Pagina 18 van 26

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 20 mar 2021, 20:19
door Vinny
Ik zag laatst treinen in de nieuwe kleurstelling (huisstijl) rondrijden, maar ik weet niet of dat de WINK treinen zijn.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 20 mar 2021, 20:29
door Lijn 45
Zowel de Winks als sommige GTW's rijden in de nieuwe huisstijl.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 25 mar 2021, 14:05
door Lange_Dre
Rikkel schreef: za 06 mar 2021, 13:31 Is het al bekend wanneer de WINK treinen in de dienst gaan?
De WINK 612 leek vandaag op station Groningen klaar te staan voor een passagiers rit richting Leeuwarden.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 26 mar 2021, 09:48
door Michael
Momenteel worden er nog volop testritten gereden. Ze rijden nog niet in de passagiersdienst. Tijdens de testritten staan er wel gewoon bestemmingen op de trein.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 27 mar 2021, 20:10
door ov'tje
12 april gaan ze de passagiersdienst in op de trajecten Lw - Stv/Hlgh

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 08 apr 2021, 18:41
door Meltrain
Lijn45 heeft de WINK nu toegevoegd bij de 37300, 37600 en 37800, maar ik dacht dat ze voorlopig alleen op de 37000, 37100 en 37200 gingen rijden?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 08 apr 2021, 18:47
door Lijn 45

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 08 apr 2021, 18:59
door Milco
Er wordt nergens vermeld dat ze op dit moment al structureel in Groningen gaan rijden. Ze gaan in eerste instantie zoals gepland in Friesland rijden (dat staat daar ook) en dus op de trajecten Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren. En zo nu en dan zal er eentje in Groningen gaan rijden.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: do 08 apr 2021, 20:08
door Daniel
In het persbericht van Arriva zelf staat: "vooral in Friesland en tussen Groningen en Leeuwarden", dus de 37300 zouden ze zeker op kunnen verschijnen.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 09 apr 2021, 09:39
door MetroRET
Als we hier de inzet van kunnen geloven (https://treinposities.nl/bijzonderheden/perserie), rijden ze de volledige dienstregeling in de 37000, 37100, 37200 en een klein aandeel, gemixt met GTW, in de 37300 en 37400.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 09 apr 2021, 10:23
door Meltrain
Daniel schreef: do 08 apr 2021, 20:08 In het persbericht van Arriva zelf staat: "vooral in Friesland en tussen Groningen en Leeuwarden", dus de 37300 zouden ze zeker op kunnen verschijnen.
Welk persbericht van Arriva? Van Arriva zelf heb ik alleen het bericht op Twitter gezien.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 09 apr 2021, 12:07
door Daniel
Het persbericht dat Arriva naar de media (waaronder OVNL) heeft gestuurd.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: vr 23 apr 2021, 22:28
door PHS
Spoor tussen Scheemda en Winschoten is per dienstregeling 2025 verdubbeld, aldus OldambtNu.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: za 24 apr 2021, 07:30
door ZO6176
En dan is de brug inmiddels herbouwd?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 13:02
door Vinny
Tussen Scheemda en Winschoten is geen brug die herbouwd moet worden :lol:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 13:28
door ZO6176
Ik bedoel de brug in Duitsland

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 13:47
door Hainje
Vinny heeft vanmorgen bijdehandjes op voor brunch.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 13:51
door quakkerillo
Deze verdubbeling moet niet alleen puur gezien worden voor de verbinding naar Leer (en verder). Ook voor de huidige RS6/RE6 die in de spits samen 3x/u per richting rijden zorgt het voor meer flexibiliteit door op de vrije baan te kunnen kruisen in plaats van in Scheemda, Zuidbroek, en Winschoten op elkaar te moeten wachten.
Het helpt alvast voor een toekomst waarbij de verbinding naar Duitsland beter wordt, maar helpt ook al de huidige verbindingen.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 15:14
door diederickx
Er staat ook niet dat de brug IN 2025 klaar is, maar VANAF.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 23:03
door Vinny
Bovendien kun je beter niet op de Duitsers wachten. Anders is er in 2029 nog steeds niets... (A)

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 11:06
door Dennenboom
Of we voegen onze "ehemalige Ostgebiete" weer toe aan Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Departeme ... -Friesland

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 11:45
door PHS
Gezien de vooroordelen van Duitsers over de Oostfriezen willen ze er wellicht nog aan meewerken ook. Oost-Friesland is toch een beetje een vergeten streek :roll:

In ander nieuws: in het Dagblad van het Noorden staat een opinie over het gebrek aan beenruimte in de nieuwe WINK-treinen. 'De langste mensen wonen in Nederland, de langste Nederlanders in Groningen en Friesland. Waarom zijn de nieuwe Arriva-treinen dan zo krap?'

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 12:14
door cassie127
Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 16:09
door Dennenboom
Hoe groot is trouwens de "steek" van een WINK?

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 16:15
door marcel.nl
cassie127 schreef: ma 26 apr 2021, 12:14 Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.
Wat een afgang zeg. Arriva ging met bewoners van het noorden naar de Stadler fabriek voor de inrichting enzo.
Is daarbij de beenruimte even over het hoofd gezien? Een Spurt tweezits zit met mijn 1.80 al ruk, hoe moet dat dan in deze Wink zijn? -0-