Pagina 10 van 103

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 11:17
door rener
Ik heb een paar wijzigingen erin voor je.

3 leek-lewenborg
4 roden-beijum
15 kardinge veranderd in zernike

Lijn 2: Station Noord - Korrewegwijk - Grote Markt - Centraal Station - De Wijert (- Martini Ziekenhuis - Eelde - De Punt)
Lijn 3: Leek - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Lewenborg
Lijn 4: Roden - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Beijum
Lijn 5: (Annen - Zuidlaren -) P+R Haren - Centraal Station - Grote Markt - UMCG - P+R Euroborg - Station Europapark
Lijn 6: (Station Noord -) Vinkhuizen - Aa-Kerk - Centraal Station - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - Hoornsemeer
Lijn 7: Station Noord - Paddepoel (zonder lus) - Aa-Kerk - Centraal Station - Coendersborg - De Wijert - Martini Ziekenhuis
Lijn 8: <ongewijzigd>
Lijn 9: Selwerd - Paddepoel (inclusief lus) - Aa-Kerk - Centraal Station
Lijn 11: <ongewijzigd>
Lijn 12: <ongewijzigd>
Lijn 13: <ongewijzigd> (of eventueel omnummering in 16?)
Lijn 15: Centraal Station - Zernike

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 15:42
door Jorn
rener schreef:Ik heb een paar wijzigingen erin voor je.

3 leek-lewenborg
4 roden-beijum
15 kardinge veranderd in zernike

Lijn 2: Station Noord - Korrewegwijk - Grote Markt - Centraal Station - De Wijert (- Martini Ziekenhuis - Eelde - De Punt)
Lijn 3: Leek - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Lewenborg
Lijn 4: Roden - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Beijum
Lijn 5: (Annen - Zuidlaren -) P+R Haren - Centraal Station - Grote Markt - UMCG - P+R Euroborg - Station Europapark
Lijn 6: (Station Noord -) Vinkhuizen - Aa-Kerk - Centraal Station - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - Hoornsemeer
Lijn 7: Station Noord - Paddepoel (zonder lus) - Aa-Kerk - Centraal Station - Coendersborg - De Wijert - Martini Ziekenhuis
Lijn 8: <ongewijzigd>
Lijn 9: Selwerd - Paddepoel (inclusief lus) - Aa-Kerk - Centraal Station
Lijn 11: <ongewijzigd>
Lijn 12: <ongewijzigd>
Lijn 13: <ongewijzigd> (of eventueel omnummering in 16?)
Lijn 15: Centraal Station - Zernike
Leuk om te lezen!
Weet iemand al frequenties?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 16:31
door Cpt.Iglo
- Lijn 2 overdag in ieder geval 2x per uur tussen de Wijert en het Martini ZKH, dus ik verwacht dat het gedeelte station Noord - de Wijert elk kwartier wordt gereden.
- Lijn 3 en 4 vier tot zes keer per uur tussen P+R Hoogkerk en P+R Kardinge. Deze bussen gaan om en om rijden, waardoor er een groot gedeelte van de dag in ieder geval elke 5 minuten een bus rijdt tussen deze twee plekken.
- Lijn 5 maximaal zes keer per uur tussen P+R Haren en station Europapark
- Lijn 6 overdag vier keer per uur
- Lijn 7 twee keer per uur
- Lijn 9 twee keer per uur (op het traject CS - Paddepoel rijden 7 en 9 om en om, waardoor hier een kwartiersdienst ontstaat)
- Lijn 11 krijgt een aantal vaste versterkingsritten
- Lijn 15 acht tot twaalf keer per uur

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 16:49
door Soortvanhenk
hoop wel dat ze alle stadslijnen weer een lijnkleur bij het lijnnummer gaan geven. Dit is bij lijn 13 en 115 nu namelijk niet zo.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 21:53
door The best
Rijdt lijn 9 ook nog door naar Station Noord? Dat zou wel logisch zijn.

En als lijn 7 niet de lus door Paddepoel rijdt, rijdt hij dan wel de lus door Selwerd?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 12:11
door ov'tje
The best schreef:Rijdt lijn 9 ook nog door naar Station Noord? Dat zou wel logisch zijn.

En als lijn 7 niet de lus door Paddepoel rijdt, rijdt hij dan wel de lus door Selwerd?
Lijn 9 zal als het goed is de lus door Selwerd maken en doorrijden naar Station Noord. Lijn 7 gaat vanaf Noord direct de Eikenlaan op richting Paddepoel en rijdt zo de korte route.

Wel vreemd dat de huidige lijn 5 omgedoopt wordt in lijn 9, terwijl een groot deel van de route behouden blijft.

Denk dat het beter was geweest om lijn 22 in lijn 9 om te dopen.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 16:51
door Kevster
Dat denk ik niet. Ze willen dat de eerste lijnen de Qlink-lijnen zijn. Ik weet het, 2 is dat ook niet, maar in de toekomst staat er wellicht nog een doortrekking van lijn 6 naar Eelde gepland en je voelt hem misschien al aankomen... het is dezelfde operatie als in Assen plaats gaat vinden, daar worden de lijnen 4, 7 en 8 ook 1, 2 en 3. Waarvan die eerste (de oude lijn 4) niet meer naar Kloosterveen gaat rijden.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 19:13
door Soortvanhenk
hoe willen ze met de opheffing van lijn 2 de korrewegwijk en de scholen in De Weijert gaan bedienen dan? ik denk dat helemaal opheffen niet gaat lukken dan.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 05 nov 2013, 01:09
door The best
Soortvanhenk schreef:hoe willen ze met de opheffing van lijn 2 de korrewegwijk en de scholen in De Weijert gaan bedienen dan? ik denk dat helemaal opheffen niet gaat lukken dan.
Zoals ik het begrepen heb verdwijnt lijn 1 en wordt lijn 2 hernummerd. Maar er blijft sowieso 4x per uur een bus rijden van Station Noord via de Korrewegwijk naar de Wijert.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 05 nov 2013, 09:54
door Meltrain
Kevster schreef:Dat denk ik niet. Ze willen dat de eerste lijnen de Qlink-lijnen zijn.
Ik had eigenlijk verwacht dat de Qlink-lijnen nummers in de 20 zouden krijgen. Dus de lijnen Roden/Leek - Beijum/Lewenborg als lijn 20/21 en de lijn Annen - Europapark 'gewoon' als lijn 22.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 05 nov 2013, 16:11
door Soortvanhenk
Vult wel weer mooi de "gaten' die er in de lijnnummering vallen bij de stadsbussen op om het zo te doen.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 18:04
door Soortvanhenk
Vandaag de 3062 (met "slim" erop) op lijn 39. Viel me wel op dat er nu ook bussen met dezelfde tekst zijn, want er staat ook "slim" op de 3051.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 19:56
door nielsie600
Er komen inderdaad dezelfde teksten op meerdere bussen. De volgende bussen worden waarschijnlijk verbouwd met de juiste teksten: (als men het huidige patroon aanhoudt.)
3050 Slim
3051 Snel
3052 Vaak
3056 Direct
3057 Online
3058 Gemak
3062 Slim
3063 Snel
3064 Vaak
3068 Direct
3069 Online
3070 Gemak
3071

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 21:11
door rener
3071 vandaag gezien met online erop

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 21:56
door Kevster
Ze worden ook niet op volgorde verbouwd. En (dat zal rener beter weten dan ik) ik vermoed dat ze hier ook pas gestickerd worden in Groningen, want ze komen kaal terug uit Nijkerk.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 22:09
door rener
jep bestickering gebeurd in groningen. en bij de nieuwe dienstregeling gaat de huidige bestickering er weer af en wordt vervangen door difinitieve naam etc.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 22:44
door Cpt.Iglo
Ik begrijp niet zo goed waarom er nu nog steeds bussen bestickerd worden, als deze volgend jaar alweer vervangen wordt voor wat anders. Beter houden ze het hierbij, en laten ze de overige omgebouwde Citaro's voorlopig gewoon zwart met grijs zonder al die 'graffiti'. (Ik vind de huidige bestickering inderdaad erg lelijk.. ;))

Enne.. waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar is er al wat voor informatie beschikbaar over de nieuwe citaro's en capacity's? Vooral het design ben ik erg nieuwsgierig naar.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 12 nov 2013, 10:36
door rener
Er zijn er nog maar weinig die omgebouwd moeten worden. Die 2 bussen die nog moeten is ook niet zo'n probleem lijkt mij.

Nieuwe bussen zijn er nog niet en nog niks over bekend. Denk dat in december daar meer over bekend wordt als ze hierheen komen.(misschien ook pas in januari dat ze komen maar ik gok op december.)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:41
door Soortvanhenk
Wat gaat er gebeuren met de citybussen dan? Of zijn die ook al (gedeeltelijk) omgebouwd?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:59
door rener
ze zijn niet omgebouwd. Ik hoorde van iemand dat ze die weg gaan doen maar het kan net zo goed niet waar zijn.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:14
door Kevster
Ik heb vandaag de eerste omgestickerde bus met nieuwe lijnnummerkleuren gezien. Reed op lijn 3, met een groene achtergrond en wit getal.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:17
door nielsie600
Kreeg net door van iemand van het Ov-bureau GD dat eind deze maand de bussen al moeten komen.
@ Kevin,dit is een ex-Emmen bus en daarom nog met deze kleur actief (Meen de 3063..)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 15:47
door Maurice Hooikammer
Is de 3063 inderdaad

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 16:09
door Somoht
Kevster schreef:Ik heb vandaag de eerste omgestickerde bus met nieuwe lijnnummerkleuren gezien. Reed op lijn 3, met een groene achtergrond en wit getal.
Zijn er nieuwe lijnnummerkleuren? Weet iemand waar ik een overzichtjen daar van kan vinden?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 16:43
door Kevster
Nou ze zullen er ongetwijfeld worden maar in dit geval bleek het te gaan om een ex-Emmen bus, waar andere kleuren worden gevoerd dan in Groningen. Kon het nummer van de 3063 alleen niet van afstand zien, daardoor de verwarring.