Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

De Arriva 9201 is er klaar voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
foto's gemaakt door Hein Looijenga
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Die bussen hebben dus ook usb-laders. Vervoerders halen ook alles uit de kast, waar ik echt een voorstander van ben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Roeland schreef:Zulke dingen op zo'n plek doen meer denken aan een galgenveld dan aan oplaadpalen...
Je weet maar nooit....
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:Die bussen hebben dus ook usb-laders. Vervoerders halen ook alles uit de kast, waar ik echt een voorstander van ben.
Ja maar op de site van implementatie ZOWAD stond dat buurtbussen en volgens mij zelfs belbussen usb-laders krijgen. Dat is dan wel wat over de top. :') :roll:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:Die bussen hebben dus ook usb-laders. Vervoerders halen ook alles uit de kast, waar ik echt een voorstander van ben.
Ja maar op de site van implementatie ZOWAD stond dat buurtbussen en volgens mij zelfs belbussen usb-laders krijgen. Dat is dan wel wat over de top. :') :roll:
Over de top ja, maar... het is gewoon over de top ja. Arriva wilt blijkbaar alles uit de kast halen hiervoor. Als ze dat ook bij de huidige bussen gaan doen, is het echt zeker. Arriva wilt ook in Nederland dat ze van haar houden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Die bussen zijn verder gewoon hetzelfde als hier in Brabant volgens mij. Die gele stangen zijn wel lelijk... Hadden die ook niet blauw of rood gekunt?

USB-laders zijn leuk, maar als het is zoals in de Volansbussen hier dan heb je wel een erg lange kabel nodig om ze te gebruiken.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Bussen zijn dus van binnen eigenlijk hetzelfde als de Frysk Ferfier bussen, behalve dan de beter aangeduide mindervaliden zitplek
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Er zouden een heel troepje tijdelijk naar Provincie Utrecht gaan voor Syntus maar of dat doorgaat weet ik niet. Misschien Utrecht of GD? En anders gewoon export.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Dennenboom »

Staan er nog bekende gezichten op de zijkant van de bus?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Die gele stangen zijn wel lelijk... Hadden die ook niet blauw of rood gekunt?
Gele stangen is standaard bij Arriva. De Brabantse bussen hebben rode stangen omdat het een eis is van de provincie dacht ik. Alleen de ex Friese en Achterhoekse bussen die in Brabant rijden hebben nog gele stangen. Maar daar zullen wel afspraken over zijn gemaakt waarschijnlijk.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Milco »

Chrysa schreef:Die gele stangen zijn wel lelijk... Hadden die ook niet blauw of rood gekunt?
Als slechtziende vind ik die gele stangen juist lekker opvallend, zeker gezien de donkere stoelbekleding. Als de bus gaat rijden wil ik me wel vast kunnen houden om een plekje achterin te bemachtigen. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Chiel schreef:Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
Werd aan het begin van de concessie niet gezegd dat ze terug zouden naar Turkije? Kan me zoiets wel heugen.
Vraag me soms wel eens af of ze het onderhoud niet ook al een tijdje opgeschort hebben. Een deel van die bakken ziet er wat mij betreft echt niet goed uit.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

Chiel schreef:Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
De Man bussen zijn aan het eind van hun leasecontract door Qbuzz gekocht. En ze zijn per december verkocht aan een handelaar in Rotterdam. De GASbussen gaan naar de HTC als ik het goed begrepen heb.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

EHH schreef:
Chiel schreef:Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
De Man bussen zijn aan het eind van hun leasecontract door Qbuzz gekocht. En ze zijn per december verkocht aan een handelaar in Rotterdam. De GASbussen gaan naar de HTC als ik het goed begrepen heb.
Dank voor de info, maar wat is de HTC? (Zal wel aan mij liggen dat ik t niet weet :o )
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Ik weet het ook niet hoor. Welke handelaar zijn ze aan verkocht?
Nicketick
Berichten: 713
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Nicketick »

Ik kan wel een HCT Group vinden, maar dat is een bedrijf uit de UK. Die zullen ze wel niet kopen, want dan heb je toch echt de deuren aan de verkeerde kant.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Niet als je alleen maar achteruit rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Suus »

Wordt niet de HTM bedoeld? Wellicht dat de autocorrect iets te hardhandig heeft ingegrepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

Suus schreef:Wordt niet de HTM bedoeld? Wellicht dat de autocorrect iets te hardhandig heeft ingegrepen.
Klopt moet HTM zijn.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Hageneis »

EHH schreef:
Suus schreef:Wordt niet de HTM bedoeld? Wellicht dat de autocorrect iets te hardhandig heeft ingegrepen.
Klopt moet HTM zijn.
Zat HTM niet juist ruim in de (gas)bussen? En dat daarom in Ede ex-HTM'ers rijden?
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

Zo als ik gehoord heb, gaat het ook voornamelijk om de bussen voor onderdelen te gaan gebruiken.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Lange_Dre »

Ik zou ze persoonlijk eerder naar Haaglanden streek willen zien vertrekken. Geen idee hoe Qbuzz hun gas bussen heeft onderhouden. Maar alleen al de stoelen in die Friese bussen zijn al 10 keer beter dan de stoelen welke in de bussen van Veolia (vanaf december Connexxion) zitten.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door dennistd »

EHH schreef:De Arriva 9201 is er klaar voor.
Afbeelding
- Er lijkt een ander stuur in te zitten dan (in elk geval) de Twentse Citea's
- Wat heb je aan een kaartplankhouder tegen de zijruit :?:
- De handrem lijkt me op een vervelende plek te zitten
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door cassie127 »

Misschien vanwege het afschaffen van contant geld in de bus? Arriva geeft bij de testen met pinnen steeds de pinbon als vervoerbewijs.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten