Pagina 16 van 26

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: di 19 mei 2020, 16:10
door CamilleKreemers
Feanwalden kan nog groeien door Dokkum en Burgum. Als die regios nu met de trein naar Groningen moeten is het heel traag. De sneltrein een keer in Veenwouden laten stoppen en een keer in Buitenpost (2x in Zuidhorn) kan ervoor zorgen dat er groei plaatsvindt. Daarnaast 2x in Zuidhorn om zo de spitspendel op te kunnen hebben en dat treinstel elders gebruiken (of de verlenging naar Stadskanaal)

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 21 mei 2020, 15:16
door Nicketick
De eerste GTW heeft zijn/haar nieuwe jas gekregen: https://www.oogtv.nl/2020/05/eerste-arr ... -daglicht/

Ziet er lekker fris uit vind ik persoonlijk

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 21 mei 2020, 19:04
door Marrick
Erg strak, al is de 'A' op het moterstel wel érg groot.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 22 mei 2020, 21:10
door Lijn 45
De WINK is ook al in volledige Arriva uitvoering gespot.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 04 jun 2020, 11:35
door ov'tje
Morgen komen de eerste drie WINK's via Venlo het land binnen, zo meldt Arriva op facebook.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 04 jun 2020, 13:51
door teun
Zo te zien komen ze in Venlo de grens over, weet iemand hier of ze dan gewoon in Blerick komen te staan of dat ze meteen doorgaan richting Eindhoven en verder?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 04 jun 2020, 14:03
door EEO
Ze gaan naar Amersfoort voor testritten e.d.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 05 jun 2020, 16:35
door teun
Een klein halfuurtje geleden kwamen ze met vrijwel precies +120 door Hmbh *O*

Het zijn de beste plaatjes niet bepaald maar ze staan op beeld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 14 jun 2020, 09:56
door SerrTracks
Vandaag zijn de GTW's 327 en de 231 in hun nieuwe jasje vanaf Winterswijk naar Leeuwarden gegaan.

Bron: https://flic.kr/p/2jbH6NL

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 14 jun 2020, 14:33
door EEO
Ziet er goed uit!

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 03 sep 2020, 17:04
door Dennenboom
Vanaf 1 september 2020 is de eerste klas officieel verdwenen uit de treinen in het noorden.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/739343/T ... erste-klas

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 03 sep 2020, 18:48
door Vinny
Tja in Friesland mocht je al met een Tweede Klas vervoersbewijs in de Eerste klasse reizen.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 03 sep 2020, 21:11
door Dennenboom
Behalve Leeuwarden - Buitenpost dan :-P

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 03 sep 2020, 21:14
door Wannes
Vorige week toen ik via de Noordelijke Nevenlijnen reisde werd er ook gretig gebruik van gemaakt. Vanaf Stavoren zat de 'eerste' klas al vol. En vooral met mensen die in Stavoren in de horeca werkten, zoals ik uit de gesprekken kon afleiden. De toeristen (allemaal tweede klas) zullen vast hebben gedacht dat iedereen die in Stavoren werkt een eerste klas reisvergoeding krijgt :lol:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: di 29 sep 2020, 20:49
door Lijn 45
Vanaf 2024 gaan er waterstoftreinen rijden naar onder andere Stadskanaal.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 01 okt 2020, 20:19
door Meltrain
Dus vanaf 2024 gaan er treinen rijden naar Stadskanaal?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 01 okt 2020, 22:05
door Gebruikersnaam
Het is allemaal wel een beetje kort door de bocht, want in het artikel wordt ook gezegd dat de provincie het handje ophoudt... Eerst maar eens zien dus.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 09:36
door Selivio
Eerst maar even afwachten hoe het af gaat lopen met het debacle dat ringweg zuid heet in Groningen. Het RSP-geld(zuiderzeelijn compensatie) wat eigenlijk bestemd is voor Veendam-Stadskanaal wordt zo langzaam maar zeker naar de ringweg gesluist(net als geld voor de wunderlinie)...

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 15:33
door Durashift
^^^ precies, ik d8 van de week ook, toen er weer een item was over investering van miljarden uit het 'Wobke-Wiebes' fonds in een snelle verbinding naar het noorden per spoor: eerst maar eens laten zien wat het rendement is van de projecten die met die afkoopgelden zijn gestart. Niet best, zo te lezen. :S

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 10 okt 2020, 13:43
door Meltrain
Is het de bedoeling dat de WINK's op specifieke trajecten ingezet gaan worden, of rijden de WINK's en GTW's straks willekeurig op alle trajecten?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 10 okt 2020, 18:32
door ov'tje
Het plan was om ze tussen Leeuwarden en Groningen te laten rijden, maar vanwege de mogelijkheid om GTW's uit te wisselen zullen de Winks in ieder geval de diensten naar Harlingen Haven en Stavoren voor hun rekening nemen.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 10 okt 2020, 21:12
door teun
Hoe bedoel je uitwisselen?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 10 okt 2020, 22:15
door ov'tje
De stellen moeten 1 of 2 keer per maand naar de werkplaats. Een stel dat in Groningen staat zet je dan in een dienst naar Leeuwarden en laat je daar uitlopen zodat het naar de werkplaats kan. Zo heb je weinig ritjes met ledig materieel. Die vinden alleen plaats als het echt niet anders kan

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 10 okt 2020, 23:16
door Meltrain
ov'tje schreef: za 10 okt 2020, 18:32 Het plan was om ze tussen Leeuwarden en Groningen te laten rijden, maar vanwege de mogelijkheid om GTW's uit te wisselen zullen de Winks in ieder geval de diensten naar Harlingen Haven en Stavoren voor hun rekening nemen.
Zullen de WINK's die treindiensten dan volledig voor hun rekening nemen, of in combinatie met GTW's? En komen de WINK's dan wel ten noorden en oosten van de stad Groningen?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 11 okt 2020, 00:17
door teun
Logische uitleg, bedankt!