Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Vinny »

Ik zag laatst treinen in de nieuwe kleurstelling (huisstijl) rondrijden, maar ik weet niet of dat de WINK treinen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Lijn 45 »

Zowel de Winks als sommige GTW's rijden in de nieuwe huisstijl.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Lange_Dre »

Rikkel schreef: za 06 mar 2021, 13:31 Is het al bekend wanneer de WINK treinen in de dienst gaan?
De WINK 612 leek vandaag op station Groningen klaar te staan voor een passagiers rit richting Leeuwarden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Michael »

Momenteel worden er nog volop testritten gereden. Ze rijden nog niet in de passagiersdienst. Tijdens de testritten staan er wel gewoon bestemmingen op de trein.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ov'tje »

12 april gaan ze de passagiersdienst in op de trajecten Lw - Stv/Hlgh
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Meltrain »

Lijn45 heeft de WINK nu toegevoegd bij de 37300, 37600 en 37800, maar ik dacht dat ze voorlopig alleen op de 37000, 37100 en 37200 gingen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Lijn 45 »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Milco »

Er wordt nergens vermeld dat ze op dit moment al structureel in Groningen gaan rijden. Ze gaan in eerste instantie zoals gepland in Friesland rijden (dat staat daar ook) en dus op de trajecten Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren. En zo nu en dan zal er eentje in Groningen gaan rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Daniel »

In het persbericht van Arriva zelf staat: "vooral in Friesland en tussen Groningen en Leeuwarden", dus de 37300 zouden ze zeker op kunnen verschijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door MetroRET »

Als we hier de inzet van kunnen geloven (https://treinposities.nl/bijzonderheden/perserie), rijden ze de volledige dienstregeling in de 37000, 37100, 37200 en een klein aandeel, gemixt met GTW, in de 37300 en 37400.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: do 08 apr 2021, 20:08 In het persbericht van Arriva zelf staat: "vooral in Friesland en tussen Groningen en Leeuwarden", dus de 37300 zouden ze zeker op kunnen verschijnen.
Welk persbericht van Arriva? Van Arriva zelf heb ik alleen het bericht op Twitter gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Daniel »

Het persbericht dat Arriva naar de media (waaronder OVNL) heeft gestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door PHS »

Spoor tussen Scheemda en Winschoten is per dienstregeling 2025 verdubbeld, aldus OldambtNu.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ZO6176 »

En dan is de brug inmiddels herbouwd?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Vinny »

Tussen Scheemda en Winschoten is geen brug die herbouwd moet worden :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ZO6176 »

Ik bedoel de brug in Duitsland
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Hainje »

Vinny heeft vanmorgen bijdehandjes op voor brunch.
🍉
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door quakkerillo »

Deze verdubbeling moet niet alleen puur gezien worden voor de verbinding naar Leer (en verder). Ook voor de huidige RS6/RE6 die in de spits samen 3x/u per richting rijden zorgt het voor meer flexibiliteit door op de vrije baan te kunnen kruisen in plaats van in Scheemda, Zuidbroek, en Winschoten op elkaar te moeten wachten.
Het helpt alvast voor een toekomst waarbij de verbinding naar Duitsland beter wordt, maar helpt ook al de huidige verbindingen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door diederickx »

Er staat ook niet dat de brug IN 2025 klaar is, maar VANAF.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Vinny »

Bovendien kun je beter niet op de Duitsers wachten. Anders is er in 2029 nog steeds niets... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Dennenboom »

Of we voegen onze "ehemalige Ostgebiete" weer toe aan Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Departeme ... -Friesland
PHS

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door PHS »

Gezien de vooroordelen van Duitsers over de Oostfriezen willen ze er wellicht nog aan meewerken ook. Oost-Friesland is toch een beetje een vergeten streek :roll:

In ander nieuws: in het Dagblad van het Noorden staat een opinie over het gebrek aan beenruimte in de nieuwe WINK-treinen. 'De langste mensen wonen in Nederland, de langste Nederlanders in Groningen en Friesland. Waarom zijn de nieuwe Arriva-treinen dan zo krap?'
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door cassie127 »

Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Dennenboom »

Hoe groot is trouwens de "steek" van een WINK?
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door marcel.nl »

cassie127 schreef: ma 26 apr 2021, 12:14 Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.
Wat een afgang zeg. Arriva ging met bewoners van het noorden naar de Stadler fabriek voor de inrichting enzo.
Is daarbij de beenruimte even over het hoofd gezien? Een Spurt tweezits zit met mijn 1.80 al ruk, hoe moet dat dan in deze Wink zijn? -0-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten