Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wat heeft de nachttrein met WINK in Groningen te maken.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het zou logisch zijn als die nachttrein met WINK zou rijden.
Of wordt er volledig met diesel onder de draad gereden?
Of wordt er volledig met diesel onder de draad gereden?
Natuurkundig gezien wel: vermogen = arbeid / tijd = kracht * afstand /tijd = massa * acceleratie * afstand / tijd
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Diesel mag de Schipholtunnel niet in.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Nachttrein wordt met Vechtdal-GTW gereden, WINK mag de Schipholtunnel niet in, ivm aanwezigheid van diesel.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het leek me dus ook al sterk dat de nachttrein met diesel-GTW's zou rijden, dus verwachtte ik dat er WINK's ingezet zouden worden. Ik wist niet dat die niet de Schipholtunnel in mogen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wat voor motor denk je dat de WINK heeft als er geen waslijnen boven de noordelijke nevenlijnen hangen? Ik had niet voor niks al eens geopperd dat er wel eens Vechtdal-GTW's zouden kunnen gaan rijden...
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De WINK's hebben zowel een diesel- als elektromotor. Tevens hebben ze een pantograaf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat klopt, maar het feit dat er geen diesel de Schipholtunnel in mag blijft daarmee bestaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik ben me ervan bewust dat er op de lijnen naar Harlingen en Stavoren bijna uitsluitend nog maar WINK langskomt, en enkel sporadisch GTW. Wat ik me echter afvraag, is of de rijtijden dan ook zijn aangepast op WINK (wat dus een versnelling zou kunnen betekenen), of dat de rijpaden nog zijn gebaseerd op GTW en men de dienstregeling al dan niet bewust niet heeft aangepast sinds WINK de norm werd.
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik denk dat je op beide trajecten niet veel kunt winnen. Hoewel WINK volgens gegevens sneller optrekt zal bij een baanvaksnelheid van 100 km/u GTW niet veel achterblijven. Als je zoals tussen Groningen-Leeuwarden naar 140 mag win je wel met WINK.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Waar staat dat dan? De plek waar je dat zou moeten kunnen vinden is de netverklaring, maar daarin wordt alleen gesproken over een verbod op goederentreinen: https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... i-2023.pdf
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar ook weer niet heel veel vermoed ik. Veel meer dan 10 seconden winst per station zal het niet zijn, dus hooguit een minuutje winst op de hele rit vermoed ik. En dat is uitgaande van dat het hogere vermogen niet verloren gaat aan een hoger gewicht vanwege het extra motordraaistel en de extra technische installaties.ibodejoode schreef: ↑vr 06 jan 2023, 19:34Als je zoals tussen Groningen-Leeuwarden naar 140 mag win je wel met WINK.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
OVPro: Provincie Fryslân legt Arriva mogelijk boete op vanwege slecht vervangend vervoer
Na Limburg dreigt dus ook een boete in Friesland vanwege de slechte prestaties op het spoor.De provincie Fryslân is ontevreden met vervoerder Arriva en dreigt met een boete. De provincie stelt dat het treinvervangend vervoer bij Arriva niet op orde is. De vervoerder mag op eerst op aantijgingen reageren en verbeteringen laten zien, voordat de provincie een boete oplegt. Dat blijkt uit een brief van Arno Brok, lid van het college van Gedeputeerde Staten.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Denk dat je dan alle vervoerders wel kan beboeten wegens wanprestatie
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Nou ja, in dit geval gaat het om de slechte prestaties naast het spoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De provincie Groningen heeft Arriva deze week ook al ingebreke gesteld om dezelfde reden als Friesland.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
^^ ..én de nachttrein ter discussie gesteld:
Nachttrein ook onderwerp van gesprek
Terwijl Arriva worstelt met het feit om alle verplichtingen na te komen en de treinen in de regio te laten rijden, is het bedrijf onlangs gestart met een nachttrein tussen Groningen en Amsterdam. Dat besluit is slecht gevallen bij de provincie, die ziet dat de timing van de start van de nachttrein vrij ongelukkig is.
‘Dit is ook onderwerp van gesprek met Arriva’, vervolgt Gräper. ‘We vinden dit buitengewoon ingewikkeld. Het is een keuze van Arriva zelf, wij gaan er niet over, we gunnen hen ook alles, maar communicatief gezien vinden we het lastig. Er is blijkbaar wel een machinist die de nachttrein kan bedienen, maar er blijkbaar geen machinist die de dienstregeling hier normaal kan uitvoeren. We hebben ook bij Arriva aangegeven dat het politiek gezien niet gemakkelijker op wordt op deze manier.’ (..)
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/994194/p ... in-gebreke(..)De ingebrekestelling betekent in de praktijk dat Arriva bij de eerstvolgende keer dat het niet levert de portemonnee moet trekken. Als de trein niet komt opdagen kost dat het bedrijf tweeduizend euro per rit. Wanneer de communicatie over de treinuitval onvoldoende is, kost dat het bedrijf 1000 euro per rit. (..)
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zou de staking vandaag dan ook 2000 euro per uitgevallen trein kosten in Groningen?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Vandaag rijden er opvallend veel WINKS op het traject Groningen - Leeuwarden. Normaal gesproken is dat een verbinding die gedomineerd word door de GTW, vandaag echter alleen WINKS op zien rijden. Zit hier een verklaring achter? Overigens mogen de WINKS van mij vaker of structureel op die lijn worden ingezet. Wat een heerlijke treinen zijn dat voor de reiziger.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ze rijden nu niet (meer) op dieselolie.. maar o.a. afgewerkt frituurvet. Mag dat wel?
https://nos.nl/artikel/2464668-alle-arr ... rdige-olie(..)Alle treinen van Arriva in Groningen en Friesland rijden vanaf vandaag op plantaardige Hydrotreated Vegetable Oil (HVO), een restproduct van bijvoorbeeld frituurvet. Hiervoor gebruikten de treinen in de provincies diesel.
De afgelopen twee jaar testte de vervoerder de brandstof in twee nieuwe treinen: "Uit die test kwam naar voren dat alles met HVO op dezelfde manier werkt als met diesel", zegt een woordvoerder tegen persbureau ANP. Maar in vergelijking met diesel komt er bij HVO 90 procent minder CO2-uitstoot vrij. (..)
Er moet toch wel een enorme plas met afgewerkte vetten in de (westerse) wereld bestaan om al die dieselliters te vervangen...
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Kan ook zijn dat Qbuzz daarom enorm hard zoekt naar nieuw materieel. Las dat ze een elektrisch materieel schouwing hadden in het GD draadje. Is vast om dat frituurvet voor de trein te bevrijden.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Aansluitend vraag ik me af, wat er met het rest-product van liposuctie gedaan kan worden in dit opzicht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dit wordt ook wel een gebed zonder eind. En dan over 2 jaar ook nog tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle willen rijden. Hoe dan?!Toch nog geen twee treinen per uur in Dronryp en Deinum
Arriva kan de afspraak om vanaf 10 april weer twee keer in plaats van eenmaal per uur een trein te laten stoppen in Deinum en Dronryp niet nakomen.
Dat is mede het gevolg van nog altijd een ,,schrikbarend hoog ziekteverzuim” bij de vervoerder, aldus gedeputeerde Avine Fokkens. Ook het aantal verlofuren dat wordt opgenomen is de komende tijd groot. Bovendien zijn nieuwe machinisten nodig, maar werving en selectie duren lang.
https://lc.nl/friesland/waadhoeke/Toch- ... 86685.html?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Code sharing met NS?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Als je kijkt naar de ligging (middenin de weilanden) en het aantal reizigers, dan verbaast het meer dat er nog überhaupt nog treinen stoppen, dan dat Arriva er niet vaker wil stoppen.
Ook omdat het 2x/uur halteren op deze stations ofwel leidt tot een extra omloop, ofwel leidt tot slechte aansluitingen op Leeuwarden.
Ook omdat het 2x/uur halteren op deze stations ofwel leidt tot een extra omloop, ofwel leidt tot slechte aansluitingen op Leeuwarden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten