Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Kosten voor Arriva zijn volgens dit document EUR 700,00 per reiziger, tevens gaan er overwegen opgeheven worden en/of worden er hekken geplaatst tussen Zuidbroek-Veendam. Ik hoop dat de Tusschenklappenpolder gespaard blijft, dat is nu net zo'n mooie fotostek... ;)
MUNTENDAM - De fractie van het CDA in provinciale staten van Groningen vindt dat er aan de spoorlijn Veendam-Groningen een opstapplaats moet komen bij Muntendam (Duurkenakker). Zoals het er nu voor staat rijdt de trein met ingang van 2010 in één toer van Zuidbroek naar Veendam. Statenlid Truus van Kleef (CDA): "Een extra opstapplaats vergroot niet alleen de mobiliteit van de bevolking, maar ook het rendement van de spoorlijn."
Gestreefd wordt dat 2000 personen dagelijks gebruik maken van de spoorverbinding met Veendam. "Een opstapplaats in Muntendam kan helpen om dat streefgetal te realiseren", denkt Van Kleef. "Hoe meer reizigers; des te rendabeler de spoorlijn. Wat we niet moeten willen is een halflege trein door een lege polder laten rijden, maar dan moet je mensen wel de kans geven om in te stappen."
De lokale TV-zender weet te melden dat april 2010 waarschijnlijk niet zal worden gehaald. ProRail heeft om uitstel gevraagd vanwege wet- en regelgeving...
Was te verwachten. In Nederland worden wetten en regels graag zo vaak als mogelijk veranderd, en als het even kan daarna ook weer aangevuld omdat er toevallig iemand een maas in een wet heeft gevonden. Als de heropening op tijd zou zijn geweest, had ik verbaast geweest. Prorail kan daar vrij weinig tegen doen.
Intussen ook een artikel erover gevonden op de site van het Dagblad van het Noorden:
Trein spoort allicht later naar Veendam
De kans bestaat dat de personentrein tussen Groningen en Veendam niet met ingang van april 2010 gaat rijden. (...)
De vertraging wordt veroorzaakt doordat spoorwegbeheerder ProRail wellicht meer tijd nodig heeft om het spoor bij Veendam aan de wettelijke geluidsnormen te laten voldoen. Het spoor wordt nu nog uitsluitend gebruikt voor goederenvervoer. (...)
Volledig artikel op http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... 855662.ece
En dan nog: de GTW'tjes worden toch juist zo stil bevonden (al is dat met de diesels wel wat minder het geval). Hoewel dat nog niet veel zegt: langs de MerwedeLingeLijn ontstonden ineens klachten over bijgeluiden die bij lawaaiige treinen niet te horen waren, maar bij stille treintjes wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als ik mijn gordijnen open doe, kan ik de A1 vanuit mijn kamer zien. Nooit last van gehad, zo heb je -als je heeel stil bent- iets om naar te luisteren. Nu hebben ze onder het mom van geluidsoverlast een schutting naast de snelweg geplaatst, nu hoor je het nog beter :neg: Evenals die verschrikkelijke *** herrie om die heipalen de grond in te boren... :neg:
Ik vraag me serieus af wie er eerder was, de snelweg, of de wijk 'De Maten'...
Toen er geen NS-treinen meer op de Hofpleinlijn reden vond ik dat in het begin ook echt raar. Nu ben ik verhuisd en ik hoor ik het niet meer bewust. De tram die bij m'n vorige huis altijd door de straat reed mis ik daarom toch echt niet
Trein Veendam feestelijk onthaald Geplaatst op: woensdag 22 juli 2009 om 21:39 Laatst bijgewerkt: woensdag 22 juli 2009 om 21:40
VEENDAM - De terugkeer van de personentrein naar Veendam wordt komend voorjaar gevierd met een week vol festiviteiten. Er is een budget nodig van 330.000 euro. Lees verder