Volgens mij wel ja.ov'tje schreef:Zit dieselgelede 7809 trouwens ook niet in de Achterhoek?
Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Klopt , deze is in de Achterhoek samen met de 223 en de 227. De 7809 heeft borden met Gelderesch reizen op de zijkant, dus deze wagen kan ook voor andere dingen worden ingezet.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Gaat lijn 350 helemaal over naar Arriva? :o
Lees namelijk dat er op 2 november een personeelsbijeenkomst in Alkmaar zal zijn voor werknemers van xx die overgaan naar Arriva.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/T413.htm
Lees namelijk dat er op 2 november een personeelsbijeenkomst in Alkmaar zal zijn voor werknemers van xx die overgaan naar Arriva.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/T413.htm
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Wagenparknummers Friesland VDL bussen:
8501-8617 (117× VDL Citea LLE120)
8651-8670 (20× Amba ALE106)
8691 (VDL Citea XLE145)
Voor ZHN wordt het:
8701-8827 (127× VDL Citea LLE120)
8851-8860 (10× Amba ALE106)
8501-8617 (117× VDL Citea LLE120)
8651-8670 (20× Amba ALE106)
8691 (VDL Citea XLE145)
Voor ZHN wordt het:
8701-8827 (127× VDL Citea LLE120)
8851-8860 (10× Amba ALE106)
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Nou, dan hebben we samen toch een goede schatting van de verdeling gemaakt. :)
Onderstaande quote is van 28 september.
Onderstaande quote is van 28 september.
Roelof88 schreef:Die verdeling van de LLE's en Amba's kun je nog alle kanten mee op. Op de Busfoto Groep (Yahoo) wist iemand eind augustus al te melden dat er 115 Citea's LLE's voor Friesland en 127 LLE's voor ZHN nodig waren. Met de ene XLE en die 30 Amba's kom je uit op 273 (is net geen 275, maar toen was er niets bekend). Als die aantallen (ook die in de LC) allemaal een beetje kloppen, dan zou de verdeling kunnen zijn:Meltrain schreef:275 bussen van VDL, waarvan 140 voor Fryslân. Dus 135 nieuwe bussen van VDL voor ZHN. Nu dacht ik dat er 230 nieuwe bussen voor ZHN kwamen, dus dat zou betekenen dat er 95 bussen van een andere bouwer (grotendeels Volvo) komen. Of zitten de hybride Van Hool bussen ook bij die 230, zodat er minder 'extra' nieuwe bussen nodig zijn?
Verder ben ik benieuwd naar de verdeling van het materieel: ik schat dat er maximaal 10 ALE-106's naar ZHN gaan (alleen bedoeld voor de stadsdiensten van Gouda en Alphen), dus gaan er 20 naar Fryslân. Die Citea-XLE gaat ook naar Fryslân, dus dan komen er ongeveer 119 Citea-LLE's naar Fryslân.
115 LLE + 1 XLE + 24 Amba's = 140. Voor ZHN dan 129 LLE en 6 Amba's. Maar zoals Meltrain al zei, als ZHN meer Amba's nodig krijgt, dan krijgt Friesland weer meer LLE's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Voor mijn gevoel is de concessie ZHN veel groter dan Fryslân, maar het aantal bussen wordt nagenoeg gelijk...
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
De Volvo's die voor ZHN zijn besteld worden hier niet genoemd. En er blijven nog 24 bussen van Connexxion achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
ov'tje schreef:Gaat lijn 350 helemaal over naar Arriva? :o
Lees namelijk dat er op 2 november een personeelsbijeenkomst in Alkmaar zal zijn voor werknemers van xx die overgaan naar Arriva.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/T413.htm
Ja :Y . Arriva gaat van dezelfde constructie gebruik maken als op lijn 315.
- Materiaal wordt ondergebracht op de Connexxion stalling.
- Personeel rijdt alleen op de Qliner en is in dienst van Arriva.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
En aangezien de lijnen 59 en 61 worden samengevoegd tot Qliner 361 en de (frequente) lijnen 32 en 206 worden samengevoegd met lijn 256 tot Qliner 365 zijn er minder gewone bussen en meer luxe bussen nodig ten opzichte van de huidige dienstregeling.Bee schreef:De Volvo's die voor ZHN zijn besteld worden hier niet genoemd. En er blijven nog 24 bussen van Connexxion achter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Ik las dat er Irisbus Citelis worden aangeschaft. Als ik het materiaal van Irisbus zie neem ik al mijn woorden over de frysker terug. Wát een lelijkheid en lompheid levert Irisbus. Alleen dat busje in Dordrecht naar de pont vind ik nog wel geinig maar daar houdt het ook bij op.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Dan moet je maar nooit naar Frankrijk gaan, daar rijdt 't in elk gehucht...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
ik zag vanmiddag een arriva irisbus gx127 in friesland, reed van ryptsjerk naar leeuwarden, er stond 'testbus techniek' op.
ik zag hem vorige week ook al rondjes rijden op het busstation leeuwarden. het was de 6033
ik zag hem vorige week ook al rondjes rijden op het busstation leeuwarden. het was de 6033
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Raar dat een bus die normaal op de stadsdienst van Gorinchem zit, nu ineens rond rijdt in Friesland. Hebben ze die bussen niet nodig in DAV of zo?
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Hij is laatst ook al gespot in Alphen aan den Rijn. Het zal wel voor de computersystemen zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Ik kan me goed voorstellen dat er nogal wat over zijn in DAV gezien veel ritten op de 7x-lijnen in de Vijfheerenlanden tegenwoordig met een taxibus gereden worden.Michael 1988 schreef:Raar dat een bus die normaal op de stadsdienst van Gorinchem zit, nu ineens rond rijdt in Friesland. Hebben ze die bussen niet nodig in DAV of zo?
Voor de streek heeft men de 6032 t/m 6039 (streekuitvoering) en 6040 (stadsuitvoering) ter beschikking, totaal 9 stuks dus terwijl men er uitsluitend op het hoogtepunt van de spits 7-8 nodig heeft. (En dan heb ik de spitsritten op 77 nog meegeteld, maar als ik 't goed herinner reed daar een 12-meterbus op)
Opvallender is dat er voorheen nooit Irisbusjes met de inmeetapparatuur waren, kennelijk heeft men dus bedacht dat het toch niet handig was daarvoor een 12-meter aan de dienst te moeten onttrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Jammer dat het niet wordt aangegeven wanneer ze testritten rijden.
Mijn vader zag hem in Damwâld (NL: Damwoude )
Helaas heb ik hem niet gezien.
Wat een tip zou zijn aan Arriva en andere vervoersbedrijven:
Als er een nieuwbouw wijk wordt gebouwd, ommiddelijk een buslijn aanleggen
Hierdoor beseffen mensen in de nieuwe wijk dat ze ook het openbaar vervoer kunnen nemen.
Dit was het geval in Zuiderburen. Een deel van de wijk kreeg meteen een buslijn toen hij gebouwd werd.
(De wijk werd in 2 delen gebouwd)
En in dat gedeelte stappen bijna altijd passagiers in en uit.
Terwijl ze pas op het laaste moment het andere deel hebben ontsloten met een bus toen de wijk af was.
Het resultaat: De ene wijk is de bus vol met passagiers. De andere leeg, want ze nemen allemaal de auto.
Hopelijk komt er nu snel een buslijn naar Techum aan. Dat scheelt in de toekomst. (Ook geen belbus)
Volgens legde ze ook meteen een buslijn aan toen in Amsterdam de wijk IJburg werd gebouw en die bussen zitten nu steeds vol.
Mijn vader zag hem in Damwâld (NL: Damwoude )
Helaas heb ik hem niet gezien.
Wat een tip zou zijn aan Arriva en andere vervoersbedrijven:
Als er een nieuwbouw wijk wordt gebouwd, ommiddelijk een buslijn aanleggen
Hierdoor beseffen mensen in de nieuwe wijk dat ze ook het openbaar vervoer kunnen nemen.
Dit was het geval in Zuiderburen. Een deel van de wijk kreeg meteen een buslijn toen hij gebouwd werd.
(De wijk werd in 2 delen gebouwd)
En in dat gedeelte stappen bijna altijd passagiers in en uit.
Terwijl ze pas op het laaste moment het andere deel hebben ontsloten met een bus toen de wijk af was.
Het resultaat: De ene wijk is de bus vol met passagiers. De andere leeg, want ze nemen allemaal de auto.
Hopelijk komt er nu snel een buslijn naar Techum aan. Dat scheelt in de toekomst. (Ook geen belbus)
Volgens legde ze ook meteen een buslijn aan toen in Amsterdam de wijk IJburg werd gebouw en die bussen zitten nu steeds vol.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Zo maakt het busje in ieder geval nog wat kilometers. Alleen op de stadsdienst is er nog sprake van regelmatige inzet van Maandag t/m Zaterdag overdag. Op lijn 77 rijden 2 bussen Maandag t/m Vrijdag overdag. Verder in de spitsuren nog 2-3 bussen op lijn 74 en 75. De grote bussen op lijn 73 zijn bijna altijd 12 meterbussen. Alleen de tweede rit van Leerdam naar Gorinchem in de Ochtend is heel soms een Irisbus.Michael 1988 schreef:Raar dat een bus die normaal op de stadsdienst van Gorinchem zit, nu ineens rond rijdt in Friesland. Hebben ze die bussen niet nodig in DAV of zo?
Kortom, de busjes staan meer stil dan dat ze rijden.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Eh, nee, dat zijn bussen die nog naar Stockholms län geëxporteerd moeten worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Hij doelt ongetwijfeld op die twee Wrights in het midden, er was immers sprake van inzet van tijdelijk materieel in de begintijd van de concessie Friesland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Door collega chauffeurs van Connexxion die overgaan naar Arriva, schijnt er ook al een aantal Dennis bussen te zijn gesignaleeerd. Ook als tijdelijke bussen. :?
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Alsnog een vooruitgang in vergelijking met die Procity's. Die bussen hebben wel bijna 2 jaar stilgestaan. De Dennis bussen die nog in Nederland staan zijn: 5852, 5853, 5858, 5867, 5874, 5878, 5881, 5882, 5884, 5885, 5887, 5888, 5889, 5891, 5892, 5893, 5896, 5898 en 5899. APK is van alle bussen (momenteel) al een jaar verlopen.EHH schreef:Door collega chauffeurs van Connexxion die overgaan naar Arriva, schijnt er ook al een aantal Dennis bussen te zijn gesignaleerd. Ook als tijdelijke bussen. :?
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Waarvan de 5887 2 weken terug in Rotterdam stond en recent ook is overgeschreven volgens de VWE site.
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Er stond vandaag een arriva servicebus op het busstation van Leeuwarden, Anne Hettinga en het implementatieteam waren er bij. Er werden folders uitgedeeld en er is een speciale website http://www.arriva.nl/fryslan
Laatst gewijzigd door wouter*** op di 13 nov 2012, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Re: Nieuwe busconcessie Friesland
Een deel van de nieuwe bussen ook Zuid-Holland Zuid bussen staat klaar in een loods bij PAX op het Industrieterrein Heerenveen IBF. Daar was men vanmorgen druk in de weer met bussen.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten