Pagina 90 van 195

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 16:21
door CamilleKreemers
Wat niet geleverd kan worden, kan altijd geregeld worden toch? Het lijkt me dat uiteindelijk de energieleverancier het moet regelen, omdat we die kans toch opgaan. Binnen 10 jaar moet alles in het OV elektrisch rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 19:29
door Daniel
Grappig dat de stickers uit Utrecht er nog deels op zitten (op de ramen) :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 22:43
door Globetrotter
JeroenSpock schreef:Ja die smalle 18.2 (?) platen, voor ook.
Bus kwam uit Bremen. Het is wel zeker dat er twee van deze bussen gaan komen voor Groningen, en 10 voor Utrecht.
Komt specifiek dit model naar Utrecht voor lijn 1 of is er alleen maar proefgereden in Utrecht om het idee elektrische bus te ervaren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 23:05
door CamilleKreemers
Er zijn voor utrecht zoals ik las op OVPro 10 elektrische bussen aangeschaft voor lijn 1. Dat lijkt me dan geen proefrijden meer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 22 okt 2016, 01:08
door Globetrotter
CamilleKreemers schreef:Er zijn voor utrecht zoals ik las op OVPro 10 elektrische bussen aangeschaft voor lijn 1. Dat lijkt me dan geen proefrijden meer.
Nee, dat snap ik. Maar ik bedoel of het al bekend is of het type bus op de foto ook daadwerkelijk in Utrecht gaat rijden of dat het een ander type elektrische bus wordt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 22 okt 2016, 19:59
door JeroenSpock
Dit is model Ebusco 2.0 als ik me niet vergis, en er is inmiddels een 2.1. Dat is die met het MAN neusje (1 op 1 kopie?), ik hoop dat we die krijgen natuurlijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 15:18
door hetwagenparkje
Weet iemand misschien of Arriva nog plekken in Groningen/Drenthe heeft waar momenteel materieel opgeslagen wordt? Ik was een tijdje terug in Meppel (terrein was afgesloten) en Assen en vond daar eigenlijk niets van bussen meer terug. Er moeten nog wel een aantal bussen zijn die men nu niet gebruikt, maar die lijken "verstopt."

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 16:04
door ov'tje
Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 18:10
door groningen
De nieuwe serie bussen met nummer 3300 en hoger wordt werkelijk op haast alle lijnen gebruikt. Nu weer op 5 richting P + R Haren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 18:25
door Jorn
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Arriva Touring heeft een heleboel bussen aan de Bornholmstraat staan, ook Scania Omnilinks etc.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 21:35
door busfanNL
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Oosterwolde gaat gebruikt worden voor de concessie ZOWAD.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 22:53
door Lijn65
groningen schreef:De nieuwe serie bussen met nummer 3300 en hoger wordt werkelijk op haast alle lijnen gebruikt. Nu weer op 5 richting P + R Haren.
Dat is de bedoeling ook, de LE'tjes zijn niet voor een specifieke lijn bedoeld

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 10:57
door JeroenSpock
Ze zitten inderdaad overal. Ik heb gisteren voor het eerst met zo'n ding gereden, en wat mij betreft gaan ze alle LE's vervangen :D Er valt weinig te verbeteren.
Wel wat minpuntjes hoor. Oa de versnellingsbak, bij 35 km/u al in de 6e versnelling. Had liever gezien dat ze bij een km of 60 pas naar de 6 zouden schakelen, zoals de Integro's doen en zoals een streekbus altijd zou moeten doen. En de stempel zit in de weg als je de cabinedeur opent, komt dan tegen de boordcomputer aan. Geen volledige airco is ook jammer, wat kost zoiets nou extra?
Verder, man man man wat een bus. Xenon verlichting is zo veel beter dan de oude halogeen projectoren, de borstels op de voorwielen houden echt de linker spiegel schoon bij regen, cruise control, deurbediening nu ook bij de linker hand, geveerde stoel.
Verbruik is ook erg laag. Cruise control op 40 en hij slurpt een litertje of 13-14 per 100 km. De gelede C2's pakken daar zomaar 20 liter.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 11:21
door CamilleKreemers
hoeveel versnellingen zijn er in een bus aanwezig dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 11:40
door hetwagenparkje
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Het is inderdaad een kort lijst geworden, om concreet te zijn: van de 6257, 8024, 8038, 8055 en 8057 heb ik staan dat deze laatstelijk niet meer reden. Die paar bussen kun je dus vrij eenvoudig verstoppen. Verder viel het me op dat de 6225, 6228, 6248, 6261, 6293 en 6296 plus de ingedeukte 8215 spoorloos verdwenen zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 11:43
door hetwagenparkje
busfanNL schreef:
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Oosterwolde gaat gebruikt worden voor de concessie ZOWAD.
Zelf kwam ik nog een melding tegen over Assen als opslag voor de 7168, maar heb tevergeefs gezocht eerder dit jaar. Mijn verwachting was dat dit in de hoek van Qbuzz/Drenthe Tours aldaar zou zitten, maar helaas niets kunnen ontdekken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 12:22
door bartjemestrom
De Arriva stalling in Assen ligt inderdaad 2 deuren verder de zijstraat in bij Qbuzz. Dus aan de Wenckebachstraat

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 13:06
door JeroenSpock
CamilleKreemers schreef:hoeveel versnellingen zijn er in een bus aanwezig dan?
6

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 21:55
door nv_busfreak
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Ik zag er 2 maanden terug nog gele Scania's binnen staan (Meppel) ...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 25 okt 2016, 22:30
door ov'tje
Jorn schreef:
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Arriva Touring heeft een heleboel bussen aan de Bornholmstraat staan, ook Scania Omnilinks etc.
Mja, die worden zo nu en dan nog ingezet voor treinvervangend vervoer, evenementenvervoer, etc.
busfanNL schreef:
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Oosterwolde gaat gebruikt worden voor de concessie ZOWAD.
Had niet anders verwacht, maar bij mijn weten heeft er in het verleden wel overtollig materieel gestaan
nv_busfreak schreef:
ov'tje schreef:Meppel wordt door Arriva al heel lang niet meer gebruikt voor de opslag van materieel. Ook andere erkende opslaglocaties zoals Groningen Sontweg of Drachten zijn er niet meer. Ik weet de status van Oosterwolde niet. Die stalling is ook gebruikt voor de opslag van materieel.

Bij mijn weten heeft Arriva echter niet heel erg veel overtollig materieel meer. Er is veel geëxporteerd in de afgelopen jaren of doorgeschoven naar andere concessies.
Ik zag er 2 maanden terug nog gele Scania's binnen staan (Meppel) ...
Gele Scania's, dat kan alleen maar EBS zijn. Lijkt mij werk aan de systemen van Pro Data.

Daarnaast zou in Meppel mogelijk nog een deel van de ongevalstrein van Dalfsen moeten zijn. Twee delen van de trein zijn al op transport naar Polen gegaan voor een eventuele reparatie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 15:25
door busfanNL
Ik las in het topic van Limburg een bericht van volgens mij Etienne dat er een foto rond gaat van een ex EBS Scania in Limburg.
Edit: de link naar de bussen. viewtopic.php?f=36&t=9306&p=461428#p461105
Deze?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 27 okt 2016, 19:11
door groningen
Of die lijn 100 nu een groot succes is?! Zag vanmiddag bus 3067 (niet absoluut zeker qua nummer) als lijn 100 rijden bij de UMCG.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 27 okt 2016, 19:23
door CamilleKreemers
ik denk dat je beter kan kijken op HS naar bezetting. Dat lijkt me maatgevender voor het succes dan bij het UMCG.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 27 okt 2016, 19:37
door groningen
Snap niet dat men voor een buslijn die weinig vol zit zo'n mooi nummer geven met een zeer lage frequentie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 27 okt 2016, 19:52
door gebruiker77
Deze buslijn is er ook om lijn 2 te ontlasten, met name voor de vlucht uit Polen, en in minder mate Londen en nog iets minder Kopenhagen. Laatste vlucht veel zakenreizigers, die schat ik niet met een lijnbus reizen, laat staan met een bus die weinig frequent rijdt.

Edit: daarnaast denk ik dat men ook nog niet allemaal op de hoogte is van het bestaan. Eelde Airport krijgt vermoedelijk een investering van enkele tientallen miljoenen. Misschien groeit het dan wel.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe men denkt de Polen reizigers te krijgen in lijn 100 als de winterdienst komt. De vlucht komt om 7.50 aan (meestal eerder), terwijl de rit geland staat om 8.15. Dan zouden alle reizigers in lijn 2 komen die rond dat tijdstip al propvol is en nu al fors vertraagd is.

Wat betreft nummer: ik had 102 logischer gevonden. Lijn 2 naar Eelde en Airport en 102 de snelbus naar GAE. Vanaf december zou 109 dan logisch zijn.