Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoeveel dubbeldekkers zijn er eigenlijk in Nederland bij openbaar vervoer bedrijven. Heb er een paar bij Arriva in Groningen gezien.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Aan het scherm boven in de bus te zien de nieuwe layout van Arriva-ZOF inderdaad, dus zou zomaar kunnen.Nicketick schreef:Kwam deze video tegen op Facebook: https://www.facebook.com/dumpertrejects ... 921479038/.
Los van dat het een beetje sneu is om dit te filmen, viel mij op dat dit een Citaro LE is met nagenoeg hetzelfde interieur als die van Qbuzz maar dan met een ander design informatiescherm en een gele OV-Chipkaartlezer. Is dit dan de 3368 die bij Arriva rijdt of zijn er meer concessies/vervoerders waar dit soort bussen rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee, ZOF en de NwZF en HOV gronignen wordt alles door elkaar gebruikt. Dit is volgens mij een test citaro met arriva's nieuwe gorba software.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Welgeteld 0. Dubbeldeksbussen zijn voornamelijk in het Engelse OV populair, want daar hebben ze een afkeer van gelede bussen. :Ygroningen schreef:Hoeveel dubbeldekkers zijn er eigenlijk in Nederland bij openbaar vervoer bedrijven. Heb er een paar bij Arriva in Groningen gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zelfs touringcarbedrijven zie ik er niet veel mee...
Heb er nog wel regelmatig ingezeten toen Veolia nog dubbeldekkers van een of ander bedrijf liet rijden op lijn 122 in mijn dorp, maar dat was het ook wel in Brabant volgens mij.
Heb er nog wel regelmatig ingezeten toen Veolia nog dubbeldekkers van een of ander bedrijf liet rijden op lijn 122 in mijn dorp, maar dat was het ook wel in Brabant volgens mij.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar.......groningen heeft er een paar bij Arriva in Groningen gezien. Nu raak ik het spoor even kwijt. (A)ArrivaBas schreef:Welgeteld 0. Dubbeldeksbussen zijn voornamelijk in het Engelse OV populair, want daar hebben ze een afkeer van gelede bussen. :Ygroningen schreef:Hoeveel dubbeldekkers zijn er eigenlijk in Nederland bij openbaar vervoer bedrijven. Heb er een paar bij Arriva in Groningen gezien.
Herstelde quote met dank aan Aking.
Laatst gewijzigd door isadora op za 18 feb 2017, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Je kwoot is kapot (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Arriva United Kingdom heeft 174 Volvo B5LH hybride dubbeldekkers besteld. 123 in London en 51 in het Merseyside gebied, dus zeg maar Liverpool.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Van Gerwen heeft ze ook bij de versterking gebruikt vanuit Gemert/Beek en Donk. Geen idee of dat nu nog zo is.Chrysa schreef:Zelfs touringcarbedrijven zie ik er niet veel mee...
Heb er nog wel regelmatig ingezeten toen Veolia nog dubbeldekkers van een of ander bedrijf liet rijden op lijn 122 in mijn dorp, maar dat was het ook wel in Brabant volgens mij.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik geloof, dat ik het nu snap. :pos:groningen schreef:Arriva United Kingdom heeft 174 Volvo B5LH hybride dubbeldekkers besteld. 123 in London en 51 in het Merseyside gebied, dus zeg maar Liverpool.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Schitterende link, maar.......dan mis ik toch weer de link met die paar die jij in Groningen hebt gezien.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
zou goed kunnen, lijkt op drachten transferium. deurtje chauffeurscabine gaat open met een knop ipv de standaard hendel aan de binnenkant van de deur..ZipperZapper schreef:Aan het scherm boven in de bus te zien de nieuwe layout van Arriva-ZOF inderdaad, dus zou zomaar kunnen.Nicketick schreef:Kwam deze video tegen op Facebook: https://www.facebook.com/dumpertrejects ... 921479038/.
Los van dat het een beetje sneu is om dit te filmen, viel mij op dat dit een Citaro LE is met nagenoeg hetzelfde interieur als die van Qbuzz maar dan met een ander design informatiescherm en een gele OV-Chipkaartlezer. Is dit dan de 3368 die bij Arriva rijdt of zijn er meer concessies/vervoerders waar dit soort bussen rijden?
maar ja, dat moet je wel weten :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
groningen schreef:Hoeveel dubbeldekkers zijn er eigenlijk in Nederland bij openbaar vervoer bedrijven. Heb er een paar bij Arriva in Groningen gezien.
Simone FM :D
http://www.simone.nl/evenementen/ontourshows.html
hej*
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
dat is geen ov.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik ben een paar keer in Dublin geweest en daar rijden ze de stadsdienst met dubbeldekkers. Ikzelf vind het enorm onhandig. Beneden nauwelijks zit plaatsen. Smalle trap naar boven. Boven geen staplaatsen. Dus zoveel capaciteit hebben ze dus niet.
Tevens maar 1 in- en uitstapdeur. Dus alles moet door de voordeur. Eerst de uitstappende reizigers dan pas instappen. De halteringstijd vond ik in vergelijking met Nederland dan ook lang. Er zijn in Dublin een aantal wagens met een uitstapdeur tegenover de trap maar dat zijn er niet zoveel. Zou zelf voorkeur geven aan gelede wagens ten opzichte van dubbeldekkers. Denk dat in het in Groot-Brittannië en Ierland meer uit traditie en gewoonte is want in Ierland helemaal (of bijna geen) gelede wagens gezien
Tevens maar 1 in- en uitstapdeur. Dus alles moet door de voordeur. Eerst de uitstappende reizigers dan pas instappen. De halteringstijd vond ik in vergelijking met Nederland dan ook lang. Er zijn in Dublin een aantal wagens met een uitstapdeur tegenover de trap maar dat zijn er niet zoveel. Zou zelf voorkeur geven aan gelede wagens ten opzichte van dubbeldekkers. Denk dat in het in Groot-Brittannië en Ierland meer uit traditie en gewoonte is want in Ierland helemaal (of bijna geen) gelede wagens gezien
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er zijn geen dubbeldekkers bij Arriva, maar wel bij Arriva Touring. Het aantal weet ik niet, maar kan best zijn dat dit de enige is!
http://www.arrivatouring.nl/touringcar- ... beldekker/
http://www.arrivatouring.nl/touringcar- ... beldekker/
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat het er niet zo veel zijn geeft al wel aan dat het een geweldig idee is...
59 zitplaatsen in een Qliner, hoeveel in zo'n dubbeldekker?
En dan dat gelul over milieu, het grootste punt is dat het gewoon een extra bus en chauffeur scheelt en dus flappen.
Voor het geld van die dubbeldekkers heb je ook een paar extra Integro's en kan je vaker een bus naar Emmen/Groningen sturen, trek je misschien nog meer reizigers mee.
Die 25 meter bus zou en moest ook zo nodig rijden omdat het beter was voor alles en iedereen, dat hebben we geweten.
59 zitplaatsen in een Qliner, hoeveel in zo'n dubbeldekker?
En dan dat gelul over milieu, het grootste punt is dat het gewoon een extra bus en chauffeur scheelt en dus flappen.
Voor het geld van die dubbeldekkers heb je ook een paar extra Integro's en kan je vaker een bus naar Emmen/Groningen sturen, trek je misschien nog meer reizigers mee.
Die 25 meter bus zou en moest ook zo nodig rijden omdat het beter was voor alles en iedereen, dat hebben we geweten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lachen is dit. Ik heb dus gezocht op dubbeldekkers van Arriva op internet. Nu open ik net de Telegraaf website en wat krijg ik te zien. Of ik een bus bij Arriva Touring wil huren.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zou persoonlijk eerder voor hogere frequenties (8-10x/uur i.p.v. 6x/uur gaan om meer reizigers aan te trekken. Lijkt me voor de aantrekkelijkheid ook veel beter.JeroenSpock schreef:Dat het er niet zo veel zijn geeft al wel aan dat het een geweldig idee is...
59 zitplaatsen in een Qliner, hoeveel in zo'n dubbeldekker?
En dan dat gelul over milieu, het grootste punt is dat het gewoon een extra bus en chauffeur scheelt en dus flappen.
Voor het geld van die dubbeldekkers heb je ook een paar extra Integro's en kan je vaker een bus naar Emmen/Groningen sturen, trek je misschien nog meer reizigers mee.
Die 25 meter bus zou en moest ook zo nodig rijden omdat het beter was voor alles en iedereen, dat hebben we geweten.
We hebben nu twee nieuwe proefprojecten in de concessie. 2 elektrische en 2 waterstofbussen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb nog geen elektrische bus op de Airportlink zien rijden, ook niet als versterking op andere lijnen.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Eentje maar inderdaad, meer hebben ze niet. Alle andere bussen van Touring zijn daarom ook makkelijk inzetbaar in het OV.groningen schreef:Er zijn geen dubbeldekkers bij Arriva, maar wel bij Arriva Touring. Het aantal weet ik niet, maar kan best zijn dat dit de enige is!
http://www.arrivatouring.nl/touringcar- ... beldekker/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb de Ebusco ook nog nergens zien rijden eigenlijk.gebruiker77 schreef:Ik heb nog geen elektrische bus op de Airportlink zien rijden, ook niet als versterking op andere lijnen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ebusco zal alleen gaan rijden op lijn 100
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten