Wat heeft dat precies met mijn reactie te maken?Milco schreef:Die vlieger gaat niet bepaald op want de Ebusco rijdt op een groot aantal streeklijnen in Groningen en Drenthe...
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Omdat een groot deel van de streeklijnen met Ebusco's wordt gereden, is het daardoor best "logisch" dat alledrie de incidenten met een Ebusco gebeurden. Als de bewuste lijnen met Volvo 8900's zouden rijden, dan was het driemaal dat bustype dat in de aandacht kwam. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
En dat is nummer 4, een chauffeur op lijn 7 heeft waarschijnlijk de verkeerde afslag genomen op de omleiding en is bij het keren op de Zernikelaan vast komen te zitten. Dit keer voor de verandering een Citea: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/218128/H ... -te-zitten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Want met de diesel bussen ging nooit wat mis? Ik kan mij nog wel een aantal incidenten herinneren met de diesel bussen. Zolang er mensen werken in het OV gaat er wel eens wat mis.bys1 schreef:Niet voor niets waren het alledrie Ebusco's deze week.
Gewoon opsodemieteren met die elektrische troep en lekker blijven dieselen *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
En wederom een elektrische bus :Y
Dat vraag ik mij dus af, want die Volvo's waren misschien niet elektrisch geweest. Het gaat er vooral om dat het alleen maar elektrische bussen zijn die overal vast komen te zitten, vanwege het gewicht
Feit is dat de elektrische bussen veel zwaarder zijn door alle accu's en dat is waarschijnlijk de reden dat ze steeds vast komen te zitten in de berm. Al kan ik me ook wel herinneren dat er een paar jaar terug bij Metslawier (vijf minuten noordelijk van mijn huis) een stofzuigercitea op lijn 63 vast kwam te zitten in de modder. Maar dat was dan vooral omdat de achterkant (waar de motor dus zit) wegzakte in een stuk grond dat toen behoorlijk drassig was.
Er zijn anders nog behoorlijk veel Citaro's hoor. Nieuwe streekcitaro's (normaal/geleed), oudere 33xx Citaro's en dan heb je nog de Qlink Citaro's/Capacity's, Qliners en de oude Euro V Citaro's waarvan er nog aardig wat rondrijden.Milco schreef:Omdat een groot deel van de streeklijnen met Ebusco's wordt gereden, is het daardoor best "logisch" dat alledrie de incidenten met een Ebusco gebeurden. Als de bewuste lijnen met Volvo 8900's zouden rijden, dan was het driemaal dat bustype dat in de aandacht kwam. ;)
Dat vraag ik mij dus af, want die Volvo's waren misschien niet elektrisch geweest. Het gaat er vooral om dat het alleen maar elektrische bussen zijn die overal vast komen te zitten, vanwege het gewicht
Uiteraard. Maar de Citaro's kwamen niet zo vaak vast te zitten, die vlogen gewoon in brand als ze er geen zin meer in hadden *O*Post schreef:Want met de diesel bussen ging nooit wat mis? Ik kan mij nog wel een aantal incidenten herinneren met de diesel bussen. Zolang er mensen werken in het OV gaat er wel eens wat mis.
Feit is dat de elektrische bussen veel zwaarder zijn door alle accu's en dat is waarschijnlijk de reden dat ze steeds vast komen te zitten in de berm. Al kan ik me ook wel herinneren dat er een paar jaar terug bij Metslawier (vijf minuten noordelijk van mijn huis) een stofzuigercitea op lijn 63 vast kwam te zitten in de modder. Maar dat was dan vooral omdat de achterkant (waar de motor dus zit) wegzakte in een stuk grond dat toen behoorlijk drassig was.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zoals we nu zien kan het ook met Citea's gebeuren dus. Als de berm maar zacht genoeg is. De betreffende berm op de Zernikelaan is nog niet zo heel oud, weg is nog maar een paar maanden geleden gereconstrueerd daar.Milco schreef:Omdat een groot deel van de streeklijnen met Ebusco's wordt gereden, is het daardoor best "logisch" dat alledrie de incidenten met een Ebusco gebeurden. Als de bewuste lijnen met Volvo 8900's zouden rijden, dan was het driemaal dat bustype dat in de aandacht kwam. ;)
Blijft inderdaad wel zaak dat de batterijpakketten op het dak niet mee zullen helpen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zoals gezegd. Die Citea's zijn ook elektrisch en minstens zo zwaar :Y
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Maar ik vraag mij vooral af waarom je met een bus de berm in zou willen. Of het nu een diesel of elektrische is. Maar misschien dat het aan mij ligt. (A)bys1 schreef:Uiteraard. Maar de Citaro's kwamen niet zo vaak vast te zitten, die vlogen gewoon in brand als ze er geen zin meer in hadden *O*Post schreef:Want met de diesel bussen ging nooit wat mis? Ik kan mij nog wel een aantal incidenten herinneren met de diesel bussen. Zolang er mensen werken in het OV gaat er wel eens wat mis.
Feit is dat de elektrische bussen veel zwaarder zijn door alle accu's en dat is waarschijnlijk de reden dat ze steeds vast komen te zitten in de berm. Al kan ik me ook wel herinneren dat er een paar jaar terug bij Metslawier (vijf minuten noordelijk van mijn huis) een stofzuigercitea op lijn 63 vast kwam te zitten in de modder. Maar dat was dan vooral omdat de achterkant (waar de motor dus zit) wegzakte in een stuk grond dat toen behoorlijk drassig was.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Nou, blijkbaar dus om uit te wijken voor een vrachtwagen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Of om te keren dus... overigens kan bij dat soort gevallen een dieselbus net zo muurvast komen te zitten. Zeker nu het op momenten erg nat is geweest de afgelopen tijd, waardoor de bermen erg drassig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 12:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zo'n VDL heeft ook wel een waardeloos grote draaicirkel in vergelijking met een Mercedes-Benz Citaro geleed.
Dat zal ongetwijfeld ook hebben meegespeeld.
Dat zal ongetwijfeld ook hebben meegespeeld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Klopt , ik schreef dan ook 'bij die afrit' tussen 2 komma's. maar misschien was het duidelijker als de 2e komma weggelaten was.. :)Michael schreef:Hoezo het 2e schadegeval bij die afrit? Is allemaal op verschillende plaatsen gebeurd (..)
Durashift schreef:(..) Jup.. en dus is dat 2e schadegeval van deze week, bij die afrit, mogelijk wel een gebrek aan remmend vermogen?(..)
Dat bleek al uit de teksten in de artikelen op RTV Noord, volgens mij.Chrysa schreef:Gelukkig kunnen ze bij Qbuzz wel wat nadenken voordat ze hun bek opentrekken: (..)
Dat is altijd een goed idee om het stuur recht te houden en laten uitrollen als de wielen in de berm komen.Nicketick schreef:Ik denk dat de chauffeur die de afrit af is geschoten een juiste keuze heeft gemaakt om de bus uit te laten rollen met de sloot voor lief nemend,
Het zwaartepunt ligt anders (hoger neem ik aan) dan reguliere dieselbussen.
Maar, door dat zwaartepunt.. als de neus van die Ebusco wél de greppel ingedoken was.. had het gewicht van de accu's icm met de versnelling/vertraging misschien wel tot een koprol geleid?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Wat een gezeik over die elektrische bussen, ja uiteraard hebben ze kuren en dat er nu 4 incidenten zijn in een week is puur toeval. Er zijn afgelopen jaren wel gewoon 3 bussen afgefikt van Qbuzz, waarbij gewoon doden hadden kunnen vallen, en daar is echter een stuk minder ophef over. Ik vind dat je de electro bussen gewoon eens een kans moet geven, misschien is het over een jaar of 1-2 al een stuk anders met eventuele software updates, want we zijn er nog lang niet, maar al wel een heel eind op pad! :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Sinds wanneer hebben kuren en software updates invloed op het gewicht van de bus?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Dat kan wel invloed hebben op de bediening ervan. Overigens is dat gewicht vooral een kwestie van wennen, de chauffeurs zullen nog even moeten wennen aan een andere rijstijl die nodig is. Dat zal naar verloop van tijd wel beter gaan, anders liggen er straks in heel het land elke dag bussen in de berm. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Moet je de vrachtwagens dan maar gewoon knuffelen? :N
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Tuurlijk niet, maar wel je rijstijl aanpassen. Het is ook geen raketwetenschap, als het overal op aarde wel goed gaat moet het de Groningers ook wel lukken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Elektrisch rijden is inderdaad een vak apart, er zijn een paar chauffeurs in Groningen die hier ontzettend goed in zijn en dat merk je ook in het comfort als reiziger. Sommige chauffeurs rijden nog steeds alsof het een dieselbus is en remmen laat en hard, dat is toch vaak erg matig.
Goed elektrisch rijden is alleen maar winnen voor iedereen, betere range en hoger passagierscomfort.
Goed elektrisch rijden is alleen maar winnen voor iedereen, betere range en hoger passagierscomfort.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Als de Ebusco wat soepeler zou reageren op het gaspedaal wordt het misschien nog comfortabel, moet zeggen dat de VDL dat echt een stuk beter doet.Nicketick schreef:Goed elektrisch rijden is alleen maar winnen voor iedereen, betere range en hoger passagierscomfort.
De eCitaro in Berlijn deed dat nog soepeler, maar die gebruikt bij gas los de motoren niet om af te remmen. Jammer dat VDL en Ebusco geen optie hebben om de regeneratie in te stellen.
Wel degelijk software dus wat de bus 'beter' kan maken.
Diesels waren beter te doseren vind ik, misschien dat je ze daarom makkelijker uit de berm kan trekken. Achteruit rijden met een VDL duurt eeuwen, en met de Ebusco lig je gelijk met je smoel op het stuur zo hard gaat dat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Vanuit de 304 met de 3660 die overigens niet in de wiki vermeld staat zag ik rond 14.00 een stuk of 10 citaro LE’s in oude kleurstelling over de A7 tussen Groningen en Drachten. Vermoedelijk Womy als bestemming.
Viel mij op dat er veel Integro’s in dienst zijn op onder andere de 300/304/314. En dus ook de 3660. Weet iemand hoeveel er nog in dienst zijn?
Viel mij op dat er veel Integro’s in dienst zijn op onder andere de 300/304/314. En dus ook de 3660. Weet iemand hoeveel er nog in dienst zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zijn die dan ook in de oude kleurstelling?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Nee alle Integro’s die ik vandaag zag waren in nieuwe Qliner kleurstelling.bys1 schreef:Zijn die dan ook in de oude kleurstelling?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Er zouden 6 Integro's in de nieuwe kleuren moeten zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Op de wiki staan inderdaad 6 nummers vermeld. 3660 kan daar dus aan toegevoegd worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Die gaan naar Utrecht voor U-link 41 (iig tijdelijk) begreep ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten