Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

JeroenSpock schreef:Tijdje terug op een avond nog een gelede op lijn 9. En sommige chauffeurs maar roepen dat je met een gele niet door Selwerd kan komen.
Die zaten vast nog met de rotonde Ranonkelstraat in hun kop, maar die was met een gelede rechtsom ipv linksom wel te doen. Maar die halte is er al een hele tijd geleden verplaatst en het lusje is uit de route, dus Selwerd is geen enkel probleem meer voor bussen van 18 meter.
hetwagenparkje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 01:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door hetwagenparkje »

bartjemestrom schreef:De Arriva stalling in Assen ligt inderdaad 2 deuren verder de zijstraat in bij Qbuzz. Dus aan de Wenckebachstraat
Thanks! Weer niet goed gekeken dus.
Nicketick
Berichten: 712
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Vanochtend heeft er ook een rit van lijn 65 vastgezeten in de modder, gelukkig bood een wel erg muzikale buschauffeur hulp door de passagiers over te nemen. Moest wel lachen om de laatste alinea van het artikel.
JeroenSpock
Berichten: 524
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Haha mooi typfoutje van mij.. Ja met een rode zou het wel kunnen ;)

Vanmiddag een nieuwe LE op lijn 2. 3327 ofzo, weet het niet meer, lekker belangrijk ook.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

De 3353 zal op 2/9 gisteravond

Verder overdag de 3097 op lijn 15 gezien
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

De klok bij de trap naar boven geeft nog steeds zomertijd aan. Duurt altijd een tijdje voordat het bijgesteld wordt.
JeroenSpock
Berichten: 524
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

ov'tje schreef:Verder overdag de 3097 op lijn 15 gezien
Die zat vast in het gras bij Mensingeweer gisteren
https://112-hogeland.nl/bus-vast-modder-burdy-redt-dag/
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Dat was in de ochtend. Mijn spot op de 15 was om half vier in de middag geloof ik.

De 3097 is makkelijk te herkennen omdat deze nogal een neutraal uiterlijk heeft en er maar eentje van is :P
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:De klok bij de trap naar boven geeft nog steeds zomertijd aan. Duurt altijd een tijdje voordat het bijgesteld wordt.
Hangt daar een klok?
Basislijn
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Hangt daar een klok?
Boven de trap richting Achterweg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Wubbo »

groningen schreef:De klok bij de trap naar boven geeft nog steeds zomertijd aan.
Ik vind het knap dat er mensen zijn die direct begrijpen over welke klok dit gaat.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:
Hangt daar een klok?
Boven de trap richting Achterweg.
Oh die, ik dacht dat je die bij jou thuis bedoelde...
Laatst gewijzigd door Lijn65 op zo 13 nov 2016, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Basislijn
Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Groens »

CX1000 schreef: Station Meppel krijgt waarschijnlijk de oorspronkelijke kleuren terug. Een schilder heeft een proefvlak aangebracht zodat gekeken kan worden of de kleuren wel in de omgeving passen. Binnenkort wordt besloten of het hele station van de oude geel-bruine kleuren voorzien gaat worden.
(quote van een paar maanden geleden)
Zojuist was het voor het eerst dat de verfbeurt mij ook vanuit de trein is opgevallen. Het lijkt erop dat ze klaar zijn met het schilderen, het resultaat mag er wezen.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ZipperZapper »

Zojuist stond één van de nieuwe gelede bussen op 11 met een storing bij halte Zernikeplein. Bus was vol maar kwam niet weg.

Een collega van lijn 15 was uitgestapt om te helpen, maar niet zo tactisch, want hij stond in de andere richting waardoor de hele weg geblokkeerd was :| Binnen no-time stonden er een stuk of 6-7 bussen te wachten en een enkeling te toeteren...
Nicketick
Berichten: 712
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ging om de 3455 en volgens de chauffeur had iemand aan de noodkraan van deur 2 gezeten waarna deze volledig in storing schoot. Drie chauffeurs hebben van alles geprobeerd, zelfs nog stroom van de hele bus af gehaald met de hoofdschakelaar aan de buitenkant.
Afbeelding
Afbeelding
Bus is uiteindelijk met deuren wel dicht weggereden naar de halte Nijenborgh waar meer ruimte was om de bus te parkeren. Rode storingslamp op dashboard zag ik nog wel branden.

Overigens ook reactie gekregen op de inzet van geleden op lijn 2 richting Eelde: dit is niet structureel helaas.
JeroenSpock
Berichten: 524
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Er zijn wat 'probleempjes' met de rolstoelknop. Volgens mij doet hij precies wat hij moet doen, namelijk die derde deur open houden tot je op het dashboard de rolstoelfunctie uitschakelt. Veel chauffeurs die dat niet weten, het is ook weer iets nieuws.
Kan ook wat anders geweest zijn hoor, want ik hoorde via kort verkeer al wat over die knop. kan best over deze bus geweest zijn.

3402 had een auto geramd op de Zonnelaan, tussen viaduct ringweg en bussluis Zernike. Of eigenlijk ramde de auto de bus, die zou even rechtsaf slaan maar daar reed een grote Benz. BOEM. Leaseauto, die man had hem net 2 dagen..
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Die studenten hebben toch alle tijd. Gelukkig gebeurde het niet op de Stationsweg.
Nicketick
Berichten: 712
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Zoals ik het begreep van die betreffende chauffeur was het juist deur 2 die kapot was van deze bus. Hij sloot nog wel, maar gewoon rijden was niet mogelijk zoals ik het begreep. Over die knop heb ik ook al wel chauffeurs gehoord inderdaad.
Nicketick
Berichten: 712
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Het design van in ieder geval het €2,-- kaartje heeft een upgrade gekregen. Het bedrag staat nu in een witte cirkel en de lettertypes zijn veranderd. Ziet er een stuk frisser uit!
JeroenSpock
Berichten: 524
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

En achterop staat niet meet dat ze geldig zijn in ZOF, daar ging het vooral om.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door EHH »

Nicketick schreef:Het design van in ieder geval het €2,-- kaartje heeft een upgrade gekregen. Het bedrag staat nu in een witte cirkel en de lettertypes zijn veranderd. Ziet er een stuk frisser uit!
Geldt voor alle kaartjes, dus ook die van €5, €6, €8 en €10.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Maandag reed de 3452 even na 15 uur als lijn 650 van Groningen naar Assen. meestal is dat een enkele bus.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

ik kan je vertellen dat 15:03 rit 650 in principe altijd met geleed rijdt.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Nicketick schreef: Overigens ook reactie gekregen op de inzet van geleden op lijn 2 richting Eelde: dit is niet structureel helaas.
Wat jammer. De route is misschien toch te moeilijk. Het is natuurlijk ook een beetje raar om het traject Hoofdstation - Selwerd anders met gelede bussen te rijden. Dan had je Eelde beter aan Vinkhuizen kunnen koppelen, of aan de ritten van de toekomstige lijn 1 die wel blijven doorrijden naar Hoofdstation.

Qbuzz blijft overigens flink inzetten op versterking naar Zernike. Ik zie erg vaak extra bussen rijden. Het lijkt meer dan vorig jaar te zijn. P+R Reitdiep komt verder al op 23 december, maar valt niet in de zone Groningen-stad als ik het las via Twitter.
Nicketick
Berichten: 712
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik kan mij ook niet herinneren dat er inderdaad vorig jaar zoveel versterkt werd richting Zernike. Zal in ieder geval voor 1 februari wel weer flink afnemen in verband met de gunstige regels rond stoppen voor 1 februari in het hoger onderwijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten