Pagina 104 van 196

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 14 jan 2017, 10:35
door isadora
Of een Russische hack, dat is tegenwoordig altijd een goeie excuus-Truus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 14 jan 2017, 12:26
door Hainje
isadora schreef:Of een Russische hack, dat is tegenwoordig altijd een goeie excuus-Truus.
Waarschijnlijk draaiden ze dan dit liedje tijdens het hacken, want echt belang hebben de Russen daar natuurlijk niet bij. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 14 jan 2017, 12:56
door isadora
:D

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 14 jan 2017, 23:56
door Karimbu
T valt me op dat op de driss en ook op de schermen in de bus lijn 2 hoornsemeer via kardinge aangeeft. Dit heb ik iig zien staan op station noord en op de abeellaan. Op de bus zelf staat het trouwens niet. Best raat lijkt mij

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 12:24
door Nicketick
Ik wou zeggen dat deze destination niet bestaat in de dienstregeling, en dat het dus onmogelijk moet zijn dat dit verschijnt. Hij staat namelijk niet in de Koppelvlak1 bestanden. Maar ik zie het zelfs op de website van Qbuzz opduiken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 13:53
door CamilleKreemers
foto of het is niet gebeurd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 13:57
door Nicketick

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 14:07
door CamilleKreemers
Dat is lullig, het staat dus fout op hun site. Ik zou de verbinding overigens wel wensen (Station Noord - Kardinge dan).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 09:13
door Nicketick
Wederom gedonder op lijn 9 vanaf De Punt deze ochtend. Rit 07:48 heeft in Paterswolde mensen moeten laten staan, rit 08:18 heeft in Groningen mensen moeten laten staan. Beide ritten reden ook met +10 op een gegeven moment.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 09:58
door gebruiker77
Zal er ooit wat veranderen? Hopelijk kan Qbuzz gelede bussen inzetten. Er rijdt dagelijks een gelede vanuit Eelde, dus bewezen dat het kan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 10:25
door Nicketick
Het probleem ligt ook deels aan de dienstregeling van de 100. Er zit als de vlucht uit Gdansk een beetje op tijd is veel te veel tijd tussen aankomst vlucht en vertrek van de bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 10:39
door gebruiker77
Je zult altijd variatie houden, maar deze vlucht is bijna altijd eerder. Ik denk wel dat gelede bussen beter zijn rond dat tijdstip. Lijn 9 bedient ook gewoon een groter deel dan lijn 2. Het beste zou zijn als lijn 2 2 van de 6 afstaat aan lijn 9. De 8 uur en half 9 ritten kunnen dan geleed rijden. De rest van de dag biedt dit ook voordeel, want je hoeft De Wijert minder te versterken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 13:14
door isadora
gebruiker77 schreef:...... Lijn 9 bedient ook gewoon een groter deel dan lijn 2. Het beste zou zijn als lijn 2 2 van de 6 afstaat aan lijn 9. ....
Mijn probleem natuurlijk, maar hier kan ik echt geen chocola van maken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 14:12
door gebruiker77
Dat is helemaal niet duidelijk inderdaad. Deels door te snel willen typen en deels de mobiele telefoon ;).
Wat moet er staan:
- Lijn 9 bedient zowel Eelde als De Wijert en is meer gebaat bij gelede bussen door piekmomenten. Hoornsemeer - CS is minder druk in de spits. De haltes Corpus den Hoorn Zuid en Overwinningsplein worden door zowel lijn 2 als lijn 9 bediend. Het grootste gedeelte in Groningen-Zuid zal erop vooruit gaan als er 2 gelede bussen op lijn 9 komen, ten koste van lijn 2.
- 2 van de 6 bussen op lijn 2 zijn geleed. Dat kunnen best 6 standaardbussen worden.

Zo wel chocolade van te maken?

Had lijn 3 vanochtend veel last van gladheid? Of was er een omleiding / file. Meeste bussen hadden 15-30 minuten vertraging opgelopen. Zelfde geldt voor lijn 1.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 15:54
door isadora
Absoluut, en smaakt nog goed ook. :D :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 17 jan 2017, 12:36
door Nicketick
Volgens mij wordt er nu geen "Hoornsemeer via Kardinge" meer getoond maar het juiste "Hoornsemeer via Korrewegwijk"

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 19:43
door gebruiker77
Nicketick schreef:Wederom gedonder op lijn 9 vanaf De Punt deze ochtend. Rit 07:48 heeft in Paterswolde mensen moeten laten staan, rit 08:18 heeft in Groningen mensen moeten laten staan. Beide ritten reden ook met +10 op een gegeven moment.
Ik las op Twitter dat er een rit versterkt gaat worden (volgens mij de rit die om 7.46 van Eelde - De Punt naar Groningen gaat). Hoe dat er precies uit komt te zien weet ik niet. Zoals ik het lees komt er op elke dag versterking. Ik neem aan het traject De Punt - Groningen C.S. Dat is geen overbodige luxe wat mij betreft. Een prima oplossing dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:53
door Nicketick
Ik gok dat dit alleen voor de maandagochtend (en eventueel vrijdagochtend) geldt? Op de andere dagen is het voor mijn gevoel nog wel manageable.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 22:32
door gebruiker77
Weet ik niet, we zullen het snel zien! Op vrijdagen zijn er geloof ik ook wel mensen blijven staan. Op sommige dagen is het wel nodig, zeker met minder goed weer.
Het is wel de mooiste oplossing. Als er een versterkingsbus en een reguliere bus rijden, dan is er altijd één bus die wel op tijd rijdt. De inzet van een gelede had ook gekund, maar dan had die altijd lang gehalterd bij Airport. Hoe wordt dat over het algemeen met versterking gedaan: rijden bussen dan een beetje om en om naar haltes? Officieel staat er op internet dat die 3 minuten eerder rijdt, maar goed, die neemt alle reizigers mee bij de eerste haltes, waardoor ze op een gegeven moment vlak achter elkaar rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 19 jan 2017, 02:46
door JeroenSpock
Als ik versterking rijd ga ik er inderdaad 3 minuten voor aan, zoals ook op papier staat, en als de dienstbus in de spiegels te zien is sla ik haltes over.
In overleg via kort verkeer (bus naar bus) ga ik bij zitvol direct door naar de eindbestemming.
Kan me niet meer herinneren dat we ooit lijn 2 vanuit Eelde versterkt hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 19 jan 2017, 14:25
door gebruiker77
Welke lijnen rondom Groningen worden er eigenlijk versterkt? Lijn 1 Zuidhorn, lijn 4 Roden - Lewenborg, lijn 9 De Wijert en lijn 15 Zernike sowieso. Zo veel ruimte heeft men toch ook niet meer? Ik had verwacht dat de rit vanuit Eelde met een gelede zou worden uitgevoerd, maar dit is beter. Het lijkt dat lijn 9 Eelde ook drukker is dan lijn 2 vanwege de snellere route en minder vertraging. Misschien mag jij maandag wel de eerste zijn die die rit mag rijden?!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 19 jan 2017, 15:00
door rener
1
3
4
5
6
9
12
15
39
51
65
178
300
309
312

deze lijnen worden versterkt. en nog 2 lijnen rondom emmen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 19 jan 2017, 22:11
door JeroenSpock
gebruiker77 schreef:Misschien mag jij maandag wel de eerste zijn die die rit mag rijden?!
Ik rijd vrij weinig versterking, hooguit eens per maand.
Geleed in Eelde gaat ook niet door, mag niet van gemeente Tynaarlo voor zo ver ik weet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 06:29
door JP13357
rener schreef:1
3
4
5
6
9
12
15
39
51
65
178
300
309
312

deze lijnen worden versterkt. en nog 2 lijnen rondom emmen.
U mist 133 die wordt ook versterkt om 7:00. Ik heb deze week in een touringcar versterking gereden op de 133. En altijd op de 1.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 07:43
door Nicketick
JeroenSpock schreef: Geleed in Eelde gaat ook niet door, mag niet van gemeente Tynaarlo voor zo ver ik weet.
Wat mij betreft rekent het OVBGD/Qbuzz de meerkosten van een DRU versterken versus DRU geleed gewoon maar direct door aan de gemeente. De reiziger moet hier in ieder geval niet door gedupeerd worden.