OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Busvervoer in Fryslân

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Chauffeur Friesland

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Chauffeur Friesland »

bys1 schreef:Heb ik inderdaad al gezien. Gelukkig nog niet in dat ding hoeven zitten.
De 7530 rijdt al een paar weken op de 320 tussen Leeuwarden en Drachten. Alleen 7519 heb ik al een tijdje niet gezien.
De 7530 heb ik al meermaals meegehad, prima busje. De Volvo's heb ikzelf nog niet meegehad. Ben wel benieuwd. Ik zag dat ik morgen een slagje 350 in mijn dienst heb, wie weet mag ik 1 mee haha. Wat betreft de 7519, ik heb er niet opgelet. Kan zijn dat deze ff bij de garage staat ivm onderhoud of iets.
Svenosss

Bericht door Svenosss »

Nou, heugelijk nieuws.. de 7519 is weer op pad :lol:
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

sirvinniei schreef:https://www.rocovfryslan.nl/wp-content/ ... linder.pdf
lijn 2 en 4 worden waarschijnlijk vanaf augustus 's avonds als vlinder gereden (terwijl lijn 2 juist een B-lijn is in het concept pve). Lijn 52 krijgt een 'aangepaste dienstregeling'.
Zoals zone2000 gezegd heeft: misschien past hij beter hier
Ik heb geen onderschrift
zone2000

Bericht door zone2000 »

Fryslân trekt stekker uit waterstofproef
Er rijdt volgend jaar toch geen waterstofbus op het traject Groningen-Heerenveen-Emmeloord. De provincie Fryslân trekt zich terug uit de proef, nu het Finse bedrijf dat de bus zou bouwen uitstel van betaling heeft aangevraagd.
https://frieschdagblad.nl/2020/4/15/fry ... rstofproef
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Vraag dan gewoon aan Van Hool of Solaris of ze een Qliner T100 kunnen ontwikkelen die op waterstof kan rijden.
Nicketick

Bericht door Nicketick »

Ik denk dat je dan ook een deel van de Research & Development mag gaan betalen als je 1 exemplaar van een maatwerkbus afneemt. Je zou bijvoorbeeld wel bij Holthausen in Hoogezand kunnen kijken, die hebben ook verschillende voertuigen voor Gemeente Groningen omgebouwd. Snap ook niet helemaal waarom dit nou in Finland moest gebeuren.
Svenosss

Bericht door Svenosss »

Zonde. Was toch wel erg benieuwd.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Verschillende regionale politieke partijen zijn niet te spreken over het voornemen om scholieren en studenten uit de spits te weren. Dit zou misschien een mogelijkheid zijn in de Randstad, waar de frequentie van OV-voertuigen hoog ligt, maar niet in de dunbevolkte gebieden. Dit vinden de Statenfracties van de Fryske Nasjonale Partij (FNP), Groninger Belang, Sterk Lokaal Drenthe, Lokaal Limburg en Provinciaal Belang Fryslân.
De vijf partijen maken zich zorgen dat de schoolgaande of studerende jeugd wellicht helemaal niet op school kan komen wanneer die alleen maar mag reizen tussen 11 uur ’s ochtends en 15 uur ’s middags.
Kan het me best voorstellen: het OV in Friesland is voornamelijk op de spits gericht, met veel lijnen die alleen in de spits rijden met daarbuiten opstappers.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie