Re: Busvervoer in Fryslân
Geplaatst: vr 08 sep 2017, 15:39
Ik heb het al gemeld dat hij er nu weer staat op de site
hij had een paar uur eerder ook al pech :')Chiel schreef:De 6613 staat met pech oid aan de kant bij de halte Groene Ster, Kleine Wielen, en niet zo kort ook. Toen ik er rond 17:10 uur voorbij reed waren er al geen passagiers meer te bekennen, ong 2 uur later stond er een servicebusje van IVECO bij, en om 19:53 uur was het busje weg en was er niemand in of rondom de bus te bekennen. Mij is niet bekend op welke lijn hij reed toen hij pech kreeg. Hij stond iig in de rijrichting Tytsjerk ➡ Leeuwarden
Zal niet zoveel aan de hand geweest zijn. Busje reed vandaag al weer op stadsdienst Leeuwarden rondzone2000 schreef:hij had een paar uur eerder ook al pech :')Chiel schreef:De 6613 staat met pech oid aan de kant bij de halte Groene Ster, Kleine Wielen, en niet zo kort ook. Toen ik er rond 17:10 uur voorbij reed waren er al geen passagiers meer te bekennen, ong 2 uur later stond er een servicebusje van IVECO bij, en om 19:53 uur was het busje weg en was er niemand in of rondom de bus te bekennen. Mij is niet bekend op welke lijn hij reed toen hij pech kreeg. Hij stond iig in de rijrichting Tytsjerk ➡ Leeuwarden
Zeker gezien de flinke vertragingen op lijn 13, terwijl eerder al het aantal vaste ritten (ook in de spits) behoorlijk is verminderd.JP13357 schreef:Groot gemis op de 2 nieuwe knoop punt stations van Drachten, zijn digitale reisinformatie schermen op het transferium oost en van Knobelsdorffplein, eigenlijk door de geheel provincie heen bijv. het Nije jirden en Torenplein
Provinciale politiek wil sneller schone bus en trein
De verduurzaming van het openbaar vervoer in Friesland gaat te langzaam en is te vrijblijvend, vinden fracties in provinciale staten.
Coalitiepartij CDA en oppositiepartij PvdA zetten dinsdagavond de toon in het Provinsjehûs: al in 2025 moet het openbaar vervoer in Friesland duurzaam zijn, zowel de bussen als de treinen. Dat betekent geen CO2-uitstoot meer.
http://www.lc.nl/friesland/Provinciale- ... 94029.html
Ik heb dit ongeveer 11 tot 12 jaar geleden meegemaakt met een Mercedes-Benz Citaro van toen nog BBA. In twee dagen tijd ging de bus iedere keer op storing doordat de voordeur steeds niet goed genoeg sluit. De oorzaak daarvan lag in het feit dat de chauffeur op de eerste dag te vaak en te snel achter elkaar de deur sloot en weer opende (vanwege passagiers die eigenlijk te laat waren en nog wouden instappen op Station Eindhoven Centraal). Hierdoor reed de chauffeur vanaf station Eindhoven met dus een kappotte deur. Met veel moeite kreeg hij hem dicht (werd ook wat lucht uit de leiding gehaald) en de storing werd gemeld bij de TD. Echter werd het probleem dus niet goed verholpen waardoor de volgende dag (toevallig ook dezelfde rit) de bus weer in storing viel. In eerste instantie werd het wel verholpen en reed de bus ook door met gesloten voordeur, maar in Schijndel ging het mis doordat de chauffeur de voordeur per ongeluk open deed. Doordat er al zo weinig luchtdruk inzat kreeg hij de storing niet meer verholpen en moesten we met de volgende bus de reis vervolgen.bys1 schreef: Ander nieuws: vandaag gezellig in de 7506 gezeten met een storing in de voordeur. Voordeur wilde "niet goed genoeg" dicht (iets met luchtdruk?) en had de bus geen zin om verder te rijden. Toevallig iemand die ervaring heeft hiermee en kan vertellen hoe het precies komt? Kan het van binnenuit (noodknop oid) worden opgelost?
Die blijft daar voorlopig wel denk ik. In Tilburg hebben ze die bus niet meer nodig in ieder geval, daar voor in de plaats zet men nu enkele bussen uit Groningen in (blader de Brabantse topics maar eens door).bys1 schreef:Begin deze week heb ik de 7852 (Scania OmniLink GÜ) gespot op lijn 612. Te zien aan foto's eerder in dit topic reed deze eerst in Tilburg. Was hij tijdelijk in Leeuwarden, of blijft hij daar vanaf nu, samen met de 7853 en de 7856? Of is één van deze laatste twee (of allebei) inmiddels weer weg? Zo ja, waarheen?
Die zullen voor het tourvervoer nog wel blijven denk ik. Vrijdag zullen een of meer Scania's wel op gaan duiken bij het treinvervangend vervoer tussen Buitenpost en Groningen.bys1 schreef:Hij blijft dus? Maar blijven de 7853 en 7856 dan ook?
Birwa is een van de vervoerders. Arriva Touring zet materieel in dat ze beschikbaar hebben, net als Veenstra, Taxi Dorenbos, UVO (voor Noord-Groningen) en waarschijnlijk nog wel enkele andere partijen.bys1 schreef:Sinds wanneer rijden gelede lagevloersbussen op treinvervoer? Normaal doet Birwa Tours dat.
De 7855 rijdt al in Fryslan. Hij staat bij ons in Oosterwolde gestalt en rijdt versterking op lijn 114 en 322.bys1 schreef:Wat mij betreft halen ze nog twee of drie scania's hierheen (bijv 7855) en dan de MAN's weg.