Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanaf volgend jaar kan er ook met de OV-chipkaart op Schiermonnikoog worden betaald, wat later ook met pin.
Alleen de OV-Chipkaart apparatuur kost al 115000 euro
Op Vlieland rijdt nu naast de Citea 3017, een BYD bus, de ex Syntus 1901. Deze bus is niet voorzien van in of uit check apparaten maar de chauffeur heeft wel een handheld bij.
Het lukt me niet om een foto bij te voegen helaas :(
Reed in ieder geval wel, of hij er nog steeds is weet ik niet. Wel reed vorig jaar een diesel MAN mee (CXX3855/TCR472 dacht ik) en mogelijk is dat deze vervangen is door deze 2e hands BYD omdat anders Qbuzz weer gaat klagen.
Onder welke steen heb jij geleefd?
Die bus rijdt daar al een aantal maanden en is omgewisseld met de 3019; die rijdt nu al een tijdlang in Leeuwarden rond. Ik heb een tijd terug ook een foto gepost in het topic van Fryslân.
Ik heb zeker niet onder een steen geleefd. En over die 3019, die rijdt al weer een tijdje hier. :')
Inderdaad was het in eerste instantie een tijdelijke uitruil met de 3019, maar de chauffeurs zeiden dat ze hem van Leeuwarden de hele zomer mogen houden voor versterking.
3019 heb ik nog niet zo lang geleden in gezeten, maar heb inmiddels vakantie dus kom een stuk minder in Leeuwarden. 3019 had blijkbaar ook regelmatig problemen gezien het feit dat er nogal vaak gasploffers reden ipv 3019. Dus als je er dan weer één ziet ga je er niet vanuit dat die bus weer weg is :)
Deze zomer wordt de versterkingsbus op Vlieland gereden door een ex- Syntus Utrecht BYD demobus. alle logo's en namen zijn verwijderd, maar de overige tekst staat er nog allemaal op. volgens ovzoeker en ov info heeft de bus nummer 23061
Busnummer 23061 betekent dat er een handheld in de bus zit, net als bij buurtbussen en versterkingsbussen. Die handhelds hebben altijd een nummer in 23000.
Er zit inderdaad een handheld in de bus. Om moeite te besparen checkt de chauffeur je ook gewoon gelijk uit. op een of andere manier betaalde ik ook €1,06 i.p.v. de gebruikelijke €1,50 voor een enkele reis.
De bus is ook niet voorzien van pin en heeft ook geen werkende lijnfilm, duidelijker wordt het er niet in ieder geval niet van.
Ze hebben ook zelf het chauffeurs deurtje aan de binnenkant gemaakt van hout, en alle bordjes met tekst aan de binnenzijde zijn gewoon afgebroken om ervoor te zorgen dat het past. Ziet er niet uit, maar het rijdt
Ik concludeer iig uit je bericht dat ze gewoon een oud Chinees barrel op de boot hebben geflikkerd om voor versterking te zorgen, alles van syntus eruit hebben geropt en niet de moeite hebben genomen om Albatros in te bouwen.
Jaa, het is best wel triest, zeker omdat deze bus nog maar een paar jaar oud is.
In tegenstelling tot vorig jaar is de bus nu wel Elektrisch, dat lijkt me ook wel de reden dat ze deze gekozen hebben.
Maar alsnog vind ik het vrij triest, zeker ook omdat er nu elders in het land een bus rijdt “Welkom op Vlieland” op de deur. En de friese teksten op het Rosero busje zullen ook wel wat vragen oproepen denk ik zo.. :?
Ik heb ook nog wat foto’s van bussen op het eiland in de zomers van 2015 t/m 2018 (Omnilink, Lion’s city, Ambassador), als iemand die wil zien kan ik hier ook nog wel een linkje plaatsen.
Vind het eigenlijk nog wel meevallen. Ja bij de chauffeursdeur kun je je afvragen "waarom zou je dat doen?" en de kont van de bus kan ook wel wat netter. Maar verder zie ik eigenlijk geen heel onoverkomelijke zaken, heb bij TCR wel ernstiger gezien.
Deze bus is niet van TCR. Deze is tijdelijk totdat er nieuwe worden afgeleverd. Alleen het is een beetje druk bij VDL in de fabriek begrijp ik. Bus gaat daarna weer terug naar BYD.
Ik zag vorige week de 8626 rijden op Terschelling. Hij reed extra ritten op lijn 1 (West Terschelling Haven - Oosterend). Het zou me niets verbazen dat ie 1 dezer dagen weggaat, of al weg is, omdat de jongerencampings nagenoeg uitgestorven zijn