Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het viel mij vanmiddag op dat de 8523 een stuur van DAF had. Nooit op gelet eigenlijk, was dat voorheen gebruikelijk dat VDL de sturen uit een andere fabriek leende?
ZipperZapper schreef:Het viel mij vanmiddag op dat de 8523 een stuur van DAF had. Nooit op gelet eigenlijk, was dat voorheen gebruikelijk dat VDL de sturen uit een andere fabriek leende?
Ik weet dat de 92xx van ZOF wel VDL-sturen heeft.
De echt oude Amba's (Syntus uit 2003) hebben zelfs een stuur met 'DAF Bus' erop
Ook de Twentse Citea's hebben een stuur van DAF trouwens:
Die hoekse waard/Veolia Citea's hebben dat ook. Dan zie je ook nog DAF staan.
Wel jammer dat de Citea/Ambassador reeks de laatste zijn die de nieuwe stuurwielen hebben gekregen.
Alle Citea's tussen 90xx en 92xx hebben die wel, maar de Futura bussen hebben die al een jaar of 3.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
FNV: Strakke planning Arriva brengt passagiers in gevaar
FNV roept Arriva op tot actie in verband met de dienstregeling voor buschauffeurs in Fryslân. Volgens de vakbond zijn de rijtijden veel te krap en zorgt dit voor grote ontevredenheid bij de chauffeurs. "Zij zitten soms huilend in de kantine. Ze rijden op hun tandvlees. De maat is nu echter vol", schrijft FNV in een pamflet.
Het zit allemaal wel heel strak in elkaar hoor. Zelf stap ik geregeld over op Transferium Oost in Drachten, verschillende lijnen, en vrijwel altijd heb je maar 1-2 minuten om over te stappen op de populairste lijnen. Nu iedereen het inmiddels een beetje in de vingers heeft gaat dat vaak wel goed, maar ideaal is anders. Zeker omdat het Transferium (nog) niet over een binnenterrein beschikt en je soms helemaal rond moet rennen.
Veel lijnen/rijtijden zijn in Drachten ook langer geworden ten opzichte van Qbuzz, juist door de komst van dat Transferium. Elke bus moet er verplicht langs, wat ervoor heeft gezorgd dat sommige bussen het traject Splitting-Sportcentrum-Tranferium nu altijd twee keer doen. Een dus die voorheen Bertilla-Knobelsdorffplein-Zuidkade reed, rijdt nu Bertilla-Knobelsdorffplein-Splitting-Sportcentrum-Transferium Oost-Sportcentrum-Splitting-Zuidkade bijvoorbeeld. Dat zorgt zo voor een minuut of 10-15 meer rijtijd dan voorheen. Maar om nou te zeggen dat je alleen daar overspannen van raakt, nee.
Hieronder nog een line-up van vijf Citea's (en een Citaro) op het havenplein van West-Terschelling op vrijdag 24 maart. Allemaal 12m-Citea's, de gelede bussen stonden toen nog met handelaarskenteken bij de garage.
Leuk om die Citaro in de nieuwe huisstijl te zien. Goed dat de eilanden gewoon mooi strak getrokken worden op dat gebied. Zijn alle oudjes al voorzien, weet iemand dat? Paar weken terug stonden de meeste oude Citaro's nog op het eiland.
Wel jammer dat ze nou net die onder de laadpaal zetten natuurlijk . Al een paar keer mogen aanschouwen hoe een bus daar 'aankoppelt', een bijzonder gezicht.
Behalve de elektrische Citea heeft Vlieland sinds eind januari ook een elektrische Iveco rond rijden. Het is geen Rosero uit Den Bosch maar een elektrische bus (nr. 545) van TCR zelf.
Foto van de Iveco en Citea in de stalling op Vlieland in de spoiler:
TCR 545 reed hiervoor op de transferiumpendels in Renesse en kennen we ook als de iveco die tijdelijk bij U-OV op lijn 2 reed, Voordat de electrische Optares kwamen.
Van alle busritten in Fryslân wordt maar 2% gemaakt met de opstapper. Het aantal passagiers dat met de Opstapper reist is twee promille van het totaal busreizigers in Fryslân
Als je de centrale van de opstapper belt om te melden dat er een verstoring is in het treinverkeer proberen ze er ook alles aan te doen om je rit niet in te plannen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ schreef:TCR 545 reed hiervoor op de transferiumpendels in Renesse en kennen we ook als de iveco die tijdelijk bij U-OV op lijn 2 reed, Voordat de electrische Optares kwamen.
ov'tje schreef:Van alle busritten in Fryslân wordt maar 2% gemaakt met de opstapper. Het aantal passagiers dat met de Opstapper reist is twee promille van het totaal busreizigers in Fryslân
Wel reed vanmiddag weer een Integro 7155 als lijn 14 op. Deze rit die om 14.37 uur uit Assen vertrekt wordt momenteel gereden door Arriva Touring. Vandaar dat je elke dag een verrassende bus tegen kan komen. Maandag reed er zelfs een witte Touringcar op, ik meende de 46x te lezen. Dinsdag was de 553 weer van de partij. Wat zal het morgen weer worden
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 10 mei 2017, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Vorige post hoef je niet te quoten.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân