Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dennistd schreef:En in een datacentrum werkt nou niet bepaald heel veel personeel... Met een man of vijf ben je daar zeker wel klaar hoor. Of denk je dat er een hele grote boekenkast staat waarin de mensen van Google razendsnel het antwoord op al jouw vragen in op gaan zoeken?
dennistd schreef:En in een datacentrum werkt nou niet bepaald heel veel personeel... Met een man of vijf ben je daar zeker wel klaar hoor. Of denk je dat er een hele grote boekenkast staat waarin de mensen van Google razendsnel het antwoord op al jouw vragen in op gaan zoeken?
De minister benadrukte het belang van de komst van het nieuwe datacenter voor de werkgelegenheid in Noord-Groningen. Google biedt werk aan zo’n tweehonderd man in diverse functies: van computertechnici tot bouwkundigen en elektrotechnici en van cateringmedewerkers tot beveiligingspersoneel. Daarnaast levert de komst van het datacenter indirect zo’n vierhonderd banen op, beweert Kamp.
Dat is wel meer dan een man of vijf. ;)
En moet je nagaan dat de omvang in de toekomst wordt verdubbeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maar ja, die 400 man hebben natuurlijk niet elke keer dezelfde trein.
Desondanks is het wel handig als ze elk half uur door gaan rijden naar de haven. Ik weet niet hoe punctueel die boot is, maar op zich is het wel fijn als je bij een half uur vertraging niet drie uur op een tochtig station hoeft te bivakkeren. En sowieso, het is ook niet dat Roodeschool nu duizenden reizigers per dag genereert, maar toch stopt er elk half uur een trein.
Er is sowieso wel ambitie om de Eemshaven flink te laten groeien. Het probleem van dit soort haventerreinen is de grootschaligheid: zonder auto ben je eigenlijk nergens, want de fabriekshallen zijn enorm groot en veel processen zijn (semi-)geautomatiseerd, waardoor de belangrijkste fysieke arbeid iets is als storingsdienst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Kon vanochtend in de NS app ook niet naar Eemshaven plannen, de reisinformatie op de stations klopte wel. Aan boord van de trein ging het nog niet helemaal soepel: we reden van Groningen weg met keurig Eemshaven op de displays maar na Groningen Noord werd dat toch Roodeschool.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik wil geen nieuwe topic open hiervoor, maar gisteren reed een DE 67 met 20 wagons (en containers) door Groningen richting Sauwerd op zeg maar blokafstand van de trein naar Roodeschool.
Google geeft een afbeelding van een Class 66, maar dan is het de DE67 en niet een DE67 (maar een Class 66).
Verder snap ik niet goed wat de connectie is met die afbeelding van een vrachtwagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De Class 67 is inderdaad familie van de Class 66, al rijden die niet in NL geloof ik. Mogelijk doelt ie op de HLD 62 die bij ACTS met nummers in de 67xx hebben rondgereden?
En een vrachtwagen vervoert ook vracht? Dus is bijna een locomotief? :')
Is idd een class66 nummer DE67 en de connectie met die vrachtwagen is dat de trein die die trekt bestaat volledig uit menath containers(gaat naar de Eemshaven en schijnt wekelijks te rijden. Is gevuld met vervuilde grond die daar verwerkt wordt).
Laatst gewijzigd door Selivio op vr 13 apr 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staan momenteel 2 treinen uit het Noorden (1× gtw 2/8 +1× btw 2/6 231) in Zwolle. Weet iemand wat ze hier doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dat lijkt mij nog een beetje vroeg? Koningsdag is pas over 2 weken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus schreef:Ah, je hebt de Bauer-trein van RheinCargo gezien. In de knalgele containers zit vervuilde grond.
Niet helemaal. Op zich heb je gelijk met betrekking tot je opmerking over de Bauer-trein. Maar dit betreffen twee verschillende vervoerstromen.
- De Bauer-trein rijdt 4x per week tussen Basel en Veendam, waarna de gele containers per vrachtwagen naar de Eemshaven gaan om gelost te worden.
- De Menath-trein rijdt 1x per week tussen Ingelheim (tussen Mainz en Bingen) en gaat rechtstreeks naar de Eemshaven. Deze trein bestaat uit wit/grijze Menath-bakken.
De trein die gerbuiker groningen heeft gezien gisteren betreft de eenmaal per week rijdende Menath-trein en heeft niets te maken met de Bauer-trein.
cassie127 schreef:Dat lijkt mij nog een beetje vroeg? Koningsdag is pas over 2 weken
En ze zijn juist hier nodig op Koningsdag, dan rijdt er veel extra.
Dat weet ik ook. Maar doordeweeks heeft men de stellen in Groningen en Friesland ook gewoon hard nodig. Dus om ze nu al richting Arnhem te sturen en ze daar nog 2 weken stil te laten staan is nou ook weer erg overbodig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km