Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

In de 7446 werd die temperatuur gisteren achter in niet warmer dan 10 graden ofzo...
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robertgvu »

De volgende 3500-en zijn op 3 februari 2021 geëxporteerd naar Griekenland (blijkbaar dus Athene!): 3500, 3518 t/m 3521.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

ArrivaBas schreef: di 01 feb 2022, 06:43Ik heb naast die 6215 ook de 6192 geïdentificeerd als ex-Qbuzz. Bij de KTEL aldaar rijdt ook een aantal LE's uit GD.
Geen twitter, fakebook of instagram hier. Foto's zijn niet te zien zonder in te loggen
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Ik heb ook geen Instagram, maar kan de foto wel zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De ex-Qbuzz wagens rijden in deze huisstijl, maar bovenal nog wel in een betere staat van onderhoud (eigen foto uit oktober 2016):
AfbeeldingSolaris Urbino Syntagmaplein by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

Chrysa schreef: wo 02 feb 2022, 08:28Ik heb ook geen Instagram, maar kan de foto wel zien.
Hmm, ik nu ineens ook ja.. maar klik op de volgende foto en alles is weer weg.
Maar goed, beetje saaie kleuren op een mooie bus.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Wegens de harde windvlagen zijn meerdere (zo niet alle) dubbeldekkers niet uitgereden. Daardoor zit ik nu in een Citaro op lijn 300 naar Groningen.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

Door de vele regenval staat het tunneltje bij P+R Haren vol met water: https://twitter.com/WIS_Jeroen1/status/ ... 9885351938
Lastig, want het tunneltje is enige pad van en naar de halte richting Annen. Qbuzz adviseert op Twitter om richting P+R Haren een rit te nemen die keert in Haren.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

We kregen in de bussen een bericht dat lijn 5 richting Annen even via P+R moet rijden om deze reden
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kevster »

Ik heb vandaag een bus van Qbuzz in de stad gezien met de vervoersondersteuner met als bestemming 'POD Remiseweg'. Die had ik dan nog weer nooit gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Logisch dat je die nooit zag: 'tis een Utrechtse bestemming. (En in Utrecht zag ik 'm ook voor het eerst vandaag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

Ik gebruik hem toch regelmatig, maar ik kom weinig in Groningen met MAT ritten.
Zit niet zo veel bijzonders meer in qua bestemmingen die ook toegankelijk zijn voor chauffeurs.
Centraal Station :D
POD
POLITIE
Even opladen
Niet instappen
Qbuzz Groningen/Drenthe

Wat er bijvoorbeeld niet meer in zit:
NAAR HUIS (ja die was geniaal :mrgreen: )
BRING IT ON
1234567890

En wat er nooit in heeft gezeten maar wel leuk zou zijn voor bepaalde bussen:
TE KOOP
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

"Naar huis" als bestemming heb ik in Utrecht wel eens langs zien komen voor personeelsfeestjes. Wel een goeie voor als iemand met pensioen gaat.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

Was meen ik ook bedoeld voor Utrecht, maar zit dan in GD ook in de boordcomputer.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/202 ... d-zernike/

"Hoogwaardig busvervoer is vooralsnog de beste methode om de Zernike Campus in Groningen te ontsluiten (...)
In het onderzoek trekt Movares de conclusie dat het het beste is om door te gaan met de stapsgewijze doorontwikkeling van de huidige busverbindingen (...)"
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

In het artikel van die link zie ik een heleboel woorden maar ik lees eigenlijk niets behalve dat de huidige verbinding soms gewoon ruk is.
Een trein naar Zernike? Echt he ze blijven maar komen met domme onhaalbare plannen.
Ik zou gewoon gelijk voor een metro gaan, wat is het probleem? Ringnetwerk onder de Stad, stations bij CS, Grote Markt, Zernike, Westerhaven, Vinkhuizen, Lewenborg, Beijum, De Weijert, Station Noord, alle P+R's, en we zijn klaar.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Huidig Qlink fors uitbouwen, en de ring compleet maken. Kardinge - Zernike kent nog steeds geen directe snelwelverbinding.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

JeroenSpock schreef: ma 28 mar 2022, 22:48 In het artikel van die link zie ik een heleboel woorden maar ik lees eigenlijk niets behalve dat de huidige verbinding soms gewoon ruk is.
Het hele onderzoek kan je op de site van de gemeenteraad vinden: https://gemeenteraad.groningen.nl/Docum ... i-2022.pdf
CamilleKreemers schreef: ma 28 mar 2022, 22:52 Huidig Qlink fors uitbouwen, en de ring compleet maken. Kardinge - Zernike kent nog steeds geen directe snelwelverbinding.
Lijn 66 rijdt in de spits een halfuursdienst Kardinge - Zernike die net mooi aansluit op de collegetijden als ik het goed zie: https://www.qbuzz.nl/gd/lijn/QBUZZ/g066/1
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Klopt het dat die 66 alleen 's ochtends rijdt?
Qua route maakt die 66 wel een markante slinger langs Kardinge. Je zou bijna zeggen, dat een voetgangersbrug vanaf de Tjardaweg naar Zernike sneller is voor de reizigers vanuit de omgeving Leens naar Zernike?
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

Ja alleen in de ochtend, die slinger is vermoedelijk om Kardinge-Zernike aan te kunnen bieden. Drie van de vijf ritten zijn dan ook alleen Kardinge-Zernike. Eerder is deze relatie ook al een tijdje aangeboden via de 107 op de verbinding Stadskanaal - Zernike. Deze reed volgens mij wel in de middagspits.

De verbinding Kardinge <> Groningen Europapark is ook al een tijdje geschrapt in verband met lage reizigersaantallen door de pandemie. Ben benieuwd of deze lijn op termijn ook weer terug gaat keren. Al zou deze verbinding wel weer fors beter worden via UMCG Noord als ze daar eens klaar zijn...
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Ik kan me voorstellen dat er weinig reizigers 's ochtends de bus nemen op een verbinding, die 's middags niet meer de retourroute rijdt?
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Volgens mij is dat helemaal niet ongebruikelijk, zolang als er in de middag maar een acceptabel alternatief is.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kevster »

Iets anders... ik zie al twee dagen op de noordelijke tak van lijn 7 bussen rijden met Eelde als bestemming. Zullen ze gekoppeld staan een een zondagrit??? :mrgreen:
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

Voor koningsdag(en nacht) heeft Qbuzz weer flink wat extra bussen en lijnen ingepland. Ze verwachten weer een keer veel reizigers te mogen vervoeren na 2 jaar van relatieve stilte.
https://www.qbuzz.nl/gd/actueel/laatste ... koningsdag

Daarnaast gaan ze 9 mei weer terug naar normaal in Groningen omdat het tijdelijke Julianaplein klaar. Dus doorkoppelingen over het hoofdstation worden weer hersteld, gaan er in de hele concessie iets meer (late) bussen rijden en de directe Qliner 309 wordt vernummerd in de 319. Daarnaast komen de 10 extra waterstofbussen in dienst in Drenthe (bussen 7221-7230 rijden nu al wel mee op de waterstofomlopen in Groningen als proef).
https://www.qbuzz.nl/gd/actueel/laatste ... 9-mei-2022
Grt. Stefan
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Wie heeft een bijltje klaar. Lees hier dat de provinciale staten van Groningen en Drenthe miljoenen gaat bezuinigen om het tekort als gevolg van corona op te vangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten