Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Het oorspronkelijke plan was het doortrekken van 6 vanaf Haren inderdaad, maar toen was het plan voor de weginrichting ook nog GOW50 met vrijliggende fietspaden. De aanwonenden zijn vervolgens flink in verzet gegaan uit angst voor een racebaan en trillingen. Hierdoor is het plan omgekleid tot GOW30. Dit heeft als effect gehad dat de fietsers nu op de rijbaan fietsen en er drempels gebouwd zijn. Hoe dat laatste rijmt met de angst voor trillingen van de aanwonenden is mij nog steeds een groot raadsel. In mijn ogen is wat er nu is overgebleven gewoon een bezuiniging omdat er in de frequentie en zoals het nu lijkt ook het ingezette materieel niets verandert. De spitsritten voor Noorderpoort op Groningen Airport Eelde kan ik ook nog niet terugvinden, maar volgens de website van Noorderpoort vindt die verhuizing begin 2025 plaats.
Ik ben wel erg benieuwd hoe het straks gaat bij de halte Novastraat richting Groningen, deze ligt midden op een T-splitsing. Dat is een constructie die ik nog nooit eerder gezien heb.
Ik ben wel erg benieuwd hoe het straks gaat bij de halte Novastraat richting Groningen, deze ligt midden op een T-splitsing. Dat is een constructie die ik nog nooit eerder gezien heb.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik verwacht sowieso per december geen grote wijzigingen aangezien Qbuzz de nieuwe dienstregeling pas ingaat in (uit mijn hoofd) juli 2025 zodra de Arrivatreinen in Groningen doorgaand gaan rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Dat stond (en staat) ook al aangekondigd in de Hoofdlijnen.
Het OV-bureau schreef in reactie op mijn feedback t.a.v. de ontwerp-hoofdlijnen het volgende:Nicketick schreef: ↑do 21 nov 2024, 12:18 Het oorspronkelijke plan was het doortrekken van 6 vanaf Haren inderdaad, maar ...
In mijn ogen is wat er nu is overgebleven gewoon een bezuiniging omdat er in de frequentie en zoals het nu lijkt ook het ingezette materieel niets verandert. De spitsritten voor Noorderpoort op Groningen Airport Eelde kan ik ook nog niet terugvinden, maar volgens de website van Noorderpoort vindt die verhuizing begin 2025 plaats.
OV-Bureau Groningen-Drenthe schreef:Groningen – Eelde
De sneldienst naar Eelde start inderdaad vanaf het moment dat de opleiding van Noorderpoort start op de Airport. Combineren met lijn 6 is voor de kortere termijn nog niet mogelijk, maar wordt voor de langere termijn wel al aan gedacht.
-
-
Chauffeurs zoeken soms wat op en dan krijg je interessante dingen die dus mogelijk zijn. Alleen ik vind er niks verwarrend aan zoals wel in het artikel staat
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Een deel van die teksten komt van de train vervangende bussen en dus niet qbuzz
-
Groeneveld heeft weer wat te mekkeren over de bussen hoor...
Er staan nog veel meer leuke bestemmingen tussen, maar die staan niet openbaar in de boordcomputer.
Er staan nog veel meer leuke bestemmingen tussen, maar die staan niet openbaar in de boordcomputer.
-
Wat is de reden dat er telkens zo vaak waterstofbussen uitvallen? Op lijn 9 vallen er vandaag ook weer 2 achter elkaar uit.
-
Ik zie in OVinfo zelfs 3 achtereenvolgende ritten De Punt > Groningen die uitgevallen zijn, maar ook nog een rit met +24 later op de avond. Bijzonder
-
Een nieuws-item op de Groningse TV over Chinese bussen.
https://www.oogtv.nl/2024/11/kan-beijin ... se-bussen/
https://www.oogtv.nl/2024/11/kan-beijin ... se-bussen/
-
Chinese spionage software, wat een politiek gejank, echt niet te filmen... Want alleen China is daar toe in staat.
Eerst lopen drammen dat alles elektrisch en schoon moet. Europa kan niet leveren en dan mekkeren dat er in China besteld wordt.
Eerst lopen drammen dat alles elektrisch en schoon moet. Europa kan niet leveren en dan mekkeren dat er in China besteld wordt.
-
Voor het gemak wordt ook even vergeten dat de Ebusco 2.2 ook in China in elkaar gezet is...
-
Zojuist een Volvo 8900 Qliner op de A28 Richting Groningen? Waren die voor GD of gaan ze door naar Fryslan?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Die komen in GD te rijden net als de MAN's, om enkele Mercedessen en Setra's vrij te spelen die naar Friesland gaan.
Updates:
Updates:
-
Ik ben gisteren voor het eerst in tijden met de bus van Gn met lijn 5 -> Harkkstede naar mijn ouders in Middelbert gereisd.
Na Meerstad P+R moet de bus eerst met een zigzagbocht de Meerstadlaan op, om 100m verderop weer met een zigzag de Driebondsweg op te moeten. Dat kostte bijna 2 minuten aan wachttijd. Idioot dat ze niet vanaf de Driebondsweg een busbaan rechtdoor naar Meerstad P+R hebben laten liggen (hier lag vroeger de Driebondsweg, maar die is opgebroken).
Alle haltes in Middelbert werden niet omgeroepen. Dit is een verbetering t.o.v. een situatie die járen heeft voorgeduurd, namelijk dat bij de halte Middelberterweg 18 "Middelberterweg 32" werd omgeroepen.
Nou nog weer de oude haltenamen terug - de haltes met Middelberterweg <huisnummer> zijn aan deze weg niet zo handig, husnummer 21 ligt tegenover nummer 45, terwijl 21 bijna een kilometer van de halte Middelberterweg 18 ligt. Mijn ouders geven trainingen in de Middelberterweg 13a, en merken dat hun klanten vaak bij Middelberterweg 18 uitstappen. De suggestie aan Qbuzz om de halte weer "Kerk" te noemen werd geriposteerd met "We noemen haltes niet naar bedrijven".
Na Meerstad P+R moet de bus eerst met een zigzagbocht de Meerstadlaan op, om 100m verderop weer met een zigzag de Driebondsweg op te moeten. Dat kostte bijna 2 minuten aan wachttijd. Idioot dat ze niet vanaf de Driebondsweg een busbaan rechtdoor naar Meerstad P+R hebben laten liggen (hier lag vroeger de Driebondsweg, maar die is opgebroken).
Alle haltes in Middelbert werden niet omgeroepen. Dit is een verbetering t.o.v. een situatie die járen heeft voorgeduurd, namelijk dat bij de halte Middelberterweg 18 "Middelberterweg 32" werd omgeroepen.
Nou nog weer de oude haltenamen terug - de haltes met Middelberterweg <huisnummer> zijn aan deze weg niet zo handig, husnummer 21 ligt tegenover nummer 45, terwijl 21 bijna een kilometer van de halte Middelberterweg 18 ligt. Mijn ouders geven trainingen in de Middelberterweg 13a, en merken dat hun klanten vaak bij Middelberterweg 18 uitstappen. De suggestie aan Qbuzz om de halte weer "Kerk" te noemen werd geriposteerd met "We noemen haltes niet naar bedrijven".
-
Een kerk is ook een geografisch herkenningspunt. Vreemde redenering van QBuzz.
-
De stop van de Q-liners bij Julianaplein sneuvelt wel omdat de halte te krap is. Ik ben benieuwd hoe de scholieren zich gaan verplaatsen vanaf die halte naar hun onderwijsinstelling. Makkelijkste optie is uitstappen bij v. K. Verschuurbrug en dan in de 5 of 110. Maar kan lijn 5 dat extra aanbod aan reizigers wel aan? Was vroeger een drama op de stadslijnen die via Laan Corpus den Hoorn reden en door De Wijert. Terugsteken vanaf Hoofdstation is natuurlijk ook altijd nog een optie.
-
Vanmiddag een gelede diesel op lijn 314 richting Drachten zien gaan op de A7. Zitten ze zo krap met de Qliners?
- Lijn 45
- Contacteer:
Nog niet alle Zweden zijn in dienst verschenen, terwijl de laatste wagens die naar Fryslân gaan nog aangepast moeten worden.
-
Dan wordt het halen van de rijtijden wel lastig.ZipperZapper schreef: ↑do 12 dec 2024, 21:33 Vanmiddag een gelede diesel op lijn 314 richting Drachten zien gaan op de A7. Zitten ze zo krap met de Qliners?
80 ipv 100 op een Q-liner dat is volgens mij ok net conform de eisen van de opdrachtgever!
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Je moet toch iets he als er niet voldoende materiaal is. Of heb jij een geschikte oplossing hiervoor?
Updates:
Updates:
-
@Milco Je moet idd iets, echter Qbuzz schuift materieel door naar andere concessies waardoor ze in GD niet genoeg overhouden.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Materieel is er genoeg, er zijn immers Volvo's en MAN's uit Zweden gekomen voor de Qliners in GD. Alleen zijn nog niet al deze bussen klaar om in dienst te gaan.
Updates:
Updates:
-
Ook wordt er soms wel gekozen voor ander mat waneer er een verwachte drukte is en het dus een betere keuze is om met bussen te rijden met sta capaciteit
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Vanaf 20 januari rijdt lijn 209 in de ochtend en middag enkele ritten tussen Eelde Airport en het Hoofdstation. De snelritten rijden door Eelde-Paterswolde heen.