Pagina 133 van 196

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:54
door gebruiker77
De buslijnen hebben 1 minuut extra gekregen voor de binnenstad West. Dat zou genoeg moeten zijn als het verkeer kan doorstromen. Lijnen 7 en 9 maar weer via A-kerk.

Er zit bij lijn 1 toch ook wel ruimte op het eindpunt om vertraging op te vangen, die 50% lijkt me veel. Misschien bedoelen ze dat 50% te laat is? Maar voor de overstap is 1.5 minuut toch genoeg?

Eens met niet schrappen bus van Grote Markt, Oosterhamriktrace. Dat is geen Q-link.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:54
door Kevster
Ze zijn in het college aanwezig maar D’66 heeft de post verkeer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 23:13
door Nicketick
Bussen weer via A-Kerkhof is vanaf maandag definitief niet meer mogelijk omdat dan het tweede deel van de herinrichting start (of die werkzaamheden moeten dan weer teruggedraaid worden).

Alle verkeerslichten in het stationsgebied zijn niet goed afgesteld voor mijn gevoel. Vooral dat negenoog als je het station af gaat is een vervelende.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 23:18
door Dennenboom
Jammer dat de bus niet meer die positie wordt gegund die ze jaren heeft gehad. Richting west is het nu dus (voorlopig) afgelopen met het Zuiderdiep als instaphalte. Stond vroeger vol met mensen voor de bussen richting Westerkwartier/Friesland.
Wellicht al eerder gemeld, maar per wanneer wordt de Grote Markt tot verboden terrein voor de bussen verklaard?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 00:31
door Marrick
Voor de aansluiting van Q-link 1 op de trein in Zuidhorn is meer dan anderhalve minuut nodig aangezien de overgang ruim voor het vertrek van de trein al gesloten is. Het gebeurt meermaals dat je nog twee minuten staat te kijken naar een trein die nog niet vertrokken is, maar die je wel mist.

Het lijkt mij persoonlijk dan ook veel logischer om de trein richting Leeuwarden op het perron aan de busstation-zijde van het station te laten stoppen. De bus kan wachten op een vertraagde trein, de trein niet op een vertraagde bus.

Ik ging altijd met Q-link 1, maar ik heb inmiddels de moed opgegeven en reis nu standaard met Q-link 15 naar het Hoofdstation en neem vanaf daar de trein. Ik ben dan veel langer onderweg, maar ik heb zekerheid nodig i.v.m. belbus (261) in Buitenpost. Mooi dat hier nu alsnog iets aan gedaan wordt *bus*

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 12:47
door Chiel
Er is nu een busbaan op de A7 tussen Hoogkerk en Groningen, en een busafslag van de busbaan bij P+R Hoogkerk naar de A7 ri Groningen en andersom. Weet iemand wat de reden hiervan is?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 12:52
door CamilleKreemers
Het vermijden van files voor de bus. Hierdoor kun je kostbare minuten besparen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 13:40
door nv_busfreak
Nicketick schreef:Bussen weer via A-Kerkhof is vanaf maandag definitief niet meer mogelijk omdat dan het tweede deel van de herinrichting start (of die werkzaamheden moeten dan weer teruggedraaid worden).

Alle verkeerslichten in het stationsgebied zijn niet goed afgesteld voor mijn gevoel. Vooral dat negenoog als je het station af gaat is een vervelende.
Het is mij al jaren een grote vraag waarom er doorgaand autoverkeer langs het station moet rijden. Dat had jaren geleden al verboden moeten worden. Maarja Groningen en OV stimuleren :|

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 13:50
door Daniel
Durashift schreef:^^ te weinig GroenLinks partijleden aan de knoppen daar, denk ik. :?
Dat levert ook niet persé prioriteit voor de bus op hoor, ga maar eens in Utrecht kijken (vooral op de 't Goylaan) :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 30 sep 2017, 20:36
door Durashift
^^. Klopt, alleen is de gedachte van de wethoudster (Lot(je) wél om het de auto zo lastig mogelijk te maken. Er worden in ieder geval geen extra voorzieningen (in dat gebied) voor gemaakt.

Dat het in de praktijk niet werkt.. is weer een heel andere discussie waard. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 14:08
door marcel.nl
Blijf het toch een merkwaardig beeld vinden hoor. Gisterochtend Winschoten CS rond 07.00uur Nieuwe Qlink op de 119 en 12meter Qliner op de 14.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 20:22
door nielsie600
Allemaal gepland ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 18:16
door gebruiker77
Mensen die uren moeten wachten op een bus tijdens 4 mijl. Is dat altijd zo geregeld? Op Twitter iemand die 2 uur kan wachten naar Zuidlaren? 4 naar Roden veel oponthoud.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 18:29
door isadora
4 Uren wachten, ik was gaan lopen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 00:42
door Lijn65
gebruiker77 schreef:Mensen die uren moeten wachten op een bus tijdens 4 mijl. Is dat altijd zo geregeld? Op Twitter iemand die 2 uur kan wachten naar Zuidlaren? 4 naar Roden veel oponthoud.
De omleidingen waren naar mijn weten niet anders dan normaal. Echter, er zijn gedurende de middag meerdere ongelukken gebeurt op en rond de zuidelijke ring. Daarnaast waren er vanwege het mooie weer veel toeschouwers met als gevolg dat er veel meer verkeer op de weg was. Samen zorgde dit voor heel veel vertraging en files.

Het was misschien beter geweest als de gemeente en de organisatie meer hadden ingezet op de P+R Terreinen en het centrum gewoon hadden afgesloten voor auto's. Tevens vraag ik het me af of het gezien de grote impact van de 4 mijl op de dienstregeling niet handiger is om een aangepaste dienstregeling te rijden. Bijvoorbeeld door de lijnkoppelingen los te laten of lijnen andere eindpunten te geven.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 08:54
door gebruiker77
Ik denk dat je inderdaad beter een aparte dienstregeling (bijv bij ijzel vanaf volgend jaar) kunt ontwikkelen. 3 bussen van bus 9 vanaf De Punt vervallen en ongeveer hetzelfde voor lijn 5 Zuidlaren is te veel (aldus 9292). Die lijnen zitten op een normale zondag soms ook al krap.
Alleen coördineert de verkeersleiding wat er uitvalt of kunnen chauffeurs gewoon bepalen?

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk mensen met de bus laten komen naar 4mijl.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 19:47
door Kevster
Het gebeurt wel, zoals het afknippen van lijn 8 tot Coendersborg (je kunt de Hereweg niet oversteken), andere jaren zijn er eigenlijk geen problemen, maar het was nu ook in de pendelbussen drukker. Feit is dat er 22 pendelbussen reden, dus wellicht is er op zo'n zondag ineens dan ook niet veel extra ruimte en lucht meer beschikbaar in de gewone dienstregeling.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 11 okt 2017, 21:01
door JP13357
Vandaag had qbuzz storing. Nog hindernissen ondervonden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 11 okt 2017, 21:25
door Milco
Wellicht is het handig om te vertellen wat de storing was? Was het een storing in de DRIP's, een storing in de lijnfilms van de bussen, een storing op de website, ...?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 11 okt 2017, 21:52
door gebruiker77
Bus 9 tot De Punt schijnt ook te worden versterkt in de middag. Nog niet eerder gebeurd?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 12 okt 2017, 12:04
door isadora
JP13357 schreef:....Nog hindernissen ondervonden?
Neuh, .........en ook geen hinder.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 22:51
door Nicketick
Spotte vandaag het waterstofbusje op de Pendelbus Binnenstad. Met geel kenteken dus hij zal eindelijk wel door de keuring heen zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 17 okt 2017, 22:27
door Etienne
Qlinkpaars-bus 3459 (MB Citaro G) ramde vanmiddag met de buitenspiegel het bushokje en een paar ruiten op het busstation. Ging gepaard met een flinke klap en glasgerinkel.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 17 okt 2017, 22:35
door Hainje
De ruiten in die bushokjes kunnen dan ook niet veel hebben... :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 17 okt 2017, 23:21
door JeroenSpock
Vanmorgen ook al een CapaCity L die op halte M de abri plat reed...