Pagina 25 van 34

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: vr 20 dec 2019, 23:45
door Gartlin9
Volgens mij is dat nog een fout in het systeem maar geen idee.
Er is namelijk nog een fout toen ik laast aan het reizen was stonde veel bussen 2x op het actuele info scherm

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 00:56
door bys1
Was het niet de bedoeling om Qlink 1 t/m 5 met Heuliez te rijden?

Verder:
- Qlink 6 Citaro / CapaCity (geen elektrische zooi ivm afstand)
- Qlink 12 Citaro
- Qlink 15 CapaCity

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 01:08
door Gartlin9
Tenminste 1&2 niet die hebben ze zelfs nog wat omgestikkerd nieuwe apparatuur en vast wel meer (überhaupt de VDLetjes die daar op rijden zijn nog niet zo out zou zonde zijn om ze nu weer weg te doen/ergens anders heen brengen)

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 01:12
door Gartlin9
Überhaupt volgens mij is de intotale afstand van 5 langer dan 6 maar is 1 niet genoeg “elektrische rommel” en 2 het heeft ook wat te maken met Appingedam busstation daar staat nog een oude kap boven de perrons en die is mogelijk telaag (+dan hadden ze temaken gehad met gem. Delfzijl die zijn traag er moeten nogsteeds nieuwe haltes komen voor 6 maar die zijn nog niet klaar :evil: )

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 12:46
door PatrickGD
Ik zat van ochtend in een 8p volkswagen civitas, echt ik vind hem heerlijk. Zit goed rijd goed perfect. Zit nu in een nieuwe Van¦¦Hool tenminste zo ruikt hij en zo ziet hij er ook uit

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 15:38
door JeroenSpock
Als er een gordel in je stoel zit is het een nieuwe T100 bus.
De oude bussen die nu vanuit Groningen rijden doen alle 4 nog 85km/u.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 18:49
door Lijn 45
Als het een Waterstofbus is, is hij sowieso niet nieuw. :wink:

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 20:50
door bys1
JeroenSpock schreef:Als er een gordel in je stoel zit is het een nieuwe T100 bus.
De oude bussen die nu vanuit Groningen rijden doen alle 4 nog 85km/u.
Die oude bussen, dat zijn er vijf hoor :Y
Maar waarom zijn die brikken niet op tijd omgebouwd?

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 11:50
door ov'tje
Weet iemand of bij die nieuwe bussen de lijnkleuren ook terugkeren?

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 12:59
door bys1
Ik zie dat Stadsbus allerlei foto's heeft geüpload op de wiki van bussen bij Hereplein.
Heerlijk, wat heb ik gelachen _O- _O- _O-

Op ELKE foto zie je dezelfde Heuliez staan, soms met geel hesje erin en een busje ernaast:
Afbeelding

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 13:01
door Nicketick
Ik heb gehoord dat daar nog aan wordt gewerkt, in Emmen wordt er al wel met kleuren rondgereden: https://twitter.com/OVbureau/status/1208710814980546560

Zijn nog wel meer features die uitgerold moeten worden, zoals de automatische buitenomroep.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 14:13
door Daniel
Op de foto's die ik langs heb zien komen is het sowieso al duidelijk dat er een kleurenfilm in de stadsbussen zit, dus zal een kwestie van programmeren zijn (en dat blijkt momenteel in alle Qbuzz-concessies waar ze kleuren hebben wat lastig te zijn...)

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: ma 23 dec 2019, 18:53
door Kevster
De kleurenfilms zijn apart en moeten handmatig worden gedaan. Overigens wel opmerkelijk dat bij voorgaande nieuwe bussen de juiste kleuren al ingeprogrammeerd waren.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: di 24 dec 2019, 12:33
door nielsie600
Heeft te maken met een ander type film in de Heuliez en VDL bussen als voorheen.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: di 24 dec 2019, 14:32
door Nicketick
Sikkom heeft een creatieve oplossing bedacht voor het gevaar van mensen die de nieuwe bussen niet aan horen komen: https://www.sikkom.nl/video-elektrische ... zo-veilig/

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: di 24 dec 2019, 16:13
door marcel.nl
Die is hylarisch grappog :mrgreen: *O* *bus*

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: di 24 dec 2019, 21:24
door JeroenSpock
Net of je een dieselbus wel hoort aankomen als hij met gas los op een kruispunt af rijdt.
En daarbij heeft de gemiddelde fietser meer aandacht voor de telefoon dan voor de weg, maar laten we het probleem vooral bij een ander neerleggen.
bys1 schreef:
JeroenSpock schreef:Als er een gordel in je stoel zit is het een nieuwe T100 bus.
De oude bussen die nu vanuit Groningen rijden doen alle 4 nog 85km/u.
Die oude bussen, dat zijn er vijf hoor :Y
Waarvan als het goed is 4 vanuit Groningen rijden.
Maar ik was mezelf al te snel af, vanmorgen kreeg ik de 7687 mee. Dus wel degelijk een nieuwe bus vanuit Groningen.
Zitten kleine verschillen tussen de 2 bussen, maar dat is meer de indeling van het dashboard. Modeljaar update

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 07:30
door Suus
Nicketick schreef:Sikkom heeft een creatieve oplossing bedacht voor het gevaar van mensen die de nieuwe bussen niet aan horen komen: https://www.sikkom.nl/video-elektrische ... zo-veilig/
Elektrische bussen moeten sinds 1 januari 2019 voorzien zijn van een apparaatje dat bij snelheden onder de 20 km/uur geluid maakt. Nu nog fietsers aanleren dat ze zich op de fiets niet voor de rest van de wereld moeten afsluiten met oordoppen of nog erger, een koptelefoon met noise cancelling.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 11:49
door The Greyhound
Van iets dat in Arnhem al 70 jaar geen probleem is wordt nu opeens een probleem gemaakt..... -o-

Is de aard van het geluid ook nader omschreven?

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 11:50
door Suus
Nee. Je kan een bus heel hard Pizza! Pizza! Pizza! laten roepen, maar meestal is het meer zoiets als een lichte zoemer.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 11:53
door The Greyhound
Klinkt bijna als het geluid van een elektrische bus _O-

In Arnhem hadden de trolleybussen vroeger een luidspreker waardoor de chauffeur z'n medeweggebuikers kon toespreken. Misschien is dat effectiever...

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 11:56
door Suus
De meeste elektrische bussen hebben een bel, net zoals trams dat hebben. Maar in Groningen dan weer net niet.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 12:13
door Nicketick
Voor zover ik gehoord heb zit er nog geen geluid <20kmh in, maar er zit wel een “bel” in. Bij de VDL’s is dit het geluid van een soort speelgoedtrein, de Ebusco’s hebben een bel en van de Heuliez heb ik het nog niet gehoord.

Enige consistentie zou wel fijn zijn voor de herkenbaarheid..

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 11 jan 2020, 16:58
door Stadsbus
Ook in deze concessie loopt alles nog niet goed:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/156089 ... ssen-Qbuzz

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)

Geplaatst: za 11 jan 2020, 17:20
door T-hijs
Mwah... Als je het artikel leest, kun je daaruit opmaken dat een paar anonieme chauffeurs niet zo blij zijn, maar het gros is best tevreden. Aan wie ligt het dan? Zuurpruimen hou je altijd...