Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Ja die stond de rest lekker in de weg, chauffeurs van andere Stokbroden al in de stress..
Vanmorgen reed er een paarse Heuliez op lijn 5, ook daar gaat de ellende beginnen.

En de vering, ja die is idd ruk. En dat mag je ook wel zeggen van de Budgetco. Ik kwam bijna met dat ding van de grond in Den Ham met lijn 35, waar een Citaro er met diezelfde snelheid juist lekker overheen deint.
omaylie
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door omaylie »

Nu we het hier toch over hebben: welke 'stokbroden' worden blauw en welke worden paars? Iemand een idee?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

JeroenSpock schreef:Ja die stond de rest lekker in de weg, chauffeurs van andere Stokbroden al in de stress..
Vanmorgen reed er een paarse Heuliez op lijn 5, ook daar gaat de ellende beginnen.

En de vering, ja die is idd ruk. En dat mag je ook wel zeggen van de Budgetco. Ik kwam bijna met dat ding van de grond in Den Ham met lijn 35, waar een Citaro er met diezelfde snelheid juist lekker overheen deint.
Ik heb de aidsbusco alleen nog op lijn 171 gehad met tien minuten vertraging, heb niet heel veel van goede/slechte vering gemerkt daar. Maar we knalden met het stokbrood bijna door het asfalt heen bij Hereplein waar de tien jaar oude gelede Citaro's mooi omhoog veren.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door umbusko »

bys1 schreef: aidsbusco
Dat is toch nergens voor nodig? :X
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Ik neem aan dat je je eigen opmerking bedoelt? :N
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door teun »

Beetje jammer dit...
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

+1.

Verders kan je de vering van voertuigen ook niet zomaar vergelijken, lijkt mij. Is de technische uitvoering gelijk?
Zijn de gewichtspunten ongeveer gelijk?

Zal bij EV's toch anders zijn.. waardoor de afstelling 'straffer' is. Daarbovenop.. ff stroompedaal los voor de drempel..is weer een klein beetje regeneratie, toch? :wink:
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Het zal mij als reiziger worst wezen wat het voor bus is en hoe dat ding technisch in elkaar zit, toch? Ik wil gewoon een enigszins comfortabele bus. Als je dan bij Hereplein een halve meter naar beneden knalt en de bus over de straatstenen in beijum zo op en neer trilt dat ik er bijna misselijk van word is er toch iets goed mis...
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Maar om dan een porte-manteau te maken met een dodelijk virus is absoluut ongepast, toont aan dat je je aanstelt en toont dat je iets te makkelijk vloekt met dodelijke ziektes.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Michael »

Fatsoenlijk taalgebruik is blijkbaar sowieso erg moeilijk voor bys1. Wat behoorlijk irritant is.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Krijgen een weer dezelfde discussie als met de Corona-BYD's? Enkel jullie opmerkingen zijn aanstellerij. Het corona-grapje was niet van mij, maar ik kan er wel om lachen. Elders op het internet worden tal van dezelfde grappen gemaakt.
Wat dodelijkheid betreft: er zijn talloze familieleden van mij overleden door dodelijke ziektes. Maar moet ik dan meteen lichtgeraakt gaan doen als iemand een grap zou maken over zoiets? Nee, ik lach mee. Een goede vriendin van mij kon zelf grappen maken over haar vader die zelfmoord had gepleegd. Niks mis mee. Voor mij ligt de harde grens bij het doelbewust kwetsen van individuele personen en zolang dat niet aan de orde is zie ik geen reden om je zo over iets op te winden.

Echt, wat kunnen jullie een ophef maken om één woord. Zowel bij mij als bij anderen. Laat mensen gewoon eens een grapje maken of alternatieve woorden gebruiken.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door The best »

Even los van of het grappig is (aidsbusco trouwens niet), kwetsend is of wat dan ook, het maakt sowieso je argument een heel stuk zwakker. Op het moment dat ik een stuk zie staan waarin dat soort taalgebruik voorkomt, dan neem ik het toch net wat minder serieus.

Daarnaast kun je ook wel verwachten dat je er reacties over krijgt, daar moet je ook niet zo moeilijk over doen.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

bys1 schreef:(..) Een goede vriendin van mij kon zelf grappen maken over haar vader die zelfmoord had gepleegd. Niks mis mee. (..)
Zolang dat tussen jou en die vriendin gebeurt, niet nee, wat mij betreft.
bys1 schreef: (..)
Voor mij ligt de harde grens bij het doelbewust kwetsen van individuele personen en zolang dat niet aan de orde is zie ik geen reden om je zo over iets op te winden.
(..).
Dat weet je dus niet, op een openbaar forum. Met dergelijk taalgebruik kan jij onbedoeld een lezer daarvan wél raken/kwetsen. Het is, in mijn ogen, een beetje 'popie jopie' doen waar dat helemaal niet nodig is.

Ja, je kan de nieuw gekozen type bussen helemaal niks vinden.. maar daarvoor hoef je toch geen namen te verzinnen die kant nog wal raken?
Kijk, een koosnaam als 'stokbrood' voor de Heuliez kan ik nog begrijpen.. maar niet hoe jij, kennelijk, je afk(w)eer van een type OV bus benoemd.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door ovVeluwe »

Was bys1 niet verbannen om dit soort redenen? Iets met gedrag verbeteren zit er blijkbaar niet in want dit is totaal geen ABN. Zie al 3 topics waar het fout gaat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Durashift schreef: Dat weet je dus niet, op een openbaar forum. Met dergelijk taalgebruik kan jij onbedoeld een lezer daarvan wél raken/kwetsen.
Daar heb ik begrip voor en als dat het geval is, sorry daarvoor.
Merk wel op dat er een verschil zit tussen doelbewust en onbedoeld kwetsen. Ik heb absoluut niet de intentie om dat te doen.
Ik vind het vooral jammer dat dit topic naar aanleiding van één woord dat ik niet eens zelf bedacht heb weer helemaal ontspoort.
MarkHul schreef:Was bys1 niet verbannen om dit soort redenen?
Nee.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door ovVeluwe »

"Gebruiker bys1 is vanaf heden verbannen wegens het herhaaldelijk overtreden van de gedragsregels."
26 september 2019 in het Ban-topic :N
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:
bys1 schreef: aidsbusco
Dat is toch nergens voor nodig? :X
bys1 schreef:Ik neem aan dat je je eigen opmerking bedoelt? :N
Jammer dat ik dit nog toe moet lichten, maar mijn reactie heeft zoveel losgemaakt dat ik me er toch toe genoodzaakt voel.

Fijn dat je anderen niet (doelbewust) wilt kwetsen. Het is echter algemeen bekend dat schelden met ziektes mensen wel vaak kwetst, dus is het wel zo netjes om dat (in het openbaar) niet te doen. Ben ik gekwetst? Nee. Vind ik het een smakeloos woord? Ja. Stuur ik aan op een ban? Zeker niet. Maar wel op normaal taalgebruik. En met zo'n woord stel je je ook niet constructief op voor enige discussie, die je per slot van rekening op een forum nog wel eens kunt verwachten.
Ik ben blij dat de sfeer hier op het forum gemoedelijk is en dat er ruimte is voor grapjes, woordspelingen etcetera. Maar vloeken/schelden hoort daar mijns inziens niet bij, en gezien de reacties ben ik niet de enige die dat vindt. Een lange bus uit Frankrijk "Stokbrood" noemen, daar zie ik heus de lol wel van in. "Budgetco" een aantal berichten terug: om eerlijk te zijn zie ik nu pas dat daar de Ebusco mee bedoeld wordt. Mooi vind ik het niet, maar het is in ieder geval ook niet kwetsend, en het is tenminste in dat opzicht nog relevant dat er een soort "goedkoop is duurkoop" in verscholen ligt. Dat laatste is natuurlijk wel subjectief.
De benaming die jij gebruikt voegt niets toe en is niet relevant, behalve dat je er je ongenoegen mee kenbaar maakt. -o- Dat mag natuurlijk, en gelukkig hebben we daar hele mooie smilies voor, zoals vóór deze zin, die me een stuk geschikter lijken dan ziektes.

Of je het woord zelf hebt bedacht weet ik niet, maar je bent de eerste die ik het hier zie gebruiken. Wie het heeft bedacht is in dezen ook helemaal niet relevant. Er hoefde ook niets te ontsporen als je niet de aanval had gekozen als reactie. Je had ook gewoon toe kunnen geven dat het inderdaad niet zo netjes was, zand erover en klaar.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Die reactie kwam deels doordat we net een vergelijkbare discussie in het Veluwe-topic achter de rug hadden en ik dacht "beginnen we hier nu ook al weer". De opmerking in het Veluwe-topic kon ik wel om lachen, maar ook daarvoor gold dat die mensen zou kunnen kwetsen. Toch kies ik er dan altijd voor om de opmerking gewoon te laten staan en er verder niet te veel aandacht aan te besteden. Ik vind het jammer dat er dan toch vaak weer op gereageerd wordt, wat m.i. alleen maar tot onnodige discussies leidt ongeacht wat de plaatser van de opmerking in kwestie daarna zegt.

Ik heb in elk geval begrip voor je reactie en zal er in het vervolg beter op letten. Zoals gezegd heb ik nooit de intentie om doelbewust forumleden te kwetsen (hoewel ik van sommige leden zelf wel regelmatig een sneer krijg). Ik hoop dat we deze discussie nu af kunnen sluiten. Wellicht wil het beheer de hele bende even opruimen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door umbusko »

Er is nu inderdaad wel genoeg over gezegd lijkt me. :pos: Wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid: mijn reactie was niet als een sneer naar jou bedoeld, maar puur inhoudelijk.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Zo had ik het uiteraard niet opgevat.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

omaylie schreef:Nu we het hier toch over hebben: welke 'stokbroden' worden blauw en welke worden paars? Iemand een idee?
Dat valt eigenlijk niet te zeggen aangezien paarse bussen ook al omgestickerd zijn naar blauw vanwege het ontbreken van de laadvoorzieningen in Annen. Inmiddels rijden ze die kant dus wel op, dus wellicht worden straks wat blauwe bussen (weer) paars.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Er is in ieder geval weer eentje klaar, zie hier:

https://www.youtube.com/watch?v=YbLJMj7017s
En er staan nog veel meer op het terrein...
Gammel laadpaaltje ook waar ze die pantograaf tegen aan drukken :X
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Welke Qlink-laadpalen zijn inmiddels eigenlijk al klaar en wanneer zijn de andere palen klaar?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ruisscherbrug en Annen moeten volgens mij nog, op Ruisscherbrug zag ik al wel een transformator staan.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Terugkomend op de vering van elektrische bussen, deze is altijd een stuk minder dan bij dieselbussen vanwege het grote gewicht van accu's op het dak.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten