Pagina 19 van 103

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 17:10
door rener
Hierbij een foto van een nieuwe citaro G bij het ophalen

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 18:39
door Jelmer
zag ik het goed op de foto's van de prestatie dat de bussen in 3400 genummerd zijn?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 18:53
door rener
ja klopt

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 19:39
door Cpt.Iglo
Oogtv en RTVnoord hebben er nu ook filmpjes van op hun website geplaatst. Wat me opviel in deze filmpjes (voor sommigen misschien maar kleine details) is dat ook de omgebouwde bussen waren voorzien van chromen wieldoppen. Is dit puur voor de show geweest, of worden zowel de omgebouwde bussen, als de Capacity's en nieuwe Citaro's hiervan voorzien? Vind het in ieder geval een stuk strakker staan.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 20:03
door rener
gelukkig was dat voor de show.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 22:26
door Cpt.Iglo
@ Rener: Hoezo 'gelukkig'? ;) Vind het eerlijk gezegd een mooiere aanblik dan die huidige velgen. De eerste weken zijn ze nog mooi, maar na verloop van tijd worden ze smerig, en omdat ze veel lastiger schoon te krijgen zijn dan een wieldop, ziet het er in mijn ogen rommelig en onverzorgd uit.

Heb je trouwens misschien nog meer foto's? Ben onder andere wel benieuwd naar de achterkant van de nieuwe Citaro's en Capacities.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 22:51
door rener
ik vind het gewoon niet lijken. ben zelf ook geen touringcar mens. ook niet van die poespas.

Heb nog wel een aantal foto's zoals dashboard en zijkant maar die zijn niet scherp(ook deze foto's zijn van de ophaaldag)

Heb nog wel een foto van een paarse bus die stonden deels buiten in mooi licht dus beter te fotograferen. Dus als daar interesse naar is dan kan ik die plaatsen.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 23:21
door Cpt.Iglo
Ben nooit vies van foto's, dus plaats ze gerust! :)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 09:21
door rener
Ombouw citaro G
Afbeelding


Citaro G
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Capacity
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 10:36
door Maurice Hooikammer
Zag ik op foto's op sites goed dat er al een Citaro2 rijklaar was in de blauwe kleuren?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 10:46
door rener
jep er stond ook 1 als show tijdens de opening.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 13:12
door Meltrain
Deze bussen vervangen wel Qliners op een aantal lijnen, dus is het gebruik van stoelen van de stadsbussen niet een forse achteruitgang van comfort op die trajecten?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 13:19
door Kevster
Ja in hoeverre kon je nog van Qliners spreken? Neem een voorbeeld aan 317: die stopt in dorpjes met 800 inwoners als Peizermade bij iedere halte. Een Qliner naar een nieuwbouwwijk met vijf straten in Leek kun je ook geen Qliner noemen. Hoog tijd dus dat er iets aan gedaan werd, want het zijn wel drukke lijnen. Dan liever meer (slechte) plaatsen dan high-comfort toch?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 13:31
door Meltrain
Zeker, maar met (geweldige) stoelen zoals in de streekbussen, was het comfort een stuk hoger en was er evenveel capaciteit. (Uiteraard was dit op de Zernikeliners niet nodig.)
Hebben de verbouwde Citaro's nu ook andere stoelen of is daar het interieur hetzelfde gebleven?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 14:32
door rener
die hebben de stadsstoeltjes gehouden. op de 3096 3097 na die ipv de blauwe rode stoeltjes hebben gekregen.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 17:22
door Kwiebus
.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 17:29
door marlies
Een nadeel (voor de reiziger, niet voor de vervoerder) dat weinig genoemd wordt: met de inzet van stadsbussen ipv Q-liners heb je ineens ook weer staanplaatsen en is het dus veel minder snel nodig om versterkingsbussen in te zetten. Zolang iedereen kan staan als haringen in een ton is dat niet nodig. Bij een Q-Liner moet je dan meteen mensen bij de halte laten staan dus zal je veel eerder voor de zekerheid een extra bus inzetten. Nu heb je in een gelede bus ook wel meer stoelen, dus alsnog wel een redelijke kans op een zitplaats, maar voor spitsritten die vroeger versterkt werden en waarbij het ook in de versterkingsbus druk was kan het maar zo dat je nu moet staan omdat het inclusief staanplaatsen in één bus past.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 17:36
door Klaasje
De hoeveelheid zitplaatsen in een lagevloers gelede bus valt vaak vies tegen... Vaak houdt het met een stuk of 45 á 50 wel op.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 17:57
door Kevster
Ik denk dat de aanwezigheid van WiFi en airco meer de doorslag geeft dan een zacht of halfzacht stoeltje. WiFi in de bus is een flinke toevoeging die je in de auto niet hebt tenslotte.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 18:06
door Kwiebus
.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 18:14
door Nelis
Ach 20 minuutjes staan in de spitsrichtingen zijn voor de meeste mensen wel te doen, vooral voor studenten/jonger volk. Die zijn staan wel gewend. Alleen wanneer dit dus langer wordt is het wel vervelend.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 18:29
door Kwiebus
.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 19:08
door marlies
Nelis schreef:Ach 20 minuutjes staan in de spitsrichtingen zijn voor de meeste mensen wel te doen, vooral voor studenten/jonger volk. Die zijn staan wel gewend. Alleen wanneer dit dus langer wordt is het wel vervelend.
Met die houding als OV-sector krijg je mensen wel uit de auto, ja. :roll:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 19:16
door Kevster
Kwiebus schreef:
Overigens een vraagje: Wat zijn de nummers van de qlink bussen?
3400 - 3455

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 04 jan 2014, 19:23
door Soortvanhenk
Meende waarergens gezien te hebben dat de qlink bussen niet alleen het lijnnummer, maar ook de rest v/d lijnfilm in de kleur van de lijn tonen (bijv. paars voor lijn 5.) Heb ik dat gedroomd of klopt dat? En ik meende dat die bussen voorin een stadsindeling en achterin een streekindeling kregen qua stoelen. Ik vind die stadsstoelen wel een beetje jammer trouwens, lijkt me een plank met één lapje stof.