Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Ik dacht juist dat de wagens van Qlink groen naar Qlink paars zouden gaan, voor de uitbreiding naar Scharmer en de wijk Meerstad.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Okee dat wist ik dan weer niet. Maar welke wagens worden dan Qlink rood?
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Er zijn nog 7(?) gelede stadsbussen over in de normale kleuren, wie weet gaan er daar een paar van omgespoten worden, maar wie weet is het het ook niet.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
mja, je blijft een aantal stadsgeledes nodig hebben voor de lijnen 7 en 10 en soms ook voor de 12.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Lijn 7 rijdt laatste tijd ook vaak standaard.
De versterking op lijn 9 van half 5 naar de Punt heeft soms ook een gelede stadsbus
De versterking op lijn 9 van half 5 naar de Punt heeft soms ook een gelede stadsbus
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Voor de uitbreiding van lijn 5 zullen lang niet álle wagens van groen nodig zijn, dus daar zit hem de crux denk ik.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Volgens mij is het een beetje om en om op lijn 7, net als op de 10.gebruiker77 schreef:Lijn 7 rijdt laatste tijd ook vaak standaard.
De versterking op lijn 9 van half 5 naar de Punt heeft soms ook een gelede stadsbus
En lijn 9 heb ik afgelopen week in het zuiden idd wel een gelede zien rijden, evenals een Ebusco. In het noorden zie je alleen de normale standaards karren.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Als je die Ebusco ‘s ochtends hebt zien rijden dan was dat gepland. Er is 1 rit De Punt > Hoofdstation die planmatig met Ebusco gereden zou moeten worden.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Het was idd in de ochtend en er stond hoofdstation op de displays.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Nou ik heb er even mee zitten spelen en ik kom hier op uit:Meltrain schreef:Het ziet er dus naar uit dat de ritten van lijn 626 wél blijven bestaan, maar voortaan onder het lijnnummer 12 worden gereden. Ik snap hier eerlijk gezegd het nut niet van. :?
Ook de ritten vanaf Borger zou ik gewoon hun oude lijnnummer 600 teruggegeven (of desnoods 612 noemen), aangezien het een versterking van lijn 300 en 12 is.
In elk geval staan bij de basisritten de haltes Station en Weerdingerstraat verkeerd-om in de dienstregeling, wat ook te zien is aan de vertrektijden (8:03 vanaf Weerdingerstraat en 8:01 vanaf Station).
- Spoiler: show
Als ik de route zo zie ontgaat mij het nut enigszins van het onderbrengen van de ritten van/naar Nieuw Schoonebeek bij lijn 12 wel enigszins.
Overigens, wordt halte Europaweg 242 nou ineens opgeheven? :o
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Ik snap niet waarom die ritten tot de grens niet enkele meters verder het Duitse Twist inrijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Mogelijke reden: in Nederland rijdt het OV zonder tachograaf. Mogelijk is in Duitsland het OV hier niet van vrijgesteld, waardoor je dus in overtreding bent.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Waarom doen oa. lijn 1 (Blerick - Kaldenkirchen), lijn 364 (Roermond-Heinsberg), lijn 44 Heerlen-Aachen etcetc dat niet? Ik heb vaak bij Duitse collega's meegereden en nooit een chauffeurskaart zien insteken.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Ik wou net zeggen. Arriva mag gewoon de grens over in Limburg. Dus waarom Qbuzz dan niet?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
In nieuwe bussen is een tachograaf verplicht (in Nederland). Maar ik weet niet of die van Qbuzz die hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Alle bussen hebben gewoon een tachograaf.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Ja, maar ze worden in het algemeen niet gebruikt. Er wordt dus zonder bestuurderskaart gereden.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of er überhaupt wel behoefte is aan een busverbinding tussen Twist en Emmen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Het is een schoolverbinding. Het lijkt mij niet aannemelijk dat er in Duitsland veel kinderen wonen die Nederlands onderwijs volgen. Bovendien zou de route behoorlijk gewijzigd moeten worden om Flink te kunnen bedienen, de halte Grens is nu een tussenhalte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Toevallig wordt de route vanaf 10 december behoorlijk gewijzigd, de halte Grens wordt dan de begin- en eindhalte.
Basislijn
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Is er al bekend waar de huidige bussen van Q-link Groen heen gaan? Persoonlijk denk ik dat de C2's naar Paars gaan en dat de oude Citaro's misschien wel op Oranje komen. Deze oude Citaro's zijn namelijk voorzien van een knop aan de buitenkant bij deur 3, dus dat zou handig zijn voor de frequentieverhoging op lijn 15.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Ik denk eerder dat de C2's naar Paars gaan en de rest naar Emmen voor QLink12.
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Heeft Qlink oranje wel meer wagens nodig? Volgens mij duidt de frequentieverhoging erop dat hij ook tussen 10 en 13 12x/u gaat rijden ipv 8
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
Er zouden eens per vier minuten bussen gaan rijden standaard, dus zou kunnen wat je zegt. Maar één of twee extra bussen die kant op lijkt me geen overbodige luxe als je ziet hoeveel LE's er nu extra rijden op de drukke tijden.
Volgens mij gaat (een deel van) de bussen van groen naar Emmen inderdaad, zoiets heb ik begrepen. Wellicht stickeren ze de huidige gelede stadbussen van Emmen ook nog om.
Volgens mij gaat (een deel van) de bussen van groen naar Emmen inderdaad, zoiets heb ik begrepen. Wellicht stickeren ze de huidige gelede stadbussen van Emmen ook nog om.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe
als ik dat zo zie gaat Qlink 15 in de spits elke 4 minuten en in daluren elke 6 minuten rijden.Natorious schreef:Heeft Qlink oranje wel meer wagens nodig? Volgens mij duidt de frequentieverhoging erop dat hij ook tussen 10 en 13 12x/u gaat rijden ipv 8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten