Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Lange_Dre

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

VIRM schreef: ma 28 okt 2024, 08:38 Hoe moet Arriva deze verbinding 'kwijt raken' als het niet onder een concessie valt? Wat mij betreft kunnen ze hun energie en tijd in andere dingen steken dan met een paar treintjes per dag NS pesten.
Te weinig reizigers, te grote verliezen, geen rijpaden toewijzingen meer krijgen vanuit ProRail. ;) Verder ben ik het met je eens dat ze hun energie, tijd en geld beter in andere dingen kunnen steken.
VIRM

Bericht door VIRM »

Als er rijpaden beschikbaar zijn, mag ProRail die volgens mij niet zonder meer niet toekennen als ik de diverse posts op dit forum goed snap. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined

Bericht door Bemined »

Capaciteitsverdeling is per jaar en toewijzingen in een vorige dienstregeling geven geen recht op prioriteit bij de volgende dienstregeling. Daarnaast mag ProRail capaciteit intrekken als de trein te vaak uitvalt.
VIRM

Bericht door VIRM »

Arriva heeft de trein de naam 'Arriva Spitstrein' gegeven. Op Facebook maken ze er nu al reclame voor, en op de gelinkte pagina is ook een vragenlijst met je mening. Wat gebeurt er met de naam als Arriva wel ineens treinpaden buiten de spits krijgt toegewezen?
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

De naam lijkt nog niet definitief gegeven, want soortgelijke advertenties tref ik ook op Linkedin en Instagram aan met de namen Arriva Noordster en Arriva Arion. Het lijkt erop dat Arriva simpelweg het marktonderzoek voor een naam combineert met het adverteren voor de nieuwe treindienst.

Maar bovenstaande reden zou precies zijn waarom ik niet voor de naam Arriva SpitsTrein zou kiezen als ik Arriva was. Bij de andere namen hoef je je marketing niet aan te passen of een nieuwe naam te verzinnen als de treindienst uitgebreid wordt.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik kwam Arriva Arion ook net tegen...
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

Wat moet arion eigenlijks betekenen?
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

wikipedia schreef:Arion kan verwijzen naar:

Mythologie
  • Arion van Lesbos (ca. 650 v. Chr.), een Grieks dichter waarover ook mythologische verhalen bestaan
  • Arion (paard), een snel, sprekend paard in de Griekse mythologie
Blijkbaar een figuur uit de griekse mythologie ;)
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ik moet denken aan Orion, met de A om het allitererend te maken met Arriva. Wat ook van een Griekse mythe is, maar wel iets bekender gezien de lengte van de Wikipediapagina.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Als je op helemaal niet passend wil stemmen bij Arion krijg je een foutmelding. Als je zeer passend wil stemmen bij Noordster krijg je ook een foutmelding.

Ik heb zo het vermoeden dat het Arion gaat worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

De lange middelvinger lijn vind ik toepasselijker 😅
waldo79

Bericht door waldo79 »

Nou nou nou, iets meer positivisme uitstralen kan ik wel waarderen :Y Het is niet de enige draad waarbij het cynisme ervan af spat.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Ik vond het redelijk positief, je moest eens weten welke namen ik eerder in mijn hoofd had en van ander heb gehoord😅😇
waldo79

Bericht door waldo79 »

Ha ha :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In de OVinfo-app zie ik vanaf 11 november een nieuwe of tijdelijke buslijn 110 tussen station Groningen en De Wijert, met beperkt ritten naar Assen. Wat is hier de bedoeling van?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Nicketick

Bericht door Nicketick »

De Wijert heeft een vrij hoge concentratie aan onderwijsinstellingen, lijn 10 wordt daar vaak (flexibel) versterkt tussen Jan Luykenstraat en Hoofdstation. Een deel van deze scholieren komt uit Assen met de 309, ik vermoed dus dat de ritten van/naar Assen een combinatie zijn van versterkingsritten 10 + 309. Daarmee voorkom je ook dat men terugsteekt vanaf halte Julianaplein (al ligt die op betere loopafstand dan Van Ketwich Verschuurbrug).

Goed om te zien dat Van Ketwich Verschuurbrug hiermee ook weer bediend wordt, ben benieuwd wanneer deze weer reguliere Q-liner bediening krijgt.
nv_busfreak

Bericht door nv_busfreak »

Denk dat je aardig goed zit met die gedachte. Extra ritten 309 vanaf Busstation Marsdijk zijn er vanaf 11 november uit. Had even 4 en 11 november vergeleken in OV-Info. Derhalve; slimme zet om dit zo te combineren. Verder hoorde ik sterke geruchten dat de Oranje CapaCitys terugkeren in GD
Nicketick

Bericht door Nicketick »

Het viel mij gisteren inderdaad ook op dat de oranje CapaCitys nog gebruikt worden in de voertuigplanning zoals Qbuzz deze aanlevert voor de open data
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

nv_busfreak schreef: za 02 nov 2024, 00:27Verder hoorde ik sterke geruchten dat de Oranje CapaCitys terugkeren in GD
Waarom zou Qbuzz de oranje capacitys weer terug in dienst willen nemen, wat zijn ze er mee van plan?
Harry0512

Bericht door Harry0512 »

Er is een tekort aan bussen en het is erg druk op lijn 15 waardoor bussen overvol zitten(wie had dat toch gedacht?)
Naast de Capacity's komen er 4 bussen uit de 75xx serie terug in dienst. Dit betreft de 7508, 7511, 7514 en 7516
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Een tekort aan bussen? Of staan er zo veel defect stil? En wat gek dat die 18 meter e-citaro's te klein zijn voor een lijn 15😅 Dat kon je direct al verwachten toen men aankondigde om met 18 meter en dan wat vaker (met personeels tekort) te gaan rijden.. Dat de capacity's om die reden terug komen is volledig te begrijpen. Maar die bussen uit de 75xx serie begrijp ik iets minder, die laatste generatie diesel gelede bussen zijn toch 1 op 1 door e-citaro's vervangen?
ov'tje

Bericht door ov'tje »

Je kunt op die manier wel zo goed als de LE's uit 2009 uitfaseren
Lijn65
Contacteer:

Bericht door Lijn65 »

Nicketick schreef: vr 01 nov 2024, 20:33 Goed om te zien dat Van Ketwich Verschuurbrug hiermee ook weer bediend wordt, ben benieuwd wanneer deze weer reguliere Q-liner bediening krijgt.
Vanaf 15 december gaan de Qliners weer halteren op v. K. Verschuurbrug.
Basislijn
Natorious

Bericht door Natorious »

Lange_Dre schreef: zo 03 nov 2024, 10:15 Dat kon je direct al verwachten toen men aankondigde om met 18 meter en dan wat vaker (met personeels tekort) te gaan rijden..
Ik vind met name de indeling van die bussen niet zo handig. Relatief veel zitplaatsen in de voorste helft waardoor je die propcapaciteit van een CapaCity niet hebt.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Zou het zo kunnen zijn dat de Q-link CapaCity's terug komen op lijn 15 en dat daarmee de (of: een aantal) eCitaro's van Q-link doorschuiven naar lijn 6 om de Ebusco's te vervangen die daar eigenlijk zouden gaan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Plaats reactie