Pagina 9 van 25

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: ma 18 jul 2016, 10:51
door Etienne
ZipperZapper schreef:De Provincie Fryslân heeft de snelheid erin en is al bezig met de concessie van 2020, voor wie dat interessant vindt: Voorbereiding aanbesteden openbaar vervoer in Fryslân van start
Afsplitsen naar een nieuw draadje wellicht :?:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: ma 18 jul 2016, 11:09
door Suus
Iepenbier ferfier. Zou dat lekker zijn?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 28 aug 2016, 09:59
door Erik1100
Lijn 113 Noordwolde-Steenwijk rijdt op zaterdag met een taxibusje. Zoveel reizigers zijn er nou ook weer niet op zaterdag met deze lijn.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 28 aug 2016, 11:39
door Hainje
Suus schreef:Iepenbier ferfier. Zou dat lekker zijn?
_O- <3

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 19:31
door Erik1100
De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 19:59
door CamilleKreemers
dus niet lelijk blauw met ogen, zoals het PvE voorschreef?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 20:00
door ov'tje
Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
Die zijn voor Limburg toch?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 20:12
door Erik1100
Dat zou natuurlijk ook kunnen. De meeste Citea's beginnen hun leven in Heerenveen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 20:14
door BR628
CamilleKreemers schreef:dus niet lelijk blauw met ogen, zoals het PvE voorschreef?
Het duurt nog 3 maanden voor de concessie in gaat. Ik kan me voorstellen dat je als busbouwer de bussen gewoon aflevert en dat Arriva daarna wel eens gaat kijken hoe en waarmee ze beplakt gaan worden.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 20:23
door Suus
Ik heb foto's gezien van blauwe bussen met donkerblauwe gezichttegeltjes.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 20:27
door ArrivaBas
ov'tje schreef:
Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
Die zijn voor Limburg toch?
De nummering zegt genoeg. 90xx is voor Limburg, als er een leeuw op zit.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 22:27
door regenmaker
Arriva wil eerst de bussen voor Limburg hebben lijkt me, gewoonweg omdat de concessie meer waard is. Voor Zuidoost Friesland hoeven veel minder bussen te komen en ook een deel van de nieuw mercedes bussen werden overgenomen van Qbuzz, dacht ik. Ik heb al wel een uitgebreid lijnennet voor Limburg gezien, maar nog niets voor de nieuwe concessie in Friesland.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 13:56
door Busje

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 14:18
door CamilleKreemers
oke, ik lees hier:
  • "
  • Extra ritten op de HOV-lijnen
  • Nieuwe HOV-verbinding van Drachten naar Oosterwolde
  • HOV-lijnen max. 100 km/per uur
  • Meer ritten op de 'dikke' lijnen
  • Rechtstreekse verbinding van Drachten naar Dokkum
  • Meer ritten op de dunnere lijnen, in de avond en weekend Belbus
  • Drachten Transferium Oost wordt belangrijk schakelpunt"
Is dit niet standaard voor Arriva: Investeren in dikke verbindingen? Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 15:24
door isadora
CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 17:07
door Zonnig
Het gaat soms ook om het gevoel van de reiziger T-100 is dan wel erg aan te bevelen.

Door te investeren in dikke lijnen kunnen de dunne lijnen soms ook groeien en worden ze weer aantrekkelijk.
En .... wat is beter een erg dunne lijn met 1 of 2 passagiers schrappen en een extra rit op een dikke lijn die weer tig extra reizigers oplevert.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 17:21
door sirvinniei
belbussen of opstappers hmmmmm...

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:05
door CamilleKreemers
isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.
Mag best, maar voor de reizigers lijkt het een stuk sneller te gaan. Tussen Leeuwarden en Drachten ga je zelfs even snel als de andere auto's wat de bus een stuk aantrekkelijker maakt.

Deze concessie is toch al definitief gegund nu?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:21
door isadora
Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:30
door CamilleKreemers
en als daar nu veel extra reizigers door aangetrokken wordt? Dat is de doelstelling toch van de concessie?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:42
door isadora
Extra reizigers.........door gevoel.......yeah right.
Ben benieuwd of daar studies naar zijn.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:43
door Hainje
isadora schreef:Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
Als het qua gevoel veel sneller gaat, dan zijn mensen vaak best bereid daar voor te betalen. Je moest eens weten hoe goed de 'commercie' inspeelt op gevoel, soms zelfs bespeelt in hun voordeel. :P

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 18:53
door Lijn65
Op mijn opleiding leer ik juist dat de beleving een grote rol speelt in het verkeer. Een weg kan bijvoorbeeld aan alle veiligheidseisen voldoen, maar als mensen zich toch onveilig voelen schiet je niks op. Hetzelfde geldt voor wanneer je op de snelweg in de bus zit en je wordt door alles en iedereen ingehaald. Dan komt de reis al gauw een stuk minder snel over dan wanneer de bus andere voertuigen in kan halen. Op die manier kan de verbinding dus zeker wel aantrekkelijker zijn wanneer de bus 100 kan i.p.v. 80.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 20:49
door zone2000
ach de 350 wordt ook met t 100 bussen gereden, meestal staat de cruise control bij mij op 85-90km/h. zolang je de sluizen op de afsluitdijk niet tegen hebt heb je tijd zat.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 13 sep 2016, 21:37
door ICE105
isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.
Ach, als de provincie dit een belangrijk (bonus)punt vindt dan moet je dit als inschrijver aanbieden.