Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Dat zijn ook de dagen met Gdansk-vluchten. Moeten de ritten wel aansluiten op de vlucht en ook gepromoot worden door de vluchtmaatschappijen, die Eelde aandoen.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Maurice Hooikammer »

Vandaag is de eerste nieuwe C2 LE op dienst verschenen. Nu zit ie op lijn 35.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

3332 idd :) 3336 staat ook op de Peizerweg, veel chauffeurs die er heen liepen en toen hoorden dat hij nog niet mag rijden haha :D

Eén van de nieuwe gelede C2's stond bij Ruischerwaard stil vanmiddag, zou op 140 naar Delfzijl maar dat feestje ging niet door vanwege 'kinderziektes'. Zal wel...
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Niet een chauffeur die nog niet gehoord had van de "buggy-knop" bij de achterste deur? Heb al meerdere verhalen gehoord over dat als iemand achterin die knop indrukt dat de chauffeur de deur dan weer met een andere knop moet sluiten (en dat daar geen instructies over waren).
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Zou kunnen, die bussen rijden al een paar weken natuurlijk.
Goed dat Qbuzz die optie heeft aangevinkt trouwens.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De nieuwtjes worden direct verdeeld door het gebied: de 3332 is momenteel op weg naar het bruisende Barnflair.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Niemand weet eigenlijk van wie het busstation in Groningen nou eigenlijk is. Na een flinke regenbui staat perron X namelijk helemaal vol met water, dit heb ik in juni voor het eerst gemeld bij Stadsbeheer, die mij toen doorverwezen naar de NS. De NS had destijds gezegd het op te pakken. Gisteren stond het perron weer blank, dus weer bij de NS aangeklopt. Deze zeiden vervolgens dat dit de verantwoordelijkheid is van ProRail. ProRail verwees mij echter weer door naar de gemeente, en de gemeente mij weer naar NS Stations, NS Stations weer terug naar de gemeente. Toen ik vervolgens de gemeente toch maar belde werd mijn melding toch geregistreerd voor stadsbeheer, de vrouw aan de telefoon kon er net als mij gelukkig wel om lachen.

Vanmiddag was het nogal chaos op de 163, er stond ineens een grote groep mensen die mee wouden op het Hoofdstation. Andere chauffeurs hebben nog geholpen alle passagiers aan boord te krijgen, maar toen kon er ook echt niemand meer bij. Deur 3 was gewoon gebarricadeerd met bagage ook. Verbaast mij toch nog elke keer wat ze in een bus weten te krijgen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Wat betaal je nou?
Voor zo'n jaarabonnement Kastje-Muur v.v. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Nicketick schreef:Vanmiddag was het nogal chaos op de 163, er stond ineens een grote groep mensen die mee wouden op het Hoofdstation. Andere chauffeurs hebben nog geholpen alle passagiers aan boord te krijgen, maar toen kon er ook echt niemand meer bij. Deur 3 was gewoon gebarricadeerd met bagage ook. Verbaast mij toch nog elke keer wat ze in een bus weten te krijgen.
De 3400 is nog apart naar Lauwersoog gestuurd voor een groep van +- 100 studenten. Ding zat tot het dashboard aan toe vol
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Hoor je zulke grote groepen niet van tevoren aan te melden bij Qbuzz?
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Groepen vanaf 15 man moet je volgens mij al aanmelden. Alleen krijg je dan ook een factuur. Deze studenten reizen waarschijnlijk voor een groot deel gratis.

Al kan je geloof ik wel begrijpen dat een groep van 100 man niet zo gemakkelijk wordt toegevoegd bij de bus. Gelukkig hadden ze dan extra vervoer bij de hand.

Overigens: gisteren wachtte Airportlink keurig op de Gdansk vlucht.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Die 3400 was ook een extra rit, gereserveerd door die groep.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

gebruiker77 schreef:Overigens: gisteren wachtte Airportlink keurig op de Gdansk vlucht.
Om deze reden zei ik dat je deze nieuwe dienst even de tijd moest gunnen. Chauffeurs horen vanzelf van collega's dat een bepaalde vlucht op een bepaald tijdstip aankomt. Zodra dat bekend is, wachten ze echt wel een paar minuten om collega's van een minder volle bus te voorzien.

Alle opstartproblemen zullen wel ontdekt worden en opgelost worden. In dit geval zal het een paar minuten wachten zijn in Eelde als de vlucht er al is.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Nicketick schreef:Niemand weet eigenlijk van wie het busstation in Groningen nou eigenlijk is. Na een flinke regenbui staat perron X namelijk helemaal vol met water, dit heb ik in juni voor het eerst gemeld bij Stadsbeheer, die mij toen doorverwezen naar de NS. De NS had destijds gezegd het op te pakken. Gisteren stond het perron weer blank, dus weer bij de NS aangeklopt. Deze zeiden vervolgens dat dit de verantwoordelijkheid is van ProRail. ProRail verwees mij echter weer door naar de gemeente, en de gemeente mij weer naar NS Stations, NS Stations weer terug naar de gemeente. Toen ik vervolgens de gemeente toch maar belde werd mijn melding toch geregistreerd voor stadsbeheer, de vrouw aan de telefoon kon er net als mij gelukkig wel om lachen.
Om maar even te zeggen: het BUSstation (dat wil zeggen het asfalt waarop de bussen rijden) is echt van de gemeente.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Wat mij eigenlijk de laatste tijd is opgevallen dat er volgens mij best veel structureel versterkt wordt, ik zie 's ochtends eigenlijk altijd versterking rijden op de dezelfde plekken en lijnen. (Bijvoorbeeld 9 naar De Wijert)
Heeft Qbuzz ineens een groot capaciteitsprobleem of is er zo'n grote groei?
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Versterking wordt gepland op ervaringen/verwachtingen. Dat zal dus met name op "school"bundels zijn, omdat daar de ervaring is dat de eerste maanden heel druk is.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Veel versterking op lijn 15 naar Zernike ook door standaard streekbussen. Sommige filmen wel Zernike Campus in plaats van Extra Bus, waardoor ik eerst dacht dat er wat problemen met de Capacity bussen waren, maar die rijden ook gewoon.

Lijn 17 heeft iets als Zernike Campus via De Hoogte?? Die wijk ligt bij de Korrewegwijk in de buurt, en daar komt lijn 17 niet.

Overigens niet alleen versterking rondom Groningen-stad, ook bijv Beilen - Emmen na de herfstvakantie. Wellicht heeft Qbuzz straks extra bussen door de instroom van geledes en elektrische stadsbussen, of gaat er ook een deel weg. Ik vraag me af hoe dat in december gaat, aangezien op de drukste momenten ook meer gereden gaat worden op lijn 50 en lijn 61.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

gebruiker77 schreef:Veel versterking op lijn 15 naar Zernike ook door standaard streekbussen. Sommige filmen wel Zernike Campus in plaats van Extra Bus, waardoor ik eerst dacht dat er wat problemen met de Capacity bussen waren, maar die rijden ook gewoon.

Lijn 17 heeft iets als Zernike Campus via De Hoogte?? Die wijk ligt bij de Korrewegwijk in de buurt, en daar komt lijn 17 niet.

.
Dan doen ze iets niet helemaal goed, lijn11 zit namelijk nooit voller dan 70% en zie hem regelmatig rijden dat ik denk, nuttige aanvullig op de CO2 uitstoot in de Ebbingestraat, want verder gebeurd er niet zo heel veel in die bus.
hej*
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Zover ik weet zit het drukste deel van lijn 11 ook niet tussen Grote Markt en Station Noord, maar tussen Station Noord en Zernike. Daar zit de bus regelmatig afgeladen tot sardientjes in een blik.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik reis dagelijks elke ochtend van Hoofdstation naar Campus met lijn 11, op Zuiderdiep, Grote Markt, Pijpstraat en Station Noord stappen de grootste groepen in. Vaak rijdt de 171 voor mijn rit aan die de grootste druk op Pijpstraat en Noord wegneemt, maar de bus is zeker al meer dan zitvol na de Grote Markt. Ook als ik de 11 neem op de terugweg moet ik regelmatig staan eigenlijk.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

Oh nou ik woon in de omgeving van de Ebbingestraat en ik heb regelmatig zicht op de bus en niet alleen in de spits! dank U
hej*
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

CamilleKreemers schreef:Zover ik weet zit het drukste deel van lijn 11 ook niet tussen Grote Markt en Station Noord, maar tussen Station Noord en Zernike. Daar zit de bus regelmatig afgeladen tot sardientjes in een blik.
Ik moet op wisselende tijden in winkelcentrum Selwerd zijn en zie dan ook 'de drukke' bussen en het afgeladen vol valt heel vaak mee. Ik wil anders wel een tijdje filmpjes op youtube gaan posten met hoe geweldig vol de bus nu toch wel niet is.
hej*
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

geert4OV schreef:...nuttige aanvullig op de CO2 uitstoot in de Ebbingestraat...
Even offtopic hoor :)
Maak je om de co² maar niet te druk, dat spul is er altijd geweest en zal altijd blijven. Een groter probleem is de (ultra) fijnstof dat de bussen daar naar buiten spugen.
Zie in je onderschrift ook iets over plastic recycling staan. Waarom het probleem aanpakken? Laten we in het vervolg hennep plastic gebruiken, is binnen een paar maanden afgebroken door moeder natuur.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Volgens mij is lijn 11 één van de drukste stadslijnen en je moet het gemiddelde van zo'n lijn zien. Meestal zit er meer dan voldoende in om de andere ritten te reguleren. Het gaat tenslotte om de totale aanbod en beleving van de reiziger. Lijn 7 kun je dan veel meer over zeggen... Daar zit echt niemand in!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Aking »

JeroenSpock schreef:Even offtopic hoor :)
Laten we in het vervolg hennep plastic gebruiken, is binnen een paar maanden afgebroken door moeder natuur.
Maar... HENNEP TREKT KRIEMENELEN AAN!!!1!11EEN

HALF AMSTERDAM IS ER AL DOOR DOODGESCHOTEN!1!EEN1!!1!

HENNEP IS MOORD! :x


(sorry (A) )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten