer is.
Wij zijn zelf zeker Landal fan en Esonstad (Oostmahorn is een prachtige plek). Het gebrek aan fatsoenlijk OV bij veel parken vindt ik wel een dingetje. De meeste mensen gebruiken het niet, pakken liever de auto. Voor een deel snap ik dat wel. Want als je moet reserveren voor een Opstapper en je wil ergens uit eten is dat toch weer lastig, 60 minuten van teovren boeken. Daarnaast zijn veel parken met een buurtbus of een bus die alleen overdag rijdt te bereiken. Weinig aanbod creeert ook geen vraag.
Wat dat betreft benieuwd naar het Qbuzz plan uit de concessie Zuid-Holland Noord met een buslijn die in vakantieperioden langs een aantal parken gaat rijden.
De site lijkt iedere dag met meer informatie gevuld te worden. Zo staan nu ook de ritkaarten en (dal-)dagkaarten op de site (die laatsten wel nog zonder tarieven).