Pagina 7 van 7

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 16 dec 2017, 16:52
door Nicketick
Het gemak van een bus voor de deur van de inwoners van Tersluis was van korte duur. Qbuzz rijdt niet meer naar Tersluis omdat er geen verlichting aanwezig is en dit onveilige situaties op zou leveren.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 16 dec 2017, 18:13
door isadora
QBuzz in Noord-Korea? :shock:

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 23 dec 2017, 00:51
door Bjarte
Wat mij opvalt is dat de halte Sportlaan nu definitief verdwenen is. Dat terwijl lijn 8 hier in de avonduren en zondagen (als het rondje Overwinningsplein wordt overgeslagen) nog steeds langs komt. Nog opvallender is dat de halte VK Verschuurbrug door lijn 25 wel wordt bediend en door lijn 8 niet. Overigens een goede zaak dat de haltes Boerhaavelaan en Sportpark Corpus den Hoorn zijn toegevoegd. Een blijvend gat in de halteplaatsen is een halte ter hoogte van de Multatulistraat. De afstand tussen Jan Luykenstraat en Overwinningsplein is te groot. Van Schendelstraat richting noord zou ik dan juist weer afschaffen om tijd te besparen.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 23 dec 2017, 14:23
door Daniel
Nicketick schreef:Het gemak van een bus voor de deur van de inwoners van Tersluis was van korte duur. Qbuzz rijdt niet meer naar Tersluis omdat er geen verlichting aanwezig is en dit onveilige situaties op zou leveren.
Storing is sinds gisteren weer opgeheven aldus Qbuzz.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 15:52
door Kevster
Bjarte schreef:Wat mij opvalt is dat de halte Sportlaan nu definitief verdwenen is. Dat terwijl lijn 8 hier in de avonduren en zondagen (als het rondje Overwinningsplein wordt overgeslagen) nog steeds langs komt. Nog opvallender is dat de halte VK Verschuurbrug door lijn 25 wel wordt bediend en door lijn 8 niet. Overigens een goede zaak dat de haltes Boerhaavelaan en Sportpark Corpus den Hoorn zijn toegevoegd. Een blijvend gat in de halteplaatsen is een halte ter hoogte van de Multatulistraat. De afstand tussen Jan Luykenstraat en Overwinningsplein is te groot. Van Schendelstraat richting noord zou ik dan juist weer afschaffen om tijd te besparen.
Ik snap niet waarom die bus niet gewoon standaard via het Overwinningsplein rijdt. Lijn 9 rijdt daar ook standaard. Sportlaan en Verschuurbrug weer toevoegen alleen in de avond en op zondag lijkt me niet echt meerwaarde hebben. Reizigers voor Sportlaan kunnen met lijn 10 en bij de Van Ketwich Verschuurbrug is er op die tijden toch niet echt een mooie overstap mogelijk en vraag ik me überhaupt af wie je blij maakt met zo'n overstap. Het aantal reizigers was al niet groot overdag en zal dan helemaal nihil zijn.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 16:55
door CamilleKreemers
Kan het niet als oorzaak hebben dat op deze wijze de gemeente gehouden kan worden aan herstel van een verbeterde doorstroming voor het OV tussen Wijert en Martini?

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: do 28 dec 2017, 13:40
door Nicketick
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat Qbuzz gaat doen met de combinatie 100 en 9 in 2018. Er komen een flink aantal vluchten (Southend, Brussel, München, Nice) bij waardoor een uitbreiding van lijn 100 logisch lijkt.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: do 28 dec 2017, 19:36
door CamilleKreemers
Lijn 100 zou naar horen zeggen op alle lijndienstvluchten aansluiten. Ik hoop dat ze dat vasthouden.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: do 28 dec 2017, 20:05
door bartjemestrom
Zou het dus een op zichzelf staande lijn kunnen worden.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 22:08
door Bjarte
Gaat de dienstregeling van lijn 100 nog op de schop? Vanaf eind maart gaat het aantal vaste lijndiensten op Eelde van drie a vier per dag naar zeven per dag (3x Londen, 2x Kopenhagen, 1x Brussel, 1x München), maar ik zie dat nog niet terug in de dienstregeling op de Qbuzz website.

Gdansk gaat er uit. Dat lijkt mij een gemis voor Qbuzz, want die busritten bracht toch behoorlijk wat centen in het laatje met al die 5 euro kaartjes.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 10:17
door Lijn65
De dienstregeling gaat op de schop, daar wordt nog aan gewerkt.
Qbuzz zal er overigens niet rouwig om zijn dat de Gdansk vluchten eruit gaan, zij zijn immers niet opbrengstverantwoordelijk. Die verantwoordelijkheid ligt bij het OV-bureau.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 13 mar 2018, 20:54
door Nicketick
Frequentie gaat naar 7 ritten per dag: volgens de Qbuzz website. Ben wel benieuwd wat voor materieel er dan op de 9 van 07:31 naar Hoofdstation terecht gaat komen. Betwijfel ook of de twee Ebusco’s genoeg zijn voor deze 7 ritten als ze ook moeten laden.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 13 mar 2018, 21:17
door gebruiker77
De bus gaat voortaan vanaf Hoofdstation via Zuiderdiep naar Airport. Om kosten te besparen en omdat 9 daar langs komt?

Die rit kan toch nog steeds door de Airportlink worden gereden? Wie weet rijdt die bus om 8:27 door als 100 naar Airport.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 08:50
door Nicketick
Die aangepaste route was mij nog niet eens opgevallen. Ik had het idee dat het huidige traject vooral gebruikt werd op UMCG > Hoofdstation. Ze hebben Van Ketwichverschuurbrug er trouwens ook uit gehaald.
Als je die rit inderdaad koppelt op Hoofdstation is er weinig aan de hand, een koppeling op De Punt zal niet lukken denk ik.