Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Arriva heeft tegenwoordig bij alle nieuwe concessie die zij krijgen zo'n speciale 'goedemorgen' website.
Maar ik kan de website van goedemorgen(fryslan) nergens vinden. :(
Waarschijnlijk zal Arriva hier nog mee bezig zijn.
Maar waarom heeft de concessie Zuid-Holland Noord eerder zo'n web site dan Friesland, terwijl de Arriva de concessie ZHN later won dan de concessie Fryslân.
isadora schreef:Waarschijnlijk is het maken van zo'n site in het Frysk een stuk ingewikkelder.
Lijkt me niet dat dit het probleem is. Wellicht dat het te maken heeft dat ZHN definitief aan Arriva is gegund (geen bezwaarschriften meer) en Fryslân nog niet (bezwaarschrift Qbuzz)? Waar vind je die site van ZHN eigenlijk, want ik kan hem zo niet vinden?
Op www.arriva.nl/zhn Overigens bestond die site al voordat Connexxion z´n bezwaar introk en het lijkt me dat zolang er nog onbehandeld bezwaar is de gunning nog niet definitief is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) het bezwaar van Qbuzz tegen de gunning aan Arriva behandeld. 25 juli volgt de uitspraak.
Het bezwaar van Qbuzz is ongegrond verklaard. De gunning aan Arriva is nu defintief.
(...)
Nu de rechter zekerheid heeft gegeven, breekt voor Arriva een drukke tijd aan. De vervoerder gaat aan de slag met het bestellen van de bussen, de nieuwe dienstregeling, het informeren van de chauffeurs en voorlichtingsmateriaal voor de reizigers. Dit alles in nauw overleg met de provincie.
Fijn dat deze soap weer is afgelopen, konden ze maar accepteren dan ze een concessie verloren hadden dan vond ik het wat leuker.
Hopelijk komt er eerst een goedemorgen website, dan ben eerst tevreden. *bus*
Was er overigens al iets bekend over het materieel? Want als ze nu nog materieel moeten bestellen kunnen ze maar beter gaan opschieten, met 4½ maanden te gaan tot het begin van de concessie.
over het materieel is alleen nog maar bekend dat er 130 bussen van 12 meter, 8 verlengde bussen van 18 meter en 40 bussen van 10 meter lengte worden bestelt, over welk materieel is nog niks bekend
ik heb bij de klantenservice van arriva gevraagd wanneer er meer bekend wordt over het materieel voor de concessie en daarop lieten ze het volgende weten:
Er loopt nog een bezwaar van Qbuzz tegen de provincie Friesland zelf, deze zaak dient op 13 september. Vooruitlopend op deze (mogelijke) rechtszaak hebben wij op 21 augustus een materieel schouw achter op het Arriva terrein in Heerenveen voor de provincie, gemeente Leeuwarden en ROVOV. Tot die tijd gaan we nog niet vertellen met welk type materieel wij gaan rijden.
Wat ongelofelijk sneue actie van Qbuzz om alles aan te vechten voor de rechter terwijl het enige wat ze hebben is dat er een handtekening ontbrak. Dat soort "vormverzuim" mag naar analogie met de Algemene wet bestuursrecht gewoon hersteld worden. Juridisch kansloos om op grond daarvan te beweren dat een aanbesteding onrechtmatig gegund is. Op deze manier zijn ze gewoon bezig om een concurrent te pesten.
Wat materieel betreft lijkt het mij toch niet zo'n ingewikkelde keuze. Het zijn zullen vast hoofdzakelijk VDL Citea's zijn. Goede bussen met laag brandstofverbruik in vergelijking met vergelijkbare bussen en recent ook aangeschaft voor Zuid-Holland Noord. En natuurlijk een vervoerder uit Heerenveen en een bussenbouwer in Heerenveen. Lijkt mij geen moeilijke keuze. :)
wouter*** schreef:over het materieel is alleen nog maar bekend dat er 130 bussen van 12 meter, 8 verlengde bussen van 18 meter en 40 bussen van 10 meter lengte worden bestelt, over welk materieel is nog niks bekend
VDL levert alleen tussen de 12 en 15 meter. Dus die 130 zou het best VDL kunnen zijn, maar die 40*10m en 8*18m wordt dan lastig
Tjonge jonge, denk je dat het met die uitspraak van laatst voorbij is. En na september gaat Qbuzz naar hoger raad, europees hof en kunnen ze december wel vergeten. Maar goed, als het niet zover komt gok ik op VDL Citea, Optare Solo en MB Citaro geleed. Alles van Mercedes zou nog beter zijn (ze kunnen wel snel bussen bouwen, denk b.v. aan de GD-concessie).
Statler Rail schreef:Op deze manier zijn ze gewoon bezig om een concurrent te pesten.
Was Arriva daar bij eerder aan Qbuzz gegunde concessies niet net zo hard mee bezig? Volgens mij hadden ze toen voor ZO-Friesland ook een of andere kul-reden bedacht waarom dat niet aan Qbuzz gegund moest worden.
En natuurlijk een vervoerder uit Heerenveen en een bussenbouwer in Heerenveen.
Goh, wat reed er ook alweer in Friesland voordat Connexxion daar ging rijden... ehm ja juist, Wrights en Dennissen en vrij weinig Heerenveense bussen bij die Heerenveense vervoerder Dat zegt dus vrij weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
wouter*** schreef:over het materieel is alleen nog maar bekend dat er 130 bussen van 12 meter, 8 verlengde bussen van 18 meter en 40 bussen van 10 meter lengte worden bestelt, over welk materieel is nog niks bekend
VDL levert alleen tussen de 12 en 15 meter. Dus die 130 zou het best VDL kunnen zijn, maar die 40*10m en 8*18m wordt dan lastig
Het kan ook de Citaro van Mercedes zijn. Die is namelijk leverbaar in 10 meter (Citaro K), 12 meter, en 18 meter
(Citaro G)
Was wel de planning geloof ik ja, maar staat niet op hun website, dus zal nog wel niet uitontwikkeld zijn. Kan me voorstellen dat je als vervoerder dan voor iets bestaands kiest..