Pagina 41 van 43

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 12 dec 2022, 08:46
door iamthedutchdude
Wat Arriva afgelopen weekend met hun OV-chipkaartsysteem gedaan heeft weet ik niet, maar in de bussen worden op dit moment geen studentenreisproducten (en mogelijk ook andere abonnementen) herkend.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 12 dec 2022, 10:48
door sirvinniei
Dat worden veel claims

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 12 dec 2022, 19:34
door EHH
iamthedutchdude schreef: ma 12 dec 2022, 08:46 Wat Arriva afgelopen weekend met hun OV-chipkaartsysteem gedaan heeft weet ik niet, maar in de bussen worden op dit moment geen studentenreisproducten (en mogelijk ook andere abonnementen) herkend.
Is een fout in de software, omdat beide concessies zijn samengevoegd is er iets fout gegaan. Ook intern ging het mis met de omlopen voor de bussen.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: di 13 dec 2022, 07:49
door Roeland
Passen de reizigers zich goed aan op de nieuwe dienstregeling? Past het allemaal fatsoenlijk in de bussen, ook op trajecten waar (enkele) ritten zijn verminderd (zoals bijv. de 95 in de spits)?

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: za 17 dec 2022, 20:50
door Meltrain
Wat betekent het begrip "lijntaxi" in dit gebied? Dat alle ritten met een 8-persoonsbus rijden?

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: za 17 dec 2022, 21:05
door Milco
Lijntaxi’s worden meestal inderdaad met 8-persoonsbusjes gereden en worden vaak uitbesteed aan een lokaal taxibedrijf.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 16:07
door EHH
Meltrain schreef: za 17 dec 2022, 20:50 Wat betekent het begrip "lijntaxi" in dit gebied? Dat alle ritten met een 8-persoonsbus rijden?
Vaste ritten idd met een 8 persoonsbusje. Bij ons in Fryslan wordt dit uitbesteed aan Taxi Kijlstra uit Drachten. Die het vervoer op zijn beurt weer onderverdeeld aan een taxibedrijf in het desbetreffende gebied.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 02 jan 2023, 19:00
door Dennenboom
Vandaag zijn voor de brug van Uitwellingerga (tussen Joure en Sneek) stoplichten geplaatst, zodat de brug nog maar in een richting tegelijk mag worden bereden. Sinds de stremming van de Prinses Margriettunnel in de A7 heeft de brug te lijden onder het zware verkeer. Voor lijn 99 lijken deze aanpassingen dramatisch voor de punctualiteit. Een reis Heerenveen - Sneek kan nu wel 80 minuten duren. Dat is 20 minuten meer dan de stoomtram in 1935 en 50 minuten meer dan de Interliner in 1997

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 02 jan 2023, 19:33
door waldo79
En als straks het watersportseizoen weer start zullen de files zeker toenemen. Vanuit Hr naar Sk v.v. kun je nog de trein nemen, maar dat is geen volwaardig alternatief voor de rest van de dorpen onderweg.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 02 jan 2023, 21:42
door CamilleKreemers
Dennenboom schreef: ma 02 jan 2023, 19:00 Vandaag zijn voor de brug van Uitwellingerga (tussen Joure en Sneek) stoplichten geplaatst, zodat de brug nog maar in een richting tegelijk mag worden bereden. Sinds de stremming van de Prinses Margriettunnel in de A7 heeft de brug te lijden onder het zware verkeer. Voor lijn 99 lijken deze aanpassingen dramatisch voor de punctualiteit. Een reis Heerenveen - Sneek kan nu wel 80 minuten duren. Dat is 20 minuten meer dan de stoomtram in 1935 en 50 minuten meer dan de Interliner in 1997
De verbinding Sneek - Heerenveen is sowieso sloom. Ik zie wel iets in een sneldienst, dat ook echt snel gaat, dus snelweg en door Joure.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: ma 02 jan 2023, 22:53
door Dennenboom
Alleen ligt de A7 er de komende maanden voor een groot deel uit, dus een sneldienst via de oude route zou ook veel hinder ondervinden. Een alternatief kan zijn om via Lemmer of via de A32 en de N354 te rijden. Steeds behoorlijk om, maar door het vele water in dit gebied zijn er weinig alternatieven.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: di 03 jan 2023, 00:48
door CamilleKreemers
N354 is het minste om mogelijk

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: di 03 jan 2023, 20:56
door Vinny
Een nieuwe buslijn Spannenburg-Joure-Heerenveen inleggen, en daar voorzien in een comfortabele overstap op de overige buslijnen naar Sneek. Dan wordt busstation 'lucht en leegte' ook eens nuttig gebruikt:
https://goo.gl/maps/r3Zq5MfU9wiUHL4T6

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: di 03 jan 2023, 22:13
door CamilleKreemers
daar is toch al een aansluiting tussen de 41 en 42?

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: wo 04 jan 2023, 11:57
door regenmaker
Snelbus Sneek - Emmeloord inleggen via de N354 en A6 tijdens de periode dat de A7 is afgesloten.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: wo 04 jan 2023, 12:40
door Suus
En wat moet je dan in Emmeloord?

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: wo 04 jan 2023, 16:51
door CamilleKreemers
de 140 pakken naar IJsselmuiden of de 141 naar Lelystad...

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: wo 04 jan 2023, 18:35
door Dennenboom
Maar eerst wat drinken, eten en even naar de wc. Kun je vervolgens in Lelystad weer de trein naar Heerenveen nemen, de plaats waar we naar toe wilden....

Maar regenmaker kennende gaat hij liever vanuit Emmeloord met de bus naar Steenwijk, om daar de bus naar Noordwolde - Heerenveen te pakken.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: wo 04 jan 2023, 19:14
door Milco
CamilleKreemers schreef: wo 04 jan 2023, 16:51 de 140 pakken naar IJsselmuiden of de 141 naar Lelystad...
Andersom ;)

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: do 05 jan 2023, 00:27
door regenmaker
Suus schreef: wo 04 jan 2023, 12:40 En wat moet je dan in Emmeloord?
Op de bus richting Lelystad zoals de 315 ook aansluit. Het zou in ieder geval schelen als je vanuit Sneek naar de Randstad moet. Dan hoef je niet meer via Heerenveen te reizen tijdens de omleiding.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: do 05 jan 2023, 09:06
door Dennenboom
Vanuit de Randstad was het zonder de vertraagde bus al (iets) sneller via Leeuwarden dan met de bus via Joure - Sneek. Dus voor die mensen hoeft er in principe geen vervangende bus te komen. Een snelbus Sneek - Emmeloord - Lelystad zou wel handig zijn. Dan krijg je voor Sneek een reis die door minder overstappen en een aantrekkelijke reistijd kan concurreren met de route via Leeuwarden.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: do 05 jan 2023, 16:11
door CamilleKreemers
Is de huidige 42 en 315 niet wat je bedoeld dan?

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: do 05 jan 2023, 16:35
door Roeland
Dan heb je nog de 140 nodig voor Lelystad - Emmeloord.
En die rijdt helaas niet altijd 2x/uur... En 2 overstaps op een busreis van ruim anderhalf uur vind ik (eerlijk gezegd) een vrij fragiele verbinding.
Mijn vermoeden is, dat als de Friezen werkelijk menen dat ze behoefte hebben aan een snellere OV-verbinding met de regio Amsterdam, ze dan wel een hoogwaardigere busverbinding tussen de regio Sneek en station Lelystad hadden ingelegd.

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: za 07 jan 2023, 14:16
door zone2000
Dennenboom schreef: ma 02 jan 2023, 19:00 Vandaag zijn voor de brug van Uitwellingerga (tussen Joure en Sneek) stoplichten geplaatst, zodat de brug nog maar in een richting tegelijk mag worden bereden. Sinds de stremming van de Prinses Margriettunnel in de A7 heeft de brug te lijden onder het zware verkeer. Voor lijn 99 lijken deze aanpassingen dramatisch voor de punctualiteit. Een reis Heerenveen - Sneek kan nu wel 80 minuten duren. Dat is 20 minuten meer dan de stoomtram in 1935 en 50 minuten meer dan de Interliner in 1997
Er wordt gewerkt aan een aanpassing van de dienstregeling

Re: Busvervoer in Fryslân

Geplaatst: zo 08 jan 2023, 16:25
door Vinny
Roeland schreef: do 05 jan 2023, 16:35 Dan heb je nog de 140 nodig voor Lelystad - Emmeloord.
En die rijdt helaas niet altijd 2x/uur... En 2 overstaps op een busreis van ruim anderhalf uur vind ik (eerlijk gezegd) een vrij fragiele verbinding.
Mijn vermoeden is, dat als de Friezen werkelijk menen dat ze behoefte hebben aan een snellere OV-verbinding met de regio Amsterdam, ze dan wel een hoogwaardigere busverbinding tussen de regio Sneek en station Lelystad hadden ingelegd.
De verbinding Sneek - Lemmer- Emmeloord - Lelystad - Amsterdam is in theorie de snelste OV verbinding tussen de Noordelijke Randstad en Zuidwest-Friesland. Maar door kwetsbare overstappen op weinig frequente lijnen sta je in de praktijk vaak een uur te kleumen op een afgrijselijk busstation. Vandaar dat vrijwel iedereen via Heerenveen reist.

Persoonlijk zou ik sowieso een koppeling van lijn 140, 315 en 42 doorvoeren als ik het opperhoofd van het OV-bureau was. Probleem is dat het meerdere concessiegebieden en overheden omvat dus moeilijk om voor elkaar te krijgen.