'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbesteed'
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Ik neem aan dat Doeksen haar tarieven wel zal gaan aanpassen. En anders kun je altijd nog aanmonsteren bij een zeilschip (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Ik hoef niet meer zonodig naar de Waddeneilanden als ik het gevoel krijg dat ik daar "legaal beroofd" wordt. Nu je voor een auto met twee personen meer dan €200 retour kwijt bent zal dat vrees ik voor velen gelden.
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Merk op dat zo'n kaartje bij EVT ook meer dan 150 euro kost. Precieze tarieven zijn lastig te geven omdat ze per afvaart verschillen.
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Wat moet je met een auto op zo'n eiland?
Het is een spectrum.
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Ook met de fiets ben je al zo'n €80 kwijt, maar dan komen er de treinkosten (incl voor de fiets) naar Harlingen nog bij en als je niet om de hoek woont ben je dan dus bijna evenveel kwijt. Je praat over bedragen waarvoor je ook met twee personen met RyanAir naar Spanje vliegt.
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
oh ja, ik ga meestal als voetganger naar de overzijde. Dan vallen de prijzen wel mee - al ben ik nog nooit op Terschelling geweest en Vlieland is ook al heel lang geleden. Texel, Ameland en Schiermonnikoog waren m.i. niet erg duur. Ameland was 20 euro als ik me niet vergis. Toch een weekendje weg. Vliegen vanuit Hilversum naar Ameland heb ik ook wel eens gedaan, voor 180 euro. Leuk om mee te maken, maar om zo eens even te doen is het wel wat prijzig ja.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
De meeste mensen gaan als voetganger naar de overkant en huren daar een fiets, dat is veruit het goedkoopste en je kunt je toch goed verplaatsen over de wadden. (En wandelen kan natuurlijk ook perfect op die eilanden.)
Ik vind het wel jammer dat de zaak op deze manier afgelopen is, niet zozeer omdat ik (als toerist) ontevreden ben over de veerdienst van Doeksen, maar wel omdat er nu geen juridische duidelijkheid ontstaat. Wie weet speelt deze discussie over 15 jaar weer...
Ik vind het wel jammer dat de zaak op deze manier afgelopen is, niet zozeer omdat ik (als toerist) ontevreden ben over de veerdienst van Doeksen, maar wel omdat er nu geen juridische duidelijkheid ontstaat. Wie weet speelt deze discussie over 15 jaar weer...
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
Mja, het wonen op een eiland heeft zijn voor en zijn nadelen. Ik werkte ook niet om de hoek, dus ik was ook zo'n € 120,-- per maand aan brandstof kwijt. Terwijl ik daarvoor ook wel naar Spanje kan vliegen. Maar het is het een of het ander hé. ;)Frans F schreef:Ook met de fiets ben je al zo'n €80 kwijt, maar dan komen er de treinkosten (incl voor de fiets) naar Harlingen nog bij en als je niet om de hoek woont ben je dan dus bijna evenveel kwijt. Je praat over bedragen waarvoor je ook met twee personen met RyanAir naar Spanje vliegt.
🍉
Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee
@hainje
Jij moet die €120 om op je werk te komen zelf betalen. De eilanders betalen voor de boot echter vrijwel niets omdat ze hun kosten laten betalen door de toeristen.
Jij moet die €120 om op je werk te komen zelf betalen. De eilanders betalen voor de boot echter vrijwel niets omdat ze hun kosten laten betalen door de toeristen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten