Pagina 33 van 195

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 22:56
door nielsie600
Plaatje van de nieuwe reservebus:

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 00:15
door TheRoy-t
groningen schreef:De 3512 als lijn 5 naar Annen bij het UMCG in Groningen.
Ja, dat was een paar berichten eerder ook al gezegd. Tegenwoordig is dat toch ook helemaal niet meer zo bijzonder? Qbuzz zet wel vaker materieel in op lijnen waar het niet voor bedoeld is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 08:35
door isadora
gebruiker77 schreef:Lijn 5 gaf ook een beetje vreemde cijfers weer in de lijntekst 33352345.23523324.2343 ofzoiets :mrgreen: (in een bus richting Europapark en eentje richting Haren)
Op de schaal van Richter. (A)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 09:44
door marco1975
gebruiker77 schreef:Lijn 5 gaf ook een beetje vreemde cijfers weer in de lijntekst 33352345.23523324.2343 ofzoiets :mrgreen: (in een bus richting Europapark en eentje richting Haren)
dan is de ivu box blijven hangen want als de bus word opgestart komt het namelijk altijd kort tevoorschijn

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 15:37
door Kevster
Dat is volgens mij het serie of type nummer van de lijnfilm

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 22:40
door dennistd
JeroenSpock schreef:Niet gewoon een lampje stuk? Die vervangen ze wel vaker op station/buffer als de bus pas laat naar binnen gaat.
Hebben de Citaro's geen tweede serie dimlichten? Bij de Amba's kun je die handmatig inschakelen, bij de Citea's gaat het zelfs vanzelf als er een lamp in de eerste serie defect is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 23:18
door Michael
De Ambassadors en Citea's zijn volgens mij vrijwel de enige bussen die een tweede serie dimlichten heeft.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 27 jan 2015, 23:48
door JeroenSpock
Kevster schreef:Dat is volgens mij het serie of type nummer van de lijnfilm
Nee, die is ook een stuk korter. Lijkt wel wat op een IP adres, en begint met iets van 143. nogwat of zo?

Citaro's hebben maar 2 keer dimlicht, ook genoeg. Valt me wel op dat de C2 vaker met kapotte dimlichten rond rijdt dan de oude series. Zitten ook andere lampjes in vanwege de reflector, waar de oude met een projector werkt. Maar in de Integro zit ook een reflector, en die lampjes zijn bijna nooit stuk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 28 jan 2015, 11:41
door marvinkok
dennistd schreef:
JeroenSpock schreef:Niet gewoon een lampje stuk? Die vervangen ze wel vaker op station/buffer als de bus pas laat naar binnen gaat.
Hebben de Citaro's geen tweede serie dimlichten? Bij de Amba's kun je die handmatig inschakelen, bij de Citea's gaat het zelfs vanzelf als er een lamp in de eerste serie defect is.
Hebben Citaro's niet nee. En dat automatisch is erg leuk als de draad gebroken is maar af en toe nog wel contact maakt, dan verspringt ie telkens van eerste naar 2e serie, alsof je telkens aan het seinen bent..

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 28 jan 2015, 13:35
door Somoht
Gaat er niet op lijken dat de andere vervoerders zonder gevecht akkoord gaan met nog een verlenging van het contract met Qbuzz: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/busbedr ... -concessie

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 28 jan 2015, 16:16
door gebruiker77
Ik vind de argumenten die Arthur Kamminga bovendien gaf heel plausibel:
- als vervoerders van tevoren hadden geweten dat de concessie langer zou duren, dan had men een ander bedrag bij de aanbesteding kunnen bieden
- bij de toenmalige aanbesteding kwamen er nieuwe bussen voor die prijs, terwijl men nu doorrijdt met dezelfde prijs.

Van mij mag Qbuzz best blijven, maar als je regels opstelt, dan moet je je daar toch wel aan houden.
In de PS Drenthe sprak men over meer tijd die nodig was om de nieuwe aanbesteding goed te regelen. Dat vind ik flauwekul, dan kan men beter zeggen dat ze gewoon te laat zijn begonnen met het hele proces.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 29 jan 2015, 10:59
door Pim-AllianceB95
Maar men rijdt niet door voor dezelfde prijs, dat was juist een reden om te verlengen, er hoefden dan de eerstkomende jaren geen bezuinigingen te worden doorgevoerd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 29 jan 2015, 11:08
door gebruiker77
Ja, daar heb je gelijk in (misschien had dat nog minder gekund). Ik snap de andere vervoerders wel, al betwijfel ik of het een groot verschil had gemaakt bij de keuze van de vervoerder bij de toenmalige aanbesteding als deze toen al voor langer zou worden vastgesteld? De reiziger moet gewoon voorop staan, en ik vind dat Qbuzz daar op zich goed in slaagt. Goede communicatie; zaterdag reed Qbuzz al wel met de sneeuw, en bij Arriva niet.

Kort stukje met Kamminga:
http://t.co/9qmWcQ08Sr

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 29 jan 2015, 12:09
door zone2000
Volgens de Drenste gedeputeerde Henk Brink is tot de verlenging besloten omdat het financiële voordelen oplevert en omdat er in de regio Assen-Groningen veel werkzaamheden aankomen, die vragen om een ervaren vervoerder.
wat een argument :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 29 jan 2015, 19:38
door Pim-AllianceB95
Als je de precieze werkzaamheden kent is dat zeker een argument.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 00:42
door TheRoy-t
Zeker, denk aan de ombouw van ring-zuid waarbij het de bedoeling is dat mensen het OV als alternatief gaan gebruiken, en de FlorijnAs en bijbehorende verbouwing van (bus)station Assen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 14:06
door Globetrotter

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 14:50
door SLToilet
Zeker mooi nieuws natuurlijk! Ik had ook ergens vernomen dat ze een vierde spoor neerleggen bij Europapark.

Maar ik blijf me intussen wel verbazen hoe dat zo in korte tijd weer opnieuw verbouwd gaat worden. Eerst was er die verbouwing met dat grote plein met daaronder de fietsenstalling en hadden ze in het midden een gelijkvloerse passage gemaakt waardoor het op één spoor na allemaal kopsporen werden, nu gaan ze die weer doorbreken met onder het station een tunnel. Maar wel een mooie tunnel, inclusief een voor fietsers, een verbinding aan de zuidzijde en meer ruimte aan de noordzijde :Y .

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 18:59
door CX1000
In de Meppeler Courant van vandaag stond dat de gemeente Meppel een eigen vervoersbedrijf wil gaan oprichten om lijn 1 te kunnen exploiteren vanaf 2016. Helaas zal de lijn daardoor wel met vrijwilligers gereden moeten worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 19:56
door Wubbo
Waarom zal dat dan moeten?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 20:00
door CX1000
De vrijwilligers? De gemeente heeft geen geld om betaalde medewerkers in te huren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 20:19
door Hainje
Ja of de gemeente betaalt het OV Bureau gewoon een slordige ton meer en de bus kan gewoon door Qbuzz gereden blijven worden. Dat zal de gemeente denk ik ook wel kwijt zijn als ze een busdienst in eigen beheer opzet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 20:22
door CX1000
De bus wordt nu door Connexxion gereden... Het ov-bureau wil de lijn niet meer beheren met eigen geld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 30 jan 2015, 20:47
door groningen
De 3509 reed vanmiddag over de Hoendiep (waarschijnlijk van Zernike) als lijn 54 met passagiers en mededeling "sorry geen dienst". Om even later vanaf het busstation van Groningen als de werkelijke lijn 54 naar Gieten te vertrekken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 31 jan 2015, 10:33
door JeroenSpock
Fototje van gisteren: De Qliner die ik mee had moeten nemen was in stront gereden door een collega, dus kreeg ik een gewoon busje mee maar ook die zou problemen hebben. Nummertje 3145
Afbeelding